Volledig passief systeem gezocht. Verenigbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofddoel is om een volledig stil systeem te hebben, dus alles zou passief gekoeld moeten worden. Het zal voornamelijk gebruikt worden om te werken met photoshop/autocad/vb.net. Gamen zal hier niet van toepassing zijn

Wat mag het systeem gaan kosten?
maximum zou ik rond de €1000 willen zitten, inclusief windows en assemblage

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel het scherm, toetsenbord en muis zullen meeverhuizen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een cpu die beter is dan de huidige i7-860, met geintegreerde gpu, minstens 16gb aan intern geheugen en een ssd.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast zou niet al te groot mogen zijn, en dan denk ik aan minikasten, of nog kleiner. En hij zou volledig passief gekoeld moeten worden, dus ~0 db

Ga je overklokken?
Er zijn niet overklokt worden

Wat heb ik tot dusver bijeengestoken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 319,-€ 319,-
1ASRock B150M Pro4€ 84,49€ 84,49
1Cooler Master Silencio 352€ 56,01€ 56,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 109,-€ 109,-
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 119,90€ 119,90
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 779,90

Wat verwacht je van ons?

- Is dit systeem verenigbaar als zijnde een sterk en stil systeem?
- Zijn er onderdelen die ik beter niet zou gebruiken, of wel zou inbouwen?
- Wie kan mij helpen bij het zoeken van een passieve koeling die nog past in deze kast. (Maximale hoogte CPU-koeler 15,5 cm). Of ben ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar een andere case. Persoonlijk vind ik niet dat de kast nog groter mag zijn dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14

LankHoar

Langharig tuig

Hoeveel schermen wil je aansluiten en op welke resolutie? Je hebt nu geen videokaart, dus maar beperkt grafische kracht en aansluitingen.

Je hebt genoeg aan 250GB voor zowel OS als opslag? Je bent geen HDD nodig?

Je systeem is al niet passief gekoeld meer, gezien je een i7 processor inbouwt. Het is "onmogelijk" om die passief te koelen. Maar je doel om een zo stil mogelijk systeem te bouwen is nog steeds haalbaar, maar dan moet je wel een aftermarket koeler gaan aanschaffen.

I.p.v. gelijk 120E kapot gooien aan een passief gekoelde voeding kun je wellicht eens gaan kijken naar semi-passief gekoelde om de prijs wat te drukken. Je moet erg veel van je systeem vragen indien je een goede wilt laten aanslaan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-09 11:57
Je zou wellicht net zoals hierboven wordt gezegd, de keuze kunnen nemen voor een goedkopere voeding. Hierdoor hou je weer meer geld over om bijvoorbeeld een andere case te halen. Denk aan de http://tweakers.net/product/412451/fractal-design-define-r5 of zijn goedkopere broertje de http://tweakers.net/product/430550/fractal-design-define-s/, die geen ruimte heeft voor een ODD.

Dan heb je echt een lekker stille build, zelfs met een CPU koeler.

[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 01-10-2015 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 22:06
als je een volledig passief systeem bouwt, wil je juist GEEN kast met demping (isoleert ook warmte namelijk). De voeding onder en een mesh bovenkant om lijken me ook handig, zoiets bv pricewatch: Fractal Design CORE 1300

Als socket 1150 koelers ook op socket 1151 passen heb je hier wat passieve koelers (let op, heb tot 16cm hoogte geselecteerd!)

edit> een semi passieve voeding zou ik zeker overwegen, scheelt een hoop geld, net als een i5 (die nog steeds veel sneller is dan je huidige cpu)

[ Voor 14% gewijzigd door Rrob op 01-10-2015 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

LankHoar schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:50:
Je systeem is al niet passief gekoeld meer, gezien je een i7 processor inbouwt. Het is "onmogelijk" om die passief te koelen. Maar je doel om een zo stil mogelijk systeem te bouwen is nog steeds haalbaar, maar dan moet je wel een aftermarket koeler gaan aanschaffen.
verrassend genoeg zijn daar oplossingen voor:

http://www.quietpc.com/nof-icepipe

@rRob, volgens mij ben je een linkje vergeten naar passieve coolers.

Verder sluit ik me aan, i5 is hier beter voor geschikt. 1 stille cooler merk je niet, maar voorkomt warmlopen.

