IMAP mail. Bestaat er een cliënt zonder kuren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:49
Ik ontvang al jaren mijn mail via het IMAP protocol.
Ik heb ook al jaren problemen met het synchroniseren van die mail.

Ik heb meerdere hotmail, live mail, oulook (microsoft) accounts en die moeten allemaal gesynct worden.
Ik heb op meerdere computers gewerkt en op win xp.7,8 en 10.
Mijn huidige setup is Windows 10 in combinatie met Fossamail.

Deze functies wil ik hebben:
  • Ik wil al mijn mail inclusief bijlagen binnenhalen en op de computer (dus ook offline) hebben.
  • Een mail verwijderen op de pc moet ook op de server worden uitgevoerd en visa versa.
  • Een verzonden mail moet in de verzonden mail map terecht komen zowel op pc al server.
  • Drag en drop van mail en mappen in het mail programma.
  • live search, en alle mails op 1 pagina kunnen zien.
Dit gaat er niet goed:
  • Mail wordt soms pas gehaald als het bericht is geselecteerd(foxmail).
  • Sommige mails haalt ie wel binnen en andere alleen header.
  • Soms haalt ie alleen headers op en soms netjes het hele bericht.
  • Synchroniseren geeft een timeout(alle clients).
  • Verzonden mails komen dubbel in verzonden mail map(thunderbird, foxmail).
  • Mail wordt wel binnen gehaald maar bijlage niet of bij een deel van de mails.
  • Geselecteerde mail is soms pas na 20 seconden te lezen (thunderbird, fossamail).
  • Als ik het programma open (Thunderbird, Fossamail) staat er 1 of meerdere mail accounts niet in de lijst.
    Na opnieuw opstarten staat alles er weer of zijn er weer andere verdwenen. Deel van de mails moet
    opnieuw binnenkomen.
  • Melding dat niet alle mails zijn binnengehaald. Na syncen weer opnieuw die melding (thunderbird, fossamail).
Bizar genoeg doet de mailclient op android van samsung het al anderhalf jaar prima. Alleen staat daar alleen mail van de laatste maand in van 2 accounts.

Ik heb de volgende programma's gebruikt:
  • Opera mail
  • Thunderbird
  • Foxmail
  • Fossamail
  • Mailbird
  • eM Client
Ik ben zeer benieuwd of er mail experts zijn die weten hoe deze problemen ontstaan en hoe deze op te lossen zijn.

Fossamail geeft momenteel de minste problemen maar is ook niet vrij van fouten.
Doe ik wat fout, zijn de programma's brak, is het protocol van Microsoft mail gaar?
Wie kan me verlossen van deze jarenlange strijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-05 16:42
Ik maak al jarenlang gebruik van Windows Live Mail. Niet heel fancy of geavanceerd, maar ik heb al die tijd nog nooit problemen gehad met Hotmail of IMAP accounts. Momenteel beheer ik in totaal 7 mailaccounts, probleemloos.
Mijn enige storing met het binnenhalen van IMAP (gmail) werd veroorzaakt door ESET Smart Security. Antivirus- en/of firewallsoftware is vaak de boosdoener bij IMAP-problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 15:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik gebruik Thunderbird. De problemen daarmee die jij beschrijft herken ik niet echt en lijken deels een configuratieprobleem. Mail die dubbel in Send terecht komt lijkt me bijvoorbeeld zo'n probleem.
Dat mail pas na 20 seconde zichtbaar wordt moet haast een netwerkprobleem zijn, tenzij je computer echt heel langzaam is. Ik zou eerst eens kritisch kijken naar "Synchronization & Storage" en "Copies & Folders".
Je kan het gedrag overigens ook nog eens per folder instellen; kijk ook even of daar niks geks gebeurd.

Accounts die verdwijnen is dan wel weer heel gek, dat lijkt of er iets grondig mis is.

Het zou ook nog kunnen dat je probleem niet in de client zit maar in de server(s). Microsoft staat niet echt bekend om goede support voor IMAP.

[ Voor 18% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 01-10-2015 17:30 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
Ik ben het helemaal eens dat een aantal dingen in de instellingen zouden moeten zitten.
Ik ben daar ook talloze uren mee aan het stoeien en proberen geweest over de laatste jaren.

Bij het verdwijnen van die account komt meestal ook een foutmelding van de server.

