Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hofdzakelijk zal het interneten, films kijken en af en toe gamen zijn. (denk hierbij aan IL2: Battle of Stalingrad en dergelijke flightsims, maar ook bijv Star Wars The Old Republic.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan ergens tussen de 800-1000 euro.
Het systeem zal het volgende moeten vervangen:
Q6600 @ 3.6GHz
4Gb RAM DDR2 800
Asus Maximus Formula
Asus 5870
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in het principe alle apperatuur, inclusief een nette ATX kast (Aero-engine 2)
Harde schijven zat, incl een 256Gb SSD voor de windows partitie.
toetsenbord en muis heb ik. (oude Logitech G15
en een Logitech G502 )
En de voeding is een Corsair HX620W, welke ook voor het meeste wel voldoende zou moeten zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie een Moederboard, CPU, RAM en Videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De grafische kaart neig ik zelf naar NVidia. Mijn laatste 2 waren om prijstechnische redenen Ati's, maar die drivers bevielen mij dus totaal niet. (veel bsods mee gehad, hoewel dit na de versie die ik nu heb erg mee viel.
Qua voorkeur zou m'n moederboard wel uitgaan een die SLI aan kan. (of mits een Ati kaart toch echt de betere keus zou zijn, een Crossfire.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct. Moet gewoon een leuke pc worden. zal hoogstwaarschijnlijk Windows 8 Pro gaan draaien. (die heb ik OEM gekocht voor m'n huidige pc)
Wel is het de bedoelling dat de pc gaat werken met m'n huidige 620W voeding, en deze in mijn behuizing past (ATX) maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Ga je overklokken?
Ik betwijfel dat ik ga overclocken... echter kan ik het niet uitsluiten.
M'n huidige pc draait al vanaf dag 1 op 150% (3.6GHz ipv 2.4) en dat werkte perfect.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb sinds het bouwen van mijn huidige pc eigenlijk niet meer echt gekeken naar de ontwikkeling van de computers. Ik heb wel eens een andere grafische kaart gekocht, maar dat was struinen op marktplaats naar iets wat me wel leuk leek, ipv me er in verdiept te hebben.
Ik hoop dus een beetje op advies wat ik nu het beste zou kunnen nemen.
Hofdzakelijk zal het interneten, films kijken en af en toe gamen zijn. (denk hierbij aan IL2: Battle of Stalingrad en dergelijke flightsims, maar ook bijv Star Wars The Old Republic.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan ergens tussen de 800-1000 euro.
Het systeem zal het volgende moeten vervangen:
Q6600 @ 3.6GHz
4Gb RAM DDR2 800
Asus Maximus Formula
Asus 5870
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb in het principe alle apperatuur, inclusief een nette ATX kast (Aero-engine 2)
Harde schijven zat, incl een 256Gb SSD voor de windows partitie.
toetsenbord en muis heb ik. (oude Logitech G15
En de voeding is een Corsair HX620W, welke ook voor het meeste wel voldoende zou moeten zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie een Moederboard, CPU, RAM en Videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De grafische kaart neig ik zelf naar NVidia. Mijn laatste 2 waren om prijstechnische redenen Ati's, maar die drivers bevielen mij dus totaal niet. (veel bsods mee gehad, hoewel dit na de versie die ik nu heb erg mee viel.
Qua voorkeur zou m'n moederboard wel uitgaan een die SLI aan kan. (of mits een Ati kaart toch echt de betere keus zou zijn, een Crossfire.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct. Moet gewoon een leuke pc worden. zal hoogstwaarschijnlijk Windows 8 Pro gaan draaien. (die heb ik OEM gekocht voor m'n huidige pc)
Wel is het de bedoelling dat de pc gaat werken met m'n huidige 620W voeding, en deze in mijn behuizing past (ATX) maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Ga je overklokken?
Ik betwijfel dat ik ga overclocken... echter kan ik het niet uitsluiten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb sinds het bouwen van mijn huidige pc eigenlijk niet meer echt gekeken naar de ontwikkeling van de computers. Ik heb wel eens een andere grafische kaart gekocht, maar dat was struinen op marktplaats naar iets wat me wel leuk leek, ipv me er in verdiept te hebben.
Ik hoop dus een beetje op advies wat ik nu het beste zou kunnen nemen.