En zet in een andere ruimte een NAS met een flinke opslag, die je met een draad aansluit. (niet: wifi)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14

LankHoar

Langharig tuig

leuk_he schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

verrassend genoeg zijn daar oplossingen voor:
Waaaat! Dat is echt vet! Die komt zeker weten in mijn nieuwe systeem :o

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Rrob schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:10:
als je een volledig passief systeem bouwt, wil je juist GEEN kast met demping (isoleert ook warmte namelijk).
Oeps, niet aan gedacht! Dat is inderdaad niet een fijne combi.

Mag ik (uit interesse) weten waarom de build helemaal passief gekoeld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
Ik ga maar 1 beeldscherm aansluiten, en alles zal extern opgeslagen worden op een NAS, dus 250GB is meer dan voldoende.

De huidige i7-860 is de ganse dag aan het blazen, en aangezien mijn htpc volledig passief is (streacom FC8b met i3-4330t), ik niets anders meer wil dan geluidloos werken. Een oase van rust.

Ik had de nofan al eens gezien, maar zijn prijskaartje van €120+ vond ik wat veel, maar ik durf het wel overwegen als de noodzaak er is.

Een i5 is uiteraard een optie, als me dat dichter bij een geluidloos systeem kan brengen.

[ Voor 14% gewijzigd door teebee.2.0 op 01-10-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
maar ook deze cpu koeler heeft luchtstroming nodig, dus weer een fan.

Een highend systeem bouwen zonder fan is gewoon onmogelijk (of waterkoeling met een gigantische radiateur)

Je hebt gewoon airflow nodig om de hitte uit de kast te halen.

- watergekoelde cpu
- watergekoelde voeding (of passieve)
- watergekoelde delen mobo (ja ook die hebben airflow nodig om de hitte kwijt te kunnen)
- geen normale hd want die maakt ook geluid maar daar zou je een ssd voor kunnen nemen

mmmm zit je weer met je pomp, die maakt ook geluid, zucht moeilijk moeilijk :P :P

[ Voor 41% gewijzigd door Elmo_b op 01-10-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46

Cheezus

Luiaard

Grootste voordeel van passief is dat je geen stof in je PC krijgt. Qua geluid hoef je het niet te doen, een onhoorbare pc is goed mogelijk met een paar stille fans en een goede CPU-koeler.
Passief is wel mogelijk maar dan moet de behuizing meteen de CPU-koeler zijn. Bijvoorbeeld zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.streacom.com/wp-content/uploads/fc10-alpha-featured.jpg

http://www.streacom.com/products/fc10-alpha-fanless-chassis/

Kan niet de meest high end CPU's koelen maar een i5 moet lukken - TDP mag max 65 watt zijn.
Als je een thin-ITX moederbord gebruikt kun je de adapter van een laptop als voeding gebruiken (passief + geen extra warmte in je kast). Zelf heb ik een HTPC draaien met dit concept, bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
Heb mijn oneplusone eens gebruikt als db-meter (nauwkeuigheid weet ik niet) , en deze gaf een waarde tussen de 33-38 aan bij de huidige setup, en dat is gewoonweg om zot van te worden als die de ganse dag opstaat. Telkens een opluchting als deze uitgeschakeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Ik ben zelf een tijdje geleden overgestapt naar een zga stil systeem. Een paar punten.

Vergeet itx behalve als je zon passieve koeling case wil. Een grote heatsink is echt een must. Matx is al veel beter te doen.

Fans zijn heel erg stil, zolang ze maar zachtjes draaien is er geen enkele reden om passief te gaan. Je hebt dus een moederbord nodig dat een paar fans goed kan aansturen. Het liefst afhankelijk van CPU en of GPU temperatuur.

Kijk op silentpcreview.com, veel info en tweaking om dingen echt stil te krijgen met en zonder fans.