Ik ben geen email expert maar heb toch ervaring genoeg om een en ander te beredeneren.
Ik zou zelf zeggen dat het in de servers zou moeten zitten. Als de accounts meer mappen en mails hebben gaat het veel vaker mis. Als je de mail cliënt opnieuw installeert zonder een backup terug te zetten en al de imap mail dus weer opnieuw van de server laat downloaden, moet je ook over een periode van een aantal uren meerdere keren opstarten en foutmeldingen weg klikken voor alles (het meeste) er weer staat. Dat lijkt me toch niet normaal.

Dat is overigens voor alle geteste programma's ongeveer het zelfde.
Ook raar dat je bij de meeste programma's helemaal niet kan instellen dat je alle mail ook lokaal wil hebben.
Is dat dan zo veel gevraagd?

Voor de duidelijkheid, bij deze de settings van 1 van mijn accounts.

account settings fossamail (thunderbird) voor account1@hotmail.com.

Server Settings:
server name: imap-mail.outlook.com port: 993
user name: account1@hotmail.com
connection security: SSL/TLS
authentification method: normal password
check for new messages: yes
check for new every: 10 min.
when i delete a message: move it to this folder: trash

advanced account setting:
imap server directory: geen
show only subscribed folder: yes
server supports folders that contain sub folders and messages:yes
use IDLE command if the server supports it:yes
maximum number of server connections to cache: 5

Copies & Folders:
when sending messages, automatically: niks aangevinkt.
message archives: archives folder on account1@hotmail.com

Synchronisation & Storage:
keep messages for this account on this computer:yes
advanced: alles aangevinkt

disk space:
synchronize all messages locally regardless of age:yes
don't download messages larger than: niet aangevinkt
don't delete any messages: yes
always keep starres messages: yes

outgoing server (smtp) settings:
description: microsoft live hotmail
server name: smtp-mail.outlook.com
port:587
username: account1@hotmail.com
authentification method: normal password
connection security: STARTTLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
HenkDePoema schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:20:
Ik maak al jarenlang gebruik van Windows Live Mail. Niet heel fancy of geavanceerd, maar ik heb al die tijd nog nooit problemen gehad met Hotmail of IMAP accounts. Momenteel beheer ik in totaal 7 mailaccounts, probleemloos.
Mijn enige storing met het binnenhalen van IMAP (gmail) werd veroorzaakt door ESET Smart Security. Antivirus- en/of firewallsoftware is vaak de boosdoener bij IMAP-problemen.
Windows live mail zal waarschijnlijk het beste samenwerken met live mail(hotmail).
Ik ken problemen met virusware/firewall maar allemaal uitgesloten.
Voor mij is werken met live mail geen doen, ik wil veel mail op 1 pagina hebben staan en live zoeken zit er volgens mijn weten niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen idee of dit helpt, of dat dit ondertussen al veranderd is; maar ik zier hier ( http://answers.microsoft....0d-42ea-8444-ca529dc3b3ec ) iets staan : "Outlook.com IMAP does not support IDLE. " Dat bericht is wel van begin 2014 ... misschien een poging waard om de idle support eens uit te zetten en te bekijken of dat helpt?

ook hier te vinden - geen idle support: https://www.aqua-mail.com/forum/index.php?topic=3756.0

[ Voor 11% gewijzigd door efan op 01-10-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de mail app in W10 al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Eigenlijk zijn alle clients prima, behalve MS-only of MS-origin clients. Dus kijk even rond, check wikipedia's lijstje van 'mail clients' en probeer ze lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
johnkeates schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:13:
Eigenlijk zijn alle clients prima, behalve MS-only of MS-origin clients. Dus kijk even rond, check wikipedia's lijstje van 'mail clients' en probeer ze lekker uit.
geen idee waarom ms clients minder goed zouden zijn, maar zoals je ziet heeft hij er al diverse geprobeerd die niet van Microsoft zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Waarom gebruik je IMAP met outlook.com en hotmail adressen? Die kun je via Activesync toevoegen (Exchange). Daar heb ik nooit problemen mee met Outlook en diverse andere mail clients :)

En inderdaad, probeer de Windows 10 mail app eens :)

[ Voor 13% gewijzigd door strandbal op 01-10-2015 20:30 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De mailclient uit OS X is eigenlijk de beste die ik ken, al gebruik ik die maar met 3 a 4 accounts. Op Windows werkt Outlook naar mijn mening best prima. Thunderbird is crap als je een beetje serieus wil mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
strandbal schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 20:29:
Waarom gebruik je IMAP met outlook.com en hotmail adressen? Die kun je via Activesync toevoegen (Exchange). Daar heb ik nooit problemen mee met Outlook en diverse andere mail clients :)

En inderdaad, probeer de Windows 10 mail app eens :)
Exchange is toch de tegenhanger (microsoft) van imap?
Zoja dan is dat een mogelijkheid, maar dan ben je toch weer gebonden aan microsoft's email clients? En anders begreep ik dat juist daar weer veel problemen mee waren.

