Nieuwe huurwoning heeft geen deurbel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anderhalve maand geleden ben ik verhuisd naar een nieuwe zelfstandige (particuliere) woonruimte. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik geen eigen deurbel heb. Mijn voordeur grenst aan een grote binnenplaats die achter een (meestal afgesloten) poort ligt. Bezoek en pakketbezorgers kunnen mijn voordeur dus niet zomaar bereiken, met als resultaat dat pakketjes vaak retour worden gezonden naar de afzender.

Op het hekwerk naast de poort hangen de brievenbussen. Hier heb ik zelf al een draadloze deurbel bevestigd, maar deze lijkt het bereik niet altijd aan te kunnen.

Ik heb al even gegoogeld, maar ik krijg voornamelijk Vlaamse resultaten, dus ik vraag het hier eens. In hoeverre is de verhuurder verplicht om voor een deurbel te zorgen? En wat zijn technisch gezien de mogelijkheden aangezien het over een vrij grote afstand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Een draadloze deurbel komt wel een eindje. Hoe doen je buren het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27
Ik vind in het bouwbesluit alleen maar informatie over woongebouwen. Dus woon je in een gebouw met meer dan een woonruimte, dan lijkt een bel verplicht.

edit:
Woongebouw: gebouw of gedeelte daarvan met uitsluitend woonfuncties of nevenfuncties daarvan, waarin meer dan een woonfunctie ligt die is aangewezen op een gemeenschappelijke verkeersroute;

[ Voor 27% gewijzigd door Xiphalon op 01-10-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:53:
Het zal vast van de deurbel afhangen, maar inderdaad, er zijn best prima draadloze deurbellen die een groot bereik hebben. Heb je er wel eentje nodig die dat als doel heeft, en die niet enkel bedoelt is om 2m te overbruggen voor mensen die om wat voor reden dan ook geen kabel willen aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Sissors schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:09:
[...]

Het zal vast van de deurbel afhangen, maar inderdaad, er zijn best prima draadloze deurbellen die een groot bereik hebben. Heb je er wel eentje nodig die dat als doel heeft, en die niet enkel bedoelt is om 2m te overbruggen voor mensen die om wat voor reden dan ook geen kabel willen aanleggen.
Er zijn genoeg mensen die een tweede deurbel voor de tuin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:53:
De buurman links heeft een draadloze deurbel, maar hij zit een stuk dichter bij de poort. De buren aan de andere kant hebben geen deurbel en hebben daar ook geen behoefte aan.

Mijn woning ligt op ongeveer een meter of 50 van de toegangspoort, maar om de hoek, dus er zit nog een gebouw tussen. Mijn huidige deurbel moet 75m kunnen halen volgens de specificaties, maar doet het dus maar af en toe.
Xiphalon schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:58:
Ik vind in het bouwbesluit alleen maar informatie over woongebouwen. Dus woon je in een gebouw met meer dan een woonruimte, dan lijkt een bel verplicht.

edit:
Woongebouw: gebouw of gedeelte daarvan met uitsluitend woonfuncties of nevenfuncties daarvan, waarin meer dan een woonfunctie ligt die is aangewezen op een gemeenschappelijke verkeersroute;
Dit ga ik eens goed doorlezen, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Draadloze deurbel of niet, tegen de tijd dat je bij de toegangspoort bent is de bezorger waarschijnlijk allang weer weg, wat heeft een bel dan voor nut? :S

"met als resultaat dat pakketjes vaak retour worden gezonden naar de afzender. "
En kun je mbv de niet-thuis code niet aangeven dat ie bij een servicepunt bezorgt moet worden?

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 01-10-2015 20:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:19:
Draadloze deurbel of niet, tegen de tijd dat je bij de toegangspoort bent is de bezorger waarschijnlijk allang weer weg, wat heeft een bel dan voor nut? :S

"met als resultaat dat pakketjes vaak retour worden gezonden naar de afzender. "
En kun je mbv de niet-thuis code niet aangeven dat ie bij een servicepunt bezorgt moet worden?
Dat valt wel mee. De keren dat de bel wel werkte, stonden de bezorgers netjes op me te wachten. Door de poort zien ze me ook aan komen lopen.

Als er geen briefje met een code wordt achtergelaten, kan ik dus ook verder niks aangeven. Tenzij ik toevallig een tracking code heb, maar die krijg je niet altijd.

