Wordpress localhost probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclonexxl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10-2015
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben bezig om een site te bouwen in WordPress op de localhost. Op 1 of andere manier kan ik de php en css files van de thema's niet aanpassen via de editor. Ik open het bestand, verander bijvoorbeeld de body kleur van wit naar zwart en sla het bestand op. Geen verandering te zien in het thema. Het maakt niet uit wat voor thema ik gebruik, ik krijg nergens veranderingen te zien.

Ik heb al eerder websites op de localhost gemaakt, maar dit is totaal nieuw voor me. Ik gebruik Xampp, WordPress 4,3,1 en gebruik momenteel thema Hemingway.

Ik heb ook gekeken of er ergens instellingen verkeerd staan, maar ik zie zo niks geks. Ook het gebruiken van een ander thema haalt niks uit.

Iemand die een oplossing weet?

Cyclonexxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb je het hier over de WordPress editor, of een geÏnstalleerde editor op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclonexxl
Editor in WordPress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Sinds wanneer verander je kleuren in Wordpress in de PHP files? Waarom werk je niet gewoon in de CSS van je theme. En ben je er zeker van dat er geen vorm van caching ergens aanwezig is, veranderingen willen daardoor nog wel eens niet doorkomen. En om problemen te voorkomen raad ik aan om iets van notepad++ te installeren om zo eens de code in te duiken. Dat is mijn inziens altijd beter dan de editor in Wordpress zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 10:18

pwl

in de browser ff op CTRL + F5 drukken. Hiermee wis je de gecachte css en js bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclonexxl
Ik verander ook geen kleuren in de PHP file, die gaan gewoon in de CSS van het thema. CTRL F5 doet ook niks. Die werkt meestal wel inderdaad, maar nu even niet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Heeft dit thema niet toevallig een color picker in de thema instellingen die de css overschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

André

Analytics dude

Ik denk dat de rechten op je lokale server niet goed staan waardoor de bestanden niet overschreven mogen worden. Dat al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder enige vorm van informatie, is localhost nog altijd een stuk ijzer met een OS erop. Omdat Wordpress werkend te krijgen is (en ik ga er dus niet vanuit dat jij dat ook 100% voor elkaar hebt) op legio verschillende OS'en met evenzoveel mogelijke web/http-daemons en allerlei verschillende manieren van de database, denk ik dat het zaak is om even bij jezelf te rade te gaan.

Snel teruglezend in wat oudere topics van je, krijg ik helaas de indruk dat je van veel zaken hebt horen zeggen/zien maar toch echt de finesses van de basisbeginselen van CMS, PHP, CSS etc. als parate kennis mist en dus tegen zaken aanloopt die (helaas) ook al eens door moderators subtiel zijn afgesloten als topic.

Zelfs met de meest basale functie-toetsen in bijna elke moderne browser, had je al zelf kunnen uitvogelen waarom aanpassingen in de CSS-file niet op beeld komen zoals jij verwacht. Neem aan dat je dit ook al gecontroleerd hebt en zo ja, waarom heb je je stappenplan van troubleshooting tot zover niet in de startpost staan?

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 01-10-2015 17:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1