Ik heb zelf een Ivy bridge i7 en deze koeler
pricewatch: DeepCool Gamer Storm Lucifer
Qua prijs / koelresultaten is hij niet te verslaan.
Hij draait bij mij zonder fan maar met behulp van 3 casefans 1x200mm voor 2x 140mm achter en wat geklooi om ze goed af te stellen hoor je ze totaal niet. De CPU word niet warmer dan 57 graden zelfs met gpu en CPU vol aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Flaat op 01-10-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
teebee.2.0 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:01:
Heb mijn oneplusone eens gebruikt als db-meter (nauwkeuigheid weet ik niet) , en deze gaf een waarde tussen de 33-38 aan bij de huidige setup, en dat is gewoonweg om zot van te worden als die de ganse dag opstaat. Telkens een opluchting als deze uitgeschakeld wordt.
Vandaar ook mijn vraag: Waarom zo graag een passief systeem? Want een build met fans e.d. kan ook prima vrijwel niet hoorbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik denk dat je het systeem beter wel lucht kan koelen, goede kwaliteit fans zijn bijna niet te horen op een lage snelheid, en het zorgt gewoon voor meer koelingscapaciteit. als je voor de stille luchtkoeling optie gaat is de Silencio weer wel een goede kast, aangezien je dan prima airflow hebt.

zet je in die kast een aantal noctua fans met eventueel een goede fancontroller(of een moederbord met een goede fancontroller), dan is het systeem bij licht gebruik gewoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Met anderen eens, helemaal passief is leuk, maar het kan net zo stil met fans.
De voeding kan goedkoper als je deze neemt productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door -The_Mask- geen modulair maar zeer stille voeding. Gezien je geen kast met window gebruikt lijkt mij dat een goed alternatief voor een stuk lagere prijs, de platinum rating haal je er toch nooit uit gezien het prijsverschil.

Geld wat je overhoudt kan je investeren in stille koeling of een SSD van 500GB zoals de pricewatch: Crucial BX100 500GB

[ Voor 37% gewijzigd door Zenix op 01-10-2015 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-09 13:40
Nou lucht koeling is zeker niet nodig en er zijn optie's voor passief, passieve GTX 750 volgens Bbg zeer geschikt in workstation en een passieve cooler is ook mogelijk. Heel misschien moet je de processor wel een kleine underclock geven of voor de dure cooling gaan die leuk_he stuurde. Ik zou wel deze case nemen pricewatch: Aerocool Strike-X Air als de ruimte gewoon op kamertemperatuur is moet dit allemaal lukken.

Edit:

Om het volledig passief en stil te houden heb je deze producten nodig, dan moet het zeker lukken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 750 Ti KalmX Passive 2GB€ 134,-€ 134,-
1Aerocool Strike-X Air€ 94,50€ 94,50
1Nofan CR-95C Black Pearl - Passive€ 103,50€ 103,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 332,-

Edit:

Niet helemaal goede behuizing, zitten fans bij maar ik bedoel zo'n ding die ze ook altijd bij test-setups gebruiken en geen fans hebben. Zoiets als dit: http://062d3943d52752284f...6SLr8P.878x0.Z-Z96KYq.jpg zonder dat fannetje erachter ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Ugraded op 01-10-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Ik sluit me aan bij de mensen die zeggen dat volledig passief niet nodig is. Omgevingsgeluid is vaak al 30dB, dus zolang je daar niet bovenuit komt merk je niet eens dat je PC aanstaat.

- Stille kast (ik heb zelf een Corsair Obsidian 550d)
- Stille voeding (hier een be quiet dark power pro 10)
- Stille CPU koeler (hier een be quiet Dark rock advanced C1)

Bij het bouwen let je erop dat er genoeg airflow is van de casefans (dus de kabels waar mogelijk wegwerken).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een passieve gtx750 ja, en verder gewoon een goede cpu koeler en beetje stille psu fan, dan hoor je echt niks hoor in een goede kast. De echte herriemakers zijn gpu koeling, eventuele moederbordchipserkoelers, maar vooral HDD's! Die laatste vergeten heel veel mensen maar het scheelt dus al flink als je die niet in je systeem hebt. Ik zou het dus eerst even met de boxed koeler proberen van de cpu voordat je iets passiefs koelt; zeker voor je cpu wil je ook koelvermogen..m