Daarnaast heeft mijn huisnummer nog een niet veel voorkomende toevoeging, dat vinden bezorgers ook vaak verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geen oplossing voor het deurbelprobleem, maar misschien een idee om tot je die gevonden hebt je pakketjes bij een afhaalpunt te laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Helaas kan dat alleen met Pakje Gemak, als je doelt op gelijk de 1e bezorgpoging daar te laten doen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je er al aan gedacht om een pakketbus (zie bijv. deze link.) bij de toeganspoort te hangen? En je vrienden/familie te laten bellen als ze langs willen komen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Yorin schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 23:18:
Heb je er al aan gedacht om een pakketbus (zie bijv. deze link.) bij de toeganspoort te hangen? En je vrienden/familie te laten bellen als ze langs willen komen?
Is niet groot genoeg, en lijkt me ook niet dat de verhuurder daar zo maar mee akkoord gaat. Vaak moet ik ook tekenen voor ontvangst. Dus helaas schiet ik daar niet veel mee op.

Tegen bezoek zeg ik al dat ze me mobiel moeten bellen, maar niet iedereen heeft een mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

http://www.doorbellhome.org/7-long-range-wireless-doorbells/

Misschien kun je hier een goede vinden? Sommige hebben zelfs een bereik van 600 meter, maargoed als het gebouw ertussen zit, het signaal stoort, gaat dit natuurlijk niet werken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als hij het nu net wel, net niet, haalt met een 75m model (wat natuurlijk erg krap is voor 50m + gebouw), dan moet het met een 300m of beter model prima gaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 16:01
Wat dacht je van een briefje met je 06 naast je huisnummer? Beste pakketbezorger, mijn deurbel werkt niet. Graag even bellen als u iets komt afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-07 13:37
rik11 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:58:
Wat dacht je van een briefje met je 06 naast je huisnummer? Beste pakketbezorger, mijn deurbel werkt niet. Graag even bellen als u iets komt afleveren.
Haha en meer mensen 8)7

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07 13:42
Om op de OP terug te komen. Deurbel is niet verplicht, wel makkelijk. ;) Het bouwbesluit regelt hier (gelukkig) niets over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-07 22:44
laat de verhuurder maar voor een oplossing zorgen(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
Carfanatic schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:01:
Want ?
Beetje loze dingen roepen schiet TS ook niks mee op.

Als er bij het afsluiten van huurcontract is afgesproken dat TS zelf voor een deurbel moet zorgen, of dat duidelijk was dat deze niet aanwezig was hoeft verhuurder helemaal niks te doen lijkt mij.
Ik denk zelfs dat TS bij aangaan van het huurcontract zelf de onderzoekplicht heeft gehad of de woning voor hem volstaat (dus ook of er een bel aanwezig is, of anders te maken is).

Oplossing anders misschien iets van een wifi bel? ik weet niet hoe groot jou wifi bereik bij de poort nog is eventueel?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik weet niet in wat voor wijk/gebied je woont maar is het een idee om het hekwerk van slot te halen? Een klein spijkertje ergens vast klemmen (met beleid, zodat je niks beschadigt) doet wonderen.
Ik neem daarbij aan dat elke woning zijn eigen voordeur heeft die op slot kan.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:49
Misschien willen de andere bewoners dat niet. Of mag het niet van de verhuurder.

Zelf zou ik zeggen van koop gewoon een goede draadloze bel. Er zijn er genoeg die die afstand wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 07:52:
Als hij het nu net wel, net niet, haalt met een 75m model (wat natuurlijk erg krap is voor 50m + gebouw), dan moet het met een 300m of beter model prima gaan lijkt mij.
Die zijn meteen ook een stuk duurder. En om daar nou veel geld aan uit te geven zonder dat ik weet of het gaat werken..
Dat lijkt me geen goed plan.
MaD_co schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:38:
[...]

Want ?
Beetje loze dingen roepen schiet TS ook niks mee op.

Als er bij het afsluiten van huurcontract is afgesproken dat TS zelf voor een deurbel moet zorgen, of dat duidelijk was dat deze niet aanwezig was hoeft verhuurder helemaal niks te doen lijkt mij.
Ik denk zelfs dat TS bij aangaan van het huurcontract zelf de onderzoekplicht heeft gehad of de woning voor hem volstaat (dus ook of er een bel aanwezig is, of anders te maken is).

