Toon posts:

videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik ben al enkele dagen bezig met onderzoek naar een nieuwe videokaart, maar ik kom er nog niet echt uit. De saphire radeon uit de BBG sept budget game systeem leek me goed, maar ik twijfel aan de hand van mijn systeem of dat kan.
pricewatch: Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro

Ik zoek een?
videokaart als vervanging van mijn huidige AMD radeon HD5800. Ik speel Fallout, GTA, cities Skyline, civ V en soms wat World of Tanks, World of Warships en Total War Rome II.
Dat gaat wel met deze kaart, maar niet soepel meer.

Wat is je budget?
200 euro, 2e hands is ook goed.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar ik zou graag fallout 4 op 1980 bij 1020 kunnen spelen op hoge settings.
Verder heb ik een hekel aan lawaai.
Verder HDMI aansluiting, want beeldscherm heeft alleen HDMI of VGA.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben bang dat de het MOBO hier het probleem gaat zijn? Volgens de specs heeft die geen PCI 3.0 slot, dus zou een moderne videokaart lastig worden? Of begrijp ik dit verkeerd?
Beeldscherm is een Samsung s22c300.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 870 Extreme3 R2.0€ 0,-€ 0,-
1AMD ATI Radeon HD5800----
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 46,95€ 46,95
1Sharkoon WPM500 Bronze€ 50,95€ 50,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,47€ 96,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 194,37

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 13:18 . Reden: telefoon hoorde niet in het lijstje van pc specs.. ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
pci-e 2.0 is nog prima voor huidige kaarten. de snelle gtx-980-ti heeft nog genoeg aan pci-e 1.0. dus 2.0 is meer dan prima. mag ik alleen vragen wat voor functie je telefoon heeft?:P.

en wat heb je zelf al gevonden? AA begint met eigen inzet.

Verwijderd

Topicstarter
Lol, wat, wat doet die telefoon daar :D haha, zal ik ff editten :)
Had net ook de post aangepast, met daarin wat ik had gevonden. Mijn vraag is dus of het kan.

Verwijderd

Het mobo zal het probleem niet zijn, moderne kaarten zijn backwards compatible wat betreft PCIe. Ik maak mij meer zorgen om de voeding. Voor €200,- kan je een gebruikte R9 290 op de kop tikken, alleen verbruikt deze nogal wat stroom en je cpu is ook niet bepaald zuinig. Daarbij is de Sharkoon voeding geen hoogvlieger in kwaliteit en prestaties waardoor je wel eens vermogen of stabiliteit te kort zou kunnen komen.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:59
Het is misschien ook een idee om een keer je CPU te gaan vervangen, ik ben bang dat dit een bottleneck gaat worden in de nabije toekomst.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik had mijn oude Radeon 4850 512MB vervangen vorig jaar met een R270X 2GB, ik heb nagenoeg bijna dezelfde specs als jij en ik speel zelf WoT. Mijn ervaring is dat je CPU al gauw de bottleneck wordt voor sommige games, met name WoT. Ik heb mijn 965 Phenom op 3.8ghz draaien maar mijn R270X draait maar op 70% van max capaciteit. WoT is een CPU intensive spel dus dat is een deel vh probleem. Mijn 965 Phenom kan mn 270X niet bijhouden.

Je kan voor 200E een leuke kaart op de kop tikken en je zal wrs een flinke performance boost zien wanneer je je huidige kaart vervangt, hou er alleen rekening mee dat je kaart niet op 100% max performance kan draaien.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Ok, CPU upgrade komt dan later. Ik geloof dat Sint binnenkort weer in het land is, dus dan krijg ik vast nog wel een cadeautje van mezelf.. In de tussentijd: is dit wat?
pricewatch: EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB Superclocked

Misschien wel niet het hipste van het hipste, maar ruim binnen budget, zodat ik geld overhoud voor sparen voor CPU en koeling.

• Chindraka
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik heb laatst een GTX960 gehaald en moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben.
Wellicht ook een optie in deze build? De GTX 750i is net iets te traag imo.

[ Voor 13% gewijzigd door Chindraka op 01-10-2015 14:06 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-02 16:35
Als je binnen drie maanden je cpu gaat upgraden zou ik die 380 nu al kopen en gebruiken in je huidige systeem en hem straks in je nieuwe systeem zetten. De 750Ti is een aardige kaart, maar niet iets om hardcore mee te gaan gamen, daar is hij niet krachtig genoeg voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 01-10-2015 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
de 380 besteld. Bedankt voor het meedenken. Ga ik de komende tijd een voeding en CPU uitzoeken..
Pagina: 1