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doel is makkelijk haalbaar, en voor het geld ook wel denk ik.
Dan moet je aan deze kast denken: pricewatch: Streacom ST-FC8B-ALPHA
Kan tot 95w tdp aan. http://www.streacom.com/support/system-build-guide/
Met een voeding: pricewatch: Mini-box picoPSU-150-XT
Alles passief, gaat prima.
De interne video van de i7 is gewoon prima als je niet gamet.
Je moet bij die kast wel oppassen met het moederbord wat je erin stopt, je moet echt heel erg goed opletten dat het past.(staat ook op de link van streacom) Als TS dit wil, kan ik nog verder gaan met iets samenstellen.
Dit is (volgens mij) gewoon wat de TS zoekt.
Er word gezegd: Klein, passief, met i7. Dat kan gewoon prima. Iedereen zit niet passieve systemen aan te raden, die in grote kasten zitten. Dat word hier toch helemaal niet naar gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:42:
Het doel is makkelijk haalbaar, en voor het geld ook wel denk ik.
Dan moet je aan deze kast denken: pricewatch: Streacom ST-FC8B-ALPHA
Kan tot 95w tdp aan. http://www.streacom.com/support/system-build-guide/
Met een voeding: pricewatch: Mini-box picoPSU-150-XT
Alles passief, gaat prima.
De interne video van de i7 is gewoon prima als je niet gamet.
Je moet bij die kast wel oppassen met het moederbord wat je erin stopt, je moet echt heel erg goed opletten dat het past.(staat ook op de link van streacom) Als TS dit wil, kan ik nog verder gaan met iets samenstellen.
Dit is (volgens mij) gewoon wat de TS zoekt.
Er word gezegd: Klein, passief, met i7. Dat kan gewoon prima. Iedereen zit niet passieve systemen aan te raden, die in grote kasten zitten. Dat word hier toch helemaal niet naar gezocht?
Als je goed leest is zijn huidige pc te luid +- 30 db(van welke afstand is dit gemeten?). En dat is ook redelijk normaal. Maar ik denk als je voor 15-20 db gaat. Dat hij ook al blij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt toch niet uit, als hij dat graag wil. Passief is simpel weg altijd stiller als iets met ventilators. Het scheelt ook niet zo veel. Je zit aan 200 euro voor kast en voeding ongeveer. Maar als je een grote kast koopt, en je wil er goede fans in hangen, met een goede, stille voeding zit je ook zo aan de 200 euro. Wat is dan het voordeel?
Dan kan je toch beter helemaal geen fans hebben? En nog een mooie kleine kast ook.
Er zijn mensen die heel gevoelig zijn voor geluid, dat is gewoon een feit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 750 Ti KalmX Passive 2GB€ 134,-€ 134,-
1Cooler Master Test Bench€ 0,-€ 0,-
1Nofan CR-95C Black Pearl - Passive€ 103,50€ 103,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,50

Hier is toch helemaal niks verkeerd aan :? Op tweakers staat dat de case niet meer beschikbaar is maar op internet is hij nog zat te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een testbench? Wtf? Why? Dat wil je als pc voor normaal gebruik gaan gebruiken? 8)7 Er word ook om iets kleins gevraagd.
Koeler van 100 euro is ook gewoon idioot. En waarom de 750? Er word niet gevraagd om een videokaart. De i7 is voor dit doel gewoon prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Goede vraagstelling van TS

Als ik dit lees dan zou ik (en waarschijnlijk vele anderen) heel erg blij worden van een nieuwe categorie in de Best Buy Guide. Iets van "snelste passieve systeem".
Het is wel duidelijk dat passief vele voordelen heeft:
- minder energieverbruik
- nauwelijks stof
- geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:11:
Een testbench? Wtf? Why? Dat wil je als pc voor normaal gebruik gaan gebruiken? 8)7 Er word ook om iets kleins gevraagd.
Koeler van 100 euro is ook gewoon idioot. En waarom de 750? Er word niet gevraagd om een videokaart. De i7 is voor dit doel gewoon prima.
Testbench zodat er toch genoeg frisse lucht bij een passief systeem komt komt, GTX 750 omdat deze volgens de Bbg zeer goed is voor een workstation. En het formaat van de bench valt reuze mee. 8)7

Edit:

Hij wil passief dus een goede passieve cooler is een must..........