Oplossing anders misschien iets van een wifi bel? ik weet niet hoe groot jou wifi bereik bij de poort nog is eventueel?
In het huurcontract staat niks over een deurbel. De verhuizing kwam onverwacht en ging zeer snel, heb toen ook niet aan een deurbel gedacht.

Bij de poort heb ik nog net één streepje wifi. Niet sterk genoeg om verbinding te maken op mijn telefoon. Dus of een bel dan gaat werken...
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:58:
Ik weet niet in wat voor wijk/gebied je woont maar is het een idee om het hekwerk van slot te halen? Een klein spijkertje ergens vast klemmen (met beleid, zodat je niks beschadigt) doet wonderen.
Ik neem daarbij aan dat elke woning zijn eigen voordeur heeft die op slot kan.
Ik woon in het centrum van een grote stad. Op de binnenplaats is ook de gezamenlijke fietsenstalling. Open laten lijkt me geen goed idee en dat mag overigens ook niet volgens het huurcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 11:46

SpamLame

niks

Heeft niks met de vraagstelling te maken en is meer oplossings gericht.

Geen idee of de weerstand van de kabel problemen gaat geven maar is een klassieke oplossing van een deurbel schakelaar + 75m kabel + beltrafo + bel geen optie?

Een afhaal punt hoeft natuurlijk niet een van de "officiele" punten van Kiala/TNT/DHL etc. te zijn.
Wellicht heb je goede contacten met bv een buurtsupertje waar je spul kan laten bezorgen als "per adres".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Zelfs met deurbel gaan dit toch nooit werken? In het merendeel van de gevallen zal de bezorger al vertrokken zijn.

Als het volume aan pakjes zo groot is dan zijn er maar 3 oplossingen:
• verhuizen
• grote pakketbus (die gaan heel groot) in combinatie met afspraken met de bezorger(s)
• ander postadres regelen voor pakjes
evt kun je met vaste bezorgers iets anders afspreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
SpamLame schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:46:
Heeft niks met de vraagstelling te maken en is meer oplossings gericht.

Geen idee of de weerstand van de kabel problemen gaat geven maar is een klassieke oplossing van een deurbel schakelaar + 75m kabel + beltrafo + bel geen optie?

Een afhaal punt hoeft natuurlijk niet een van de "officiele" punten van Kiala/TNT/DHL etc. te zijn.
Wellicht heb je goede contacten met bv een buurtsupertje waar je spul kan laten bezorgen als "per adres".
Met een kabel zal het vast wel werken ja, maar ik kan natuurlijk niet zomaar een kabel leggen naar de poort. Vandaar ook mijn vraag of ik dit bij de verhuurder neer kan leggen. En omdat mijn huisbaas nogal een lastig mannetje is wil ik dus eerst meer informatie inzamelen over de rechten/plichten enz.

Pakketjes laat ik al zo veel mogelijk bij mijn ouders bezorgen, maar met sommige dingen gaat dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:23
Ainnir schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:38:
[...]

Die zijn meteen ook een stuk duurder. En om daar nou veel geld aan uit te geven zonder dat ik weet of het gaat werken..
Bestel bij een Nederlandse (of Europese) webshop. Als het niet werkt kan je retourneren onder zichttermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik zag bij Conrad vrij goedkope (rond 30 euro) en je kunt met de WKOA natuurlijk wel uitproberen.

Zelf heb ik het idee dat de mogelijkheid tot een deurbel wel eigenlijk hoort bij de verhuurder, zeker als er een regel is dat de poort op slot gaat. Ik denk niet dat je een woning mag opleveren waar er geen manier is om van buitenaf te communiceren met de bewoner.
Maar het is niet duidelijk, het gewoon vervangen van de deurbel is klein onderhoud, en het lijkt me nogal wat gedoe.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:51:
Zelfs met deurbel gaan dit toch nooit werken? In het merendeel van de gevallen zal de bezorger al vertrokken zijn.

Als het volume aan pakjes zo groot is dan zijn er maar 3 oplossingen:
• verhuizen
• grote pakketbus (die gaan heel groot) in combinatie met afspraken met de bezorger(s)
• ander postadres regelen voor pakjes
evt kun je met vaste bezorgers iets anders afspreken
Zoals ik al eerder schreef is dat het probleem niet. De bezorger kan mij zien aan komen lopen en wacht (zo gaat het ook altijd wanneer de bel het wel doet).

