Toon posts:

server onder red hat 7.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben duzz echt ene newbie en heb de balla verstand van linux maar toch waag ik me eraan om op een andere OS over te stappen.
nou heb ik via het werk red hat 7.0 wetene te bemachtigen en wil ik deze installeren op mijn server.
ik weet uit de installation guide dat het niet uit maakt of ik er een fat32 partitie oplaat of niet, duzz dat scheelt weer.
alleen ik heb duzz twee netwerkkaarten in de server en nu wil ik graag weten hoe je deze moet instellen onder linux.
moet ik gewoon afwachten wat het installatie proces mij vraagd of hebben jullie nog advies over wat ik moet doen.

Verwijderd

tijdens het installeren wordt er naar verschillende gegevens van die kaarten gevraagd zoals IPnr etc...

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij wordt er gewoon naar gevraagd tijdens de install, en zo niet, dan moet je met ifconfig aan de slag... is niet zo moeilijk hoor.

[smartass]
Heb jij RH7.0 WETEN TE BEMACHTIGEN??? Ik wil hem ook!!! ;)
[/smartass]

ff serieus, als je een dikke pijp hebt naar het net dan zou ik voor linux mandrake gaan, en dan even de nieuwste versie (8.0 als ik me niet vergis). Ik heb me laten vertellen dat die wat makkelijker is voor newbies...
www.linux-mandrake.com

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44

TeeDee

CQB 241

klopt: voor zover ik weet en voorzover ik hier gelezen heb is mandrake newbie heaven (kheb um zelf ook om te oefenen en globaal met linux bekend te raken) dus......
dikke pijp naar ut net en gaan!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

He, als je RH wil installen moet je ff kijken wat je server allemaal moet kunnen (IE wat wil je voor services)

Verder moet je ff tijdens de install aangeven dat je de tools (utils) meewil installen.
Je kunt dan via netconf (niet netconfig) heel aardig alles instellen.

Neem aan dat je via de kabel gaat :)

/offtopic
Draai nog op 6.2 maar ben aan het uppe naar 7.1
/offtopic

GRTZ GoofY

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
mandrake is idd supersimpel

heb hem voor test eens geinstalleerd hiero
gaat vrij makkelijk

voorbeeld:
wilt u een firewall
ja/nee

wilt een ftpserver draaien
ja/nee

wilt u een webserver draaien
ja/nee

klikken op ja/nee is niet moeilijk :)

www.kuiphuis.nl

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 16:18
Idd erg sim-pel, maar is de firewall die je dan hebt wel echt zo goed? Ik werk zelf ook met Mandrake 8, maar vind de installatie van die firewall wel een beetje erg verdacht makkelijk, of ben ik nu gewoon een beetje paranoide omdat het allemaal zo gemakkelijk lijkt?

Verwijderd

dit gaat richting off-topic.

De vraag gaat over installatie van RH 7.0, moet je niet over andere distro's gaan beginnen.
Voor je het weet is er weer een flame-war.

Verwijderd

Topicstarter
ok het wordt mij nu een stuk duidelijker maar ik hoor van een aantal mensen dat ik mandrake toch maar moet installeren inplaats van RH¿.

ik blijf op RH draaien dat staat vast.
ik heb een oude pent 150 Mhz met 32 mb dit is duzz mijn server.
2 netwerkkaarten beide 3com een voor de UPC kabel en de andere voor naar de hub toe.
tevens dient hij als gameserver om effe lekker met mijn broertje of vader een spelletje te spelen.
en voor de rest gebruik ik heb alleen maar voor het internet.
nu heb ik ook nog een vraagje over die firewall: is het niet zo dat een firewall onder linux vele malen veieliger is dan onder Windows?? en hoe zit het met Kazaa ik kan toch nog wel bestanden uitwisselen.

en dan nog een klein dingetje als ik de UPc netwerkkaart heb ingesteld moet ik dan de andere netwerkkaart DHPC instellen of gewoon 10.0.0.1 ???

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Als jij een dhcp-server op je netwerk hebt, dan kan je die 2e op dhcp zetten, ander moet je ut natuurlijk zelf instellen (lijkt me de bedoeling in jou situatie)
je merkt het snel genoeg als je nou met die installatie begint, duzzz :z

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook hier en daar gelezen dat je alleen maar cd1 en cd2 van red hat nodig hebt om RH linux te kunnen draaien klopt dit??

Verwijderd

jep klopt :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 15:40 schreef jorentref het volgende:

tevens dient hij als gameserver om effe lekker met mijn broertje of vader een spelletje te spelen.
en voor de rest gebruik ik heb alleen maar voor het internet.
en hoe zit het met Kazaa ik kan toch nog wel bestanden uitwisselen.
uitwisselen zal misschien niet helemaal lekker gaan, maar downloaden kun je in ieder geval nog wel gewoon. Dat anderen muziek bij jou halen kan misschien wel. En anders kun je ook altijd nog een socks5-proxy installeren.
Pagina: 1