Win 10 mail app heb ik ook geprobeerd.
Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen prima is. Het ziet er netjes uit en werkt waarschijnlijk prima. Voor mij is het echter een zootje. In Fossa mail kan ik 36 mails onder elkaar bekijken zonder te scrollen. In die win10 mail app maar 8! Verder haalt ie alleen de mail van de laatste maand op en zijn de instellingen zeer beperkt. Ik heb helemaal niet veel instellingen nodig maar ik mis wel niet diegene die ik wil.

Als je ooit live search/filter hebt gebruikt als je veel mail hebt, dan snap ik niet dat je ooit zonder zou willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
ido schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:45:
Geen idee of dit helpt, of dat dit ondertussen al veranderd is; maar ik zier hier ( http://answers.microsoft....0d-42ea-8444-ca529dc3b3ec ) iets staan : "Outlook.com IMAP does not support IDLE. " Dat bericht is wel van begin 2014 ... misschien een poging waard om de idle support eens uit te zetten en te bekijken of dat helpt?

ook hier te vinden - geen idle support: https://www.aqua-mail.com/forum/index.php?topic=3756.0
Bedankt voor het meedenken!
Ik ga zeker proberen idle uit te zetten al zou het moeten werken aangezien hij het alleen zou gebruiken als het ondersteund wordt. Of zou dat in de praktijk niet zo werken.

Ook wel grappig dat in de eerste link de persoon exact de zelfde conclusie trekt als ik.
"Strangely, I've tried the ORIGINAL "Email" app on my "Samsung phone" using the same Outlook account that I have tried on AquaMail, Gmail, and any other email apps. And guess what, It WORKs,, hey the "IMAP" (idle) realtime push does WORK correctly."

Dat is bij mij dus ook zo en het verbaasde me dat zo'n simpele app het wel goed doet terwijl geavanceerde clients op de pc niet.

Zou de ondersteuning van imap voor microsoft dan echt zo brak zijn dat ie alleen met (hacks) goed werkt maar met de normale instellingen gewoon vaak problemen geeft met syncen en pushen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jiggaman op 01-10-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Microsoft en E-mail? Breek me de bek niet open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
Dit zijn 2 voorbeelden van meldingen die ik dagelijks om mijn oren krijg:

Unable to connect to your IMAP server. You may have exceeded the maximum number of connections to this server. If so, use the Advanced IMAP server settings dialog to reduce the number of cached connections.

The current operation on 'Inbox' did not succeed. The mail server for account ****@hotmail.com reponded: Select Command is not permitted in current state (NotAuthenticatedServerError).

Iemand de weet waar deze meldingen vandaan komen en hoe deze eventueel aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maarreuh zet je virusscanner eens uit. En kijk eens of alles dan nog zo traag is

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
Fish schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:01:
Maarreuh zet je virusscanner eens uit. En kijk eens of alles dan nog zo traag is
Ik draai op malwarebytes pro en win10's eigen creatie maar verder geen scanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Laatst online: 21:46

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik gebruik ook Fossamail / Outlook / IMAP en ik herken een paar van die problemen wel.
Vooral die time-out zooi.
Dit had ik vroeger met Windows live mail inderdaad nooit. Maarja, helaas als je een Windows Live product op je PC hebt staan, werkt SMB sharing niet meer in Windows 7... (Lekker logisch, bedankt MS.)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Volgens mij, en ik geef direct toe dat ik bevooroordeeld ben, is het probleem niet de client maar de server. MS en IMAP is gewoon geen goede combinatie.

Zelf los ik het op door er een eigen IMAP-server tussen te zetten die synct met de verschillende accounts die ik heb. Iedere account wordt met het voorkeursprotocol naar mijn server gesynct en in een eigen subdirectory gezet. Als het een keer mis gaat is dat geen probleem, mijn server blijft het rustig proberen tot het is gelukt. Mijn PC, telefoon, etc hoeven dan alleen met mijn eigen mailserver te communiceren. Die draait Dovecot en dat werkt voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 783095

Windows Live Mail ondersteund na 30 juni 2016 geen @hotmail.com en @live.com meer omdat pop 3 niet meer wordt ondersteund of zoiets, MS wil dat je overstapt op de app Mail (Windows 8.1 en Windows 10)

Heeft iemand ervaring met Mailbird ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het gaat om imap, niet pop3

Iperf

Pagina: 1