Het probleem is dat ik geen werkende bel heb, en dat ik dat opgelost wil hebben. De vraag is of ik dit bij de verhuurder neer kan leggen en of ik mijn recht sta in deze situatie.

Het niet kunnen ontvangen van pakketjes is maar een deel van het probleem.

En verhuizen? Serieus? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Zelfs als je het bij de verhuurder neer kunt leggen dan ben je waarschijnlijk niet echt geholpen omdat deze voor een el cheapo oplossing zal gaan. Al is een bel die op de binnenplaats klingelt door er met een flink touw aan te trekken wel grappig :P
Euh ja. Dat huis zou niet aan mijn eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-07 16:01
Ainnir schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:38:

[...]

Dat lijkt me geen goed plan.
Dat is in ieder geval een tijdelijk oplossing. Als dit een probleem is, dan is je initiële probleem niet groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 10:32
Eentje kopen van 300m bereik bij een goede webwinkel/bouwmarkt die je weer terug mag brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Eerlijk gezegd vind ik het een gebrek - in juridische zin - als geen bedrading voor een bel aanwezig is. Het is tenslotte de verhuurder die vereist dat het hek gesloten blijft.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ik denk dat je juridisch niet sterk staat. Ik kan je wel tips geven hoe je kennis kan opdoen vanuit gemeentegegevens en dat in je gesprekken kan gebruiken maar dat werkt alleen als je het hard gaat spelen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
StevenK schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:16:
Eerlijk gezegd vind ik het een gebrek - in juridische zin - als geen bedrading voor een bel aanwezig is. Het is tenslotte de verhuurder die vereist dat het hek gesloten blijft.
Tsja. Dit is de marktwerking maar men steeds meer naar toe wilt. Men gaat er (naïef en foutief mijns inziens) vanuit dat woningen die dergelijke gebreken hebben niet worden verkocht/verhuurd.
Steeds meer deregulering omdat "een vergunning zo lang duurt bij die gemeente" en dan krijg je dit soort dingen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb hier op GoT ooit wel eens iets gelezen van Tweakers die zelf een draadloze deurbel maakten met behulp van een oude mobiel en wat creativiteit... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Fiber schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:19:
Ik heb hier op GoT ooit wel eens iets gelezen van Tweakers die zelf een draadloze deurbel maakten met behulp van een oude mobiel en wat creativiteit... :)
Dan zou ik eerder een walkie-talkie modden. Waar je dan de stroom vandaan haalt is ook weer de vraag natuurlijk maar dat hou je met elke oplossing.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het bouwbesluit bepaalt voor woongebouwen (flats etc.) met een aflsuitbare verkeersruimte (gemeenschappelijke ingang) dat er een signaal vanf de buitenzijde naar de afzonderlijke wooneenheden gegeven moet kunnen worden. Helaas woon je niet in een flat. :)

Maar met dat in het achterhoofd, en het feit dat in de verdeling van rechten en plichten tussen huurder en verhuurder de wet op veel punten tamelijk vaag is, krijg je het wel verdedigd dat als er in het huurcontract staat dat de poort dicht moet dat er dan ook een belletje aan moet hangen. Daar staat dan weer tegenover dat ik nog nooit een discussie met een particuliere huisbaas met juridische argumenten heb kunnen beslechten zonder tussenkomst van een rechter. Dan is zelf een belletje ritselen (desnoods met een kabeltje, want wie zal er over regels zeuren als je het wilt regelen) sneller, goedkoper en minder vermoeiend. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejoow
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-07 11:03
Ik vind dit wel herkenbaar. Woonde zelf ook achter zo'n poort. Bij ons was er wel een deurbel maar die was zogenaamd opzettelijk onklaar gemaakt omdat studenten er anders mee zouden gaan klooien (was in de binnenstad Groningen). Volgens mij gewoon een fraai excuus om de deurbel niet te hoeven herstellen. Meermaals heb ik bij de huisbaas lopen zeuren maar die herkauwde gewoon bovenstaand smoesje.

Ik heb me er altijd mee beholpen. Vrienden laten bellen als ze voor de deur stonden, pakketjes via kantoor laten bezorgen of inderdaad via een servicepunt. Ideaal is anders. Anyways, I sympathize!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:57

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fstatic6.depositphotos.com%2F1061433%2F540%2Fi%2F950%2Fdepositphotos_5402882-Old-bell-in-Avignon.jpg&f=1
+
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fecx.images-amazon.com%2Fimages%2FI%2F41V21K4l2kL.jpg&f=1

hehe,

nu serieus. Kan het niet zo zijn dat jouw deurbel op dezelfde frequentie werkt als die van de buurman en daardoor af en toe niet werkt (lees bij de buren af gaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22
Is een deurbel op zichzelf wel voldoende?

Kan mij voorstellen, gezien de afstand, dat een intercom oid ook handig gaat zijn, zodat je niet die 50m hoeft te overbruggen in de hoop de postbode te treffen, om vervolgens iemand aan te treffen die jou het geloof/energie/goed gevoel wilt verkopen.

Hoe doe je het nu bij bezoekers?

[ Voor 5% gewijzigd door Melniek op 02-10-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Meulugar schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:23:
[afbeelding]
+
[afbeelding]

hehe,

nu serieus. Kan het niet zo zijn dat jouw deurbel op dezelfde frequentie werkt als die van de buurman en daardoor af en toe niet werkt (lees bij de buren af gaat)?
Werkt inderdaad prima. Eventueel samen met een paar catrolletjes voor als je de bocht om moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-07 22:46

WCA

Ik kan bij mijn postnl punt altijd pakketjes laten bezorgen, ook als de site geen pakjegemak aangeeft. Gewoon het adres van het afhaalpunt invullen als shipping address. Doe ik al jaren en gaat altijd prima. Ik zou zeggen, informeer even bij je postkantoor.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Carfanatic schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 09:01:
Dit is ook mijn eerste gedachte. Er klopt iets niet, of men heeft iets over het hoofd gezien, of wat dan ook. Ga samen met medebewoners eens met de verhuurder praten.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Desnoods koop je een simkaartje bij HEMA voor 1€ en stop je het in een oude Nokia

[ Voor 28% gewijzigd door Whatson op 04-10-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 11:46

SpamLame

niks

Lustucru schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:37:
Het bouwbesluit bepaalt voor woongebouwen (flats etc.) met een aflsuitbare verkeersruimte (gemeenschappelijke ingang) dat er een signaal vanf de buitenzijde naar de afzonderlijke wooneenheden gegeven moet kunnen worden. Helaas woon je niet in een flat. :)

Maar met dat in het achterhoofd, en het feit dat in de verdeling van rechten en plichten tussen huurder en verhuurder de wet op veel punten tamelijk vaag is, krijg je het wel verdedigd dat als er in het huurcontract staat dat de poort dicht moet dat er dan ook een belletje aan moet hangen. Daar staat dan weer tegenover dat ik nog nooit een discussie met een particuliere huisbaas met juridische argumenten heb kunnen beslechten zonder tussenkomst van een rechter. Dan is zelf een belletje ritselen (desnoods met een kabeltje, want wie zal er over regels zeuren als je het wilt regelen) sneller, goedkoper en minder vermoeiend. :)
TS woont dan wel niet in een flat maar wel in een "etc. met afgesloten verkeersruimte". Kijkend naar de bedoeling van het van het bouwbesluit (overigens niet kunnen vinden, dus uit jouw tekst als waar aangenomen) dan is een bel naar/in de woonunit noodzakelijk. Of zoals jij dat uitlegt een bel is verdedigbaar. Tevens is ook belangrijk te weten waarom (als dat als te achterhalen is) een belsignaal naar de woonunit nodig is, vanwege gemak of misschien een veiligheidsoverweging (bv brand).
Bij dat laatste heb je als huurder sterkere argumenten (bij de rechter).

Het zelf regelen van een belletje zal het probleem niet zijn, de verhuurder kan wel gaan zeuren als er in datzelfde huurovereenkomst staat dat je niks aan de gemeenschappelijke ruimte mag veranderen.

Dialoog en vastlegging met de verhuurder is dan toch wel nodig om achteraf gezeik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
SpamLame schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:55:
[...]