[ Voor 6% gewijzigd door Ugraded op 01-10-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

nokiaan958GB schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:17:
Goede vraagstelling van TS

Als ik dit lees dan zou ik (en waarschijnlijk vele anderen) heel erg blij worden van een nieuwe categorie in de Best Buy Guide. Iets van "snelste passieve systeem".
Het is wel duidelijk dat passief vele voordelen heeft:
- minder energieverbruik
- nauwelijks stof
- geen geluid
De machines in de BBG zijn behoorlijk stil als je de fans onder controle hebt. Stof heb je alsnog hoor, of denk je dat de lucht er niet alsnog doorheen gaat? Stof zal natuurlijk wel minder zijn. Als je gewoon een goede kast hebt en goede fans die je op lager RPM kan draaien dan is het behoorlijk stil, zolang je maar niet teveel fans hebt. Ik denk dat bovenstaand systeem prima gekoeld kan worden met één goede stille fan met een goede koeler op de CPU en een voeding die niet passief hoeft te zijn.

Aangezien TS niet gaat overklokken en geen videokaart nodig heeft zal een stille voeding met fan nooit naar de 100% gaan met zijn configuratie. High-end voedingen zijn nagenoeg passief tegenwoordig op lagere load, fan gaat pas draaien als de load een stuk hoger wordt.

Tevens dat minder energieverbruik discutabel. Hoe kom je erbij dat een passief systeem minder gaat verbruiken?

[ Voor 25% gewijzigd door Zenix op 01-10-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ugraded schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:21:
[...]

Testbench zodat er toch genoeg frisse lucht bij een passief systeem komt komt, GTX 750 omdat deze volgens de Bbg zeer goed is voor een workstation. En het formaat van de bench valt reuze mee. 8)7

Edit:

Hij wil passief dus een goede passieve cooler is een must..........
Dat je zo iets voorstelt voor een normaal systeem zegt al wel genoeg.
Als je er een keer tegenaan stoot, of iets op laat vallen is je hele systeem kapot. Dan heb ik het nog niet eens over stof. Het is gewoon gigantisch onpraktisch. Je moet zon ding alleen kopen als je regelmatig (aantal keer in de week) hardware wisselt.

Die kast uit mijn post zorgt voor de koeling van de processor, dus er is geen koeler nodig.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:23:
Dat je zo iets voorstelt voor een normaal systeem zegt al wel genoeg.
Als je er een keer tegenaan stoot, of iets op laat vallen is je hele systeem kapot. Het is gewoon gigantish onpraktish. Je moet zon ding alleen kopen als je regelmatig (aantal keer in de week) hardware wisselt.
Maybe een veilig plekje, ik stoot of gooi zelf ook niks op mijn pc ;)

Edit:

Bij doe kast heb je weinig tot geen upgrademogelijkheden qua gpu, waarschijnlijk gaat hij dat ooit wel nodig hebben. Achja keuze is aan ts :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ugraded op 01-10-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Ugraded schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:24:
[...]

Maybe een veilig plekje, ik stoot of gooi zelf ook niks op mijn pc ;)

Edit:

Bij doe kast heb je weinig tot geen upgrademogelijkheden qua gpu, waarschijnlijk gaat hij dat ooit wel nodig hebben. Achja keuze is aan ts :)
het is een workstation, geen gamesysteem, waarom begrijp je dat niet? de videokaart is dus simpelweg niet nodig als er toch een i7 in het systeem zit.

hoewel het wel een optie is om voor een Xeon te gaan met een passieve videokaart, aangezien je dan een iets lager TDP hebt doordat de grafische chip onder zijn eigen koeler zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjettepetJR. schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

het is een workstation, geen gamesysteem, waarom begrijp je dat niet? de videokaart is dus simpelweg niet nodig als er toch een i7 in het systeem zit.

hoewel het wel een optie is om voor een Xeon te gaan met een passieve videokaart, aangezien je dan een iets lager TDP hebt doordat de grafische chip onder zijn eigen koeler zit.
Dan zal je waarschijnlijk wel fans in moeten bouwen, als je een videokaart wil. Denk dat je er weinig mee op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 22:06
het linkje naar de passieve koelers http://tweakers.net/categ...tePFz-QvRVJxSc-mEUJwo5_wC er is ook een nofan van €47 maar check dus wel of socket 1150 koelers op socker 1151 passen!

In een kast met een open bovenkant (pricewatch: Fractal Design CORE 1300) en de warme lucht die bij de cpu koeler ontstaat stijgt vanzelf op en gaat de kast uit.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000553889.jpeg

gewoon proberen zou ik zeggen, en als de boel toch te warm wordt kan je altijd nog een stille fan plaatsen. Heb je nog steeds een enorm stil systeem en hoef je geen dure onderdelen te vervangen

[ Voor 50% gewijzigd door Rrob op 02-10-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Rrob schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:52:
het linkje naar de passieve koelers http://tweakers.net/categ...tePFz-QvRVJxSc-mEUJwo5_wC er is ook een nofan van €47 maar check dus wel of socket 1150 koelers op socker 1151 passen
Dat linkje klopt niet helemaal, er zijn natuurlijk genoeg koelers waar je de fan vanaf kunt halen om passief te draaien. Zoals de eerder door mij genoemde koeler die een stuk goedkoper is.

Het is verder zeker mogelijk om passief te draaien, het is alleen niet nodig voor een stille PC en maakt je temps onnodig hoger.

[ Voor 35% gewijzigd door Flaat op 02-10-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zenix schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:23:
[...]

...

Tevens dat minder energieverbruik discutabel. Hoe kom je erbij dat een passief systeem minder gaat verbruiken?
Bij mijn weten hebben alle ventilatoren in een PC stroom nodig...........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

* Splitinfinitive poeft in het topic

Mischien de passieve built in mijn Signature maar dan met: pricewatch: Intel Core i7 4770T Tray

Volledig passief, Vesa, klein, Compact. Alleen zit je dan wel vast aan de igp. en 16gb Ram Dus als je projecten groot zijn kan dat een probleem worden.

* Splitinfinitive poeft weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik neem aan dat jij in een opnamestudio werkt. Volledig geisoleerd van omgevingsgeluid, ledverlichting waarbij de transformatoren zich uiteraard buiten de ruimte bevinden, noppenisolatie op de muren ivm weerkaatsing van geluid, geen ramen...

Lijkt mij dat je wel zonder casefans kunt en een passive psu moet ook kunnen maar zet gewoon een luchtkoeler op je cpu. selecteer in de pricewatch op socket en zet de 'slider op max 13,4 (niet traploos in te stellen wtf) check ook nog even actieve fan af en je houdt 9 resultaten over van 13,4 dB of minder.
Prijskwaliteit kun je dan bijna niet onver de Mugen 4 PCGH uit. 12,5 dB
]
man o man zelfs ademen door je neus maakt meer herrie, nee kan beter geluid zeggen, dan die koeler!
Gaat mij te ver om hier alle fan stekkertjes los te trekken behalve die van mijn mugen op te verifieren dat het daadwerkelijk niet hoorbaar is.

Serieus ga jij meer omgevingsgeluid horen dan 12,5 dB in een kast. Neem dat gewoon aan en je hebt een superstil en toch koel systeem.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

nokiaan958GB schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Bij mijn weten hebben alle ventilatoren in een PC stroom nodig...........................
Ja, maar heb je er weleens aan gedacht dat computer onderdelen minder efficiënt kunnen gaan werken bij hogere temperaturen? Sowieso verbruikt een fan zeer weinig stroom.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 03-10-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:57

Thomg

Aww yiss

Waarom moet het passief TS?
Omdat je huidige pc te luid is?
Dat is een vrij extreme wending.
Performance en passieve koeling gaan bar slecht met elkaar in tandem, voor meer performance moet er nou eenmaal meer gekoeld worden.

Mijn advies, drop het eis van passief en let nou meer op onderdelen die goede koelperformance combineren met een erg stil systeem.

Bij mijn systeem heb ik bijvoorbeeld een oversized koeler gepakt en hier low-noise fans op gedaan die altijd op 5v door "kunnen" tukken. Denk je dat ik mijn computer hoor?* Misschien als ik mijn oren tegen de kast aanhoudt maar anders nee, echt niet. Jij kan hetzelfde doen.

* Ik tel de gpu hier even niet mee, denk niet dat jij er een 980Ti in gooit met een overclock die op 100% benut wordt

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 03-10-2015 21:30 ]

Pagina: 1