Hier op kantoor gebruiken we 8 iMac's. Iedere dag worden deze rond 8 uur in de ochtend opgestart, om deze aan het einde van de dag rond 17.00 uur weer uit te doen. Iedereen gaat er hier vanuit dat dit de meest voordelige optie is en dit zorgt voor het laagste stroomverbruik. Maar is dit ook zo? Of zou toch de slaap/sluimerstand minder energie vreten? Om nog maar te zwijgen over de 10 minuten opstarttijd.
Wat ik op diverse fora lees is dat het opstarten van een iMac enorm veel stroom neemt. Het opstarten zorgt voor een hoge piekspanning. Hoe kom ik echter achter wat de meest voordelige optie is? Zijn er cijfers bekend over het gemiddelde verbruik van een iMac over een dag? En wat de piekspanning is in relatie tot de sluimerstand? Kortom, ik ben benieuwd wat de voordeligste optie is. Iemand die hier ervaring mee heeft of dit wellicht al eens bij de hand heeft gehad?
Apple site: iMac (27-inch, medio 2010) - Technische specificaties
- Maximaal continu vermogen: 365 W
Wat ik op diverse fora lees is dat het opstarten van een iMac enorm veel stroom neemt. Het opstarten zorgt voor een hoge piekspanning. Hoe kom ik echter achter wat de meest voordelige optie is? Zijn er cijfers bekend over het gemiddelde verbruik van een iMac over een dag? En wat de piekspanning is in relatie tot de sluimerstand? Kortom, ik ben benieuwd wat de voordeligste optie is. Iemand die hier ervaring mee heeft of dit wellicht al eens bij de hand heeft gehad?
Apple site: iMac (27-inch, medio 2010) - Technische specificaties
- Maximaal continu vermogen: 365 W
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl