Beeld crash nieuwe pc, ligt het aan de MSI R9 280x?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Beste mensen,

Deze week heb ik voor het eerst een pc voor mezelf in elkaar gezet, en vandaag heb ik wat benchmarks gedaan. De Valley 1.0 Benchmark heb ik meerdere keren gedraaid om te kijken of er iets mis was (de gpu heb ik van een Tweaker over genomen).

Alles ging goed, geen crashes, met als temps tijdens de laatste bench: 33 min, 43 mean 81 max (Celcius)

Maarrrrrrrrr 3 uurtjes na het benchen was er plots een beeld crash en freeze tijdens het surfen. Ik moest dus een reboot forceren. Kan dit aan de gpu liggen? De symptomen lijken wel op een gpu probleem, maar dan zou de 280x toch al crashen tijden al die bench tests?

Hieronder een screenshot van de laatste benchmark. Ik ga er denk ik zo nog een draaien om te kijken of het nog goed gaat.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/iwoZTpl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Ik heb trouwens nog een keer Valley gedraaid. Geen crash. Temp: 33 min 68 mean 78 max
Oh, en wat coil whine maar dat is tegenwoordig zowat normaal.

De screenshot:

http://imgur.com/nvJZUbH

[ Voor 3% gewijzigd door TTMJ! op 02-10-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de specs posten ? en als je ook een igpu hebt kun je daar je pc eens mee testen en kijken of hij dan crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:42
Probeer de gpu is terug te clocken? Met stapjes van 30-40 in MSI afterburner. Niet elke kaart kan de standaard factory OC draaien, mocht dat niet baten? Doe vleven een Driver uninstall met DDU en zie of het weer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heb je de correcte (laatste) drivers geinstalleerd?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
NLBUURMAN schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:55:
heb je de correcte (laatste) drivers geinstalleerd?
Nee, Windows 10 heeft automatisch AMD Catalyst erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Demian Brunt schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 06:40:
Probeer de gpu is terug te clocken? Met stapjes van 30-40 in MSI afterburner. Niet elke kaart kan de standaard factory OC draaien, mocht dat niet baten? Doe vleven een Driver uninstall met DDU en zie of het weer gebeurd.
Ik heb een soortgelijk advies gelezen tegen coil whine wat terug klokken betreft. Maar ja, hoe test ik dan of de GPU fout zit? Nogmaals, bij Valley zelf gebeurt niks. Ik heb m nog een paar X probleem loos gedraaid daarna.

(Maar die lichte coil whine is echt irritant. Ik hoor m niet als ik mijn koptelefoon draag.. maar ik vind het mentaal irritant dat het aanwezig is :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:42
TTMJ! schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:39:
[...]

Ik heb een soortgelijk advies gelezen tegen coil whine wat terug klokken betreft. Maar ja, hoe test ik dan of de GPU fout zit? Nogmaals, bij Valley zelf gebeurt niks. Ik heb m nog een paar X probleem loos gedraaid daarna.

(Maar die lichte coil whine is echt irritant. Ik hoor m niet als ik mijn koptelefoon draag.. maar ik vind het mentaal irritant dat het aanwezig is :p)
Als de kaart crasht is hij of defect of slechte drivers of hij draait onstabiel vandaar het iets terug klokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Demian Brunt schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

Als de kaart crasht is hij of defect of slechte drivers of hij draait onstabiel vandaar het iets terug klokken!
Tot nu toe gekke beeld crashes dus ik ga er gewoon vanuit dat alles goed zit. Mja behalve wat lichte coil whine als ik aan het gamen ben :p
Pagina: 1