TS woont dan wel niet in een flat maar wel in een "etc. met afgesloten verkeersruimte". Kijkend naar de bedoeling van het van het bouwbesluit (overigens niet kunnen vinden, dus uit jouw tekst als waar aangenomen) dan is een bel naar/in de woonunit noodzakelijk. Of zoals jij dat uitlegt een bel is verdedigbaar. Tevens is ook belangrijk te weten waarom (als dat als te achterhalen is) een belsignaal naar de woonunit nodig is, vanwege gemak of misschien een veiligheidsoverweging (bv brand).
Bij dat laatste heb je als huurder sterkere argumenten (bij de rechter).
Het rottige zit hem in het woord "woongebouw".
woongebouw: gebouw of gedeelte daarvan met uitsluitend woonfuncties of nevenfuncties daarvan, waarin meer dan een woonfunctie ligt die is aangewezen op een gemeenschappelijke verkeersroute
Dat zorgt er voor dat de situatie van TS niet geregeld is in het BB.

De gedachte achter het artikel dat een bel vereist is als volgt:
Het doel van dit artikel is tegen te gaan dat onbevoegden op eenvoudige wijze een woongebouw kunnen binnenkomen.

Het eerste en tweede lid hebben alleen betrekking op te bouwen woongebouwen. Op grond van het eerste lid moet elke toegang van een te bouwen woongebouw zijn voorzien van een deur die uit zichzelf in het slot te valt, bijvoorbeeld door middel van een dranger. Dit om te voorkomen dat bewoners van een in het gebouw gelegen woning die deur al te gemakkelijk laten openstaan. Zo’n toegangsdeur moet zijn voorzien van een slot, zodat men het gebouw niet zonder sleutel of tussenkomst van de bewoner kan betreden. De sleutel behoeft overigens niet een traditionele sleutel te zijn. Zonder voorzieningen om vanuit de woningen te kunnen waarnemen of er bezoekers zijn, met hen te spreken en hen desgewenst binnen te laten, bestaat de kans dat bewoners bewust de toegangsdeur laten openstaan. Daarom bevat het tweede lid eisen omtrent de aanwezigheid van een deuropener, bel en spreekinstallatie. Deze deuropener, bel en spreekinstallatie zijn gemeenschappelijke voorzieningen die onderdeel vormen van elke op de desbetreffende toegang aangewezen woning.

Het derde en vierde lid hebben betrekking op bestaande woongebouwen. Op grond van die leden moet een afsluitbare toegang van een bestaand woongebouw zijn uitgerust met voorzieningen voor het in het slot vallen van de deur (derde lid) en voor het geven van een signaal naar de betrokken woningen (vierde lid). Praktisch gezien komt dit neer op het aanwezig zijn van een dranger en een bel. Anders dan bij de nieuwbouw worden er dus geen deuropener en spreekinstallatie verlangd. Beide leden gelden alleen voor woongebouwen met een afsluitbare toegang. Een portiek zonder afsluitbare toegang (open of Haags portiek) is in de bestaande bouw toegestaan.
Het is dus inderdaad veiligheidsgerelateerd maar dat is door verhuurder makkelijk te pareren door eerst aan te geven dat dit geen woongebouw is en daarbij aan te geven dat TS nu zelf de deur moet open doen waardoor het risico van 'binnenkomen van onbevoegden' wordt weggenomen.

Ik blijf van mening dat TS juridisch niet sterk staat. Helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door tikkietrugjaap op 05-10-2015 08:19 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
tikkietrugjaap schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 08:17:

Het rottige zit hem in het woord "woongebouw".
Waarom valt de situatie van de TS niet onder 'woongebouw'? Het gezamelijke verkeersdeel is er wel, de afsluitbare toegang ook... waarom zou het geen 'gebouw' zijn? Hoe zit dat bv bij hofjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
incaz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:55:
[...]

Waarom valt de situatie van de TS niet onder 'woongebouw'? Het gezamelijke verkeersdeel is er wel, de afsluitbare toegang ook... waarom zou het geen 'gebouw' zijn? Hoe zit dat bv bij hofjes?
Omdat de term gebouw al gedefinieerd is. Een hofje voldoet niet aan de definitie.

1 van de eigenschappen van een gebouw is bijvoorbeeld een dak.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Raven schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:19:
dit dus, een draadloze deurbel is maar een halfbakken oplossing.

Ik woon zelf in een flat met gesloten gemeenschappelijke ingang, en er zijn twee deurbellen, een buiten bij de hoofdingang, en een bij m'n voordeur. Als er een pakketje is bellen ze eerst beneden aan, dan kan ik met een knop in huis de hoofddeur openen, en zodra de postbode boven is belt hij aan bij de eigenlijke voordeur.

Dit lijkt me ook een logische (en veel voorkomende) oplossing, of je moet een portier hebben die pakjes kan aannemen.

Hoeveel woningen bevinden zich achter de poort eigenlijk?

En anders is dit altijd nog een oplossing :P
Afbeeldingslocatie: http://i.perezhilton.com/wp-content/uploads/2013/12/fedex-deliveryman-gif.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:33
sdk16420 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:28:
[...]
En anders is dit altijd nog een oplossing :P
[afbeelding]
Leuk als het regent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of iets met domotica via Wifi/Zigbee doen? Misschien een optie om Hue-lamp op te hange als notificatie-lamp.
Of een camera met een motion-sensing die een e-mailbericht verstuurd?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:57
Wat betreft de woongebouw discussie, TS woont in het centrum van een stad, ik ga ervan uit dat het al een bestaand gebouw was, er is namelijk geen eis voor bestaande bebouwing wat betreft dit artikel. Dit is alleen van toepassing op nieuwbouw. de verhuurder verplichten een bel aan te brengen gaat je alleen privaatrechtelijke misschien lukken. niet via het Bouwbesluit.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
JP_S schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:41:
Wat betreft de woongebouw discussie, TS woont in het centrum van een stad, ik ga ervan uit dat het al een bestaand gebouw was, er is namelijk geen eis voor bestaande bebouwing wat betreft dit artikel. Dit is alleen van toepassing op nieuwbouw. de verhuurder verplichten een bel aan te brengen gaat je alleen privaatrechtelijke misschien lukken. niet via het Bouwbesluit.
Dat is niet helemaal juist. Artikel 6.51 lid 3 en 4 spreken namelijk over bestaande bouw.

TS begint zijn post overigens met:
Ainnir schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:46:
Anderhalve maand geleden ben ik verhuisd naar een nieuwe zelfstandige (particuliere) woonruimte....
Dat kan ook nieuwbouw betekenen. Nieuwbouw waarbij TS wellicht de eerste bewoner is. Had dit nou wel een woongebouw geweest, dan hadden we daarover doorgevraagd. Zo ver zijn we echter niet gekomen.

Overigens ben ik zelf de eerste bewoner geweest van nieuwbouw studentenstudio in hartje centrum van een grote stad. Het is dus niet altijd bestaande bouw.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
JP_S schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:41:
Wat betreft de woongebouw discussie, TS woont in het centrum van een stad, ik ga ervan uit dat het al een bestaand gebouw was, er is namelijk geen eis voor bestaande bebouwing wat betreft dit artikel. Dit is alleen van toepassing op nieuwbouw.
Da's te simpel:
Het derde en vierde lid hebben betrekking op bestaande woongebouwen. Op grond van die leden moet een afsluitbare toegang van een bestaand woongebouw zijn uitgerust met voorzieningen voor het in het slot vallen van de deur (derde lid) en voor het geven van een signaal naar de betrokken woningen (vierde lid). Praktisch gezien komt dit neer op het aanwezig zijn van een dranger en een bel. Anders dan bij de nieuwbouw worden er dus geen deuropener en spreekinstallatie verlangd.
Wordt even eerder in dit topic genoemd :j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-07 15:40
Is het niet een idee om een postbus te nemen? Daar kan je ook grote pakketten laten bezorgen, die worden dan in een aparte kluis geplaatst en de sleutel van de kluis wordt dan in je postbus gedaan.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Bedankt voor de reacties iedereen. Voor nu laat ik het toch even wat betreft de verhuurder, en ga ik toch eerst even kijken naar een draadloze deurbel voor grotere afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Tip van mijn kant: Koop een Friedland. In mijn ervaring haal je daarmee het beste resultaat.

Zie bijvoorbeeld: http://www.friedland.eu/d...gs/produktuebersicht.html

(Ff door google translate trekken, vond zo snel geen NL site.)

Prijsrichtlijn: http://www.ebay.de/itm/Fr...36651?hash=item1a05fbc88b

Zie ook dit topic: Goede draadloze deurbel

Ohja en een tip: Monteer de transponder (drukknop) -niet- op een metalen plaat. Dan ben je gelijk de helft van je bereik kwijt. (Ik had de mijne eerst op mijn USA style aluminium brievenbus geplakt, nu op een houten plankje, nu haal ik zonder muren wel 100 meter bereik, waar ik eerst misschien 50 had)

[ Voor 23% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-10-2015 23:19 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Friedland heb ik idd goede dingen over gehoord.. bedankt voor de links!
Pagina: 1