Nieuwe netwerkkaart voor mijn Lenovo

Pagina: 1
Acties:

• Octobersveryown
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
Beste tweakers,

Ik ben op een probleem gestuit. Voor mijn Lenovo z50-70 ben ik op zoek naar een nieuwe netwerkkaart met 5Ghz ondersteuning. Nu ben ik langs de plaatselijke pc zaak geweest en daar geven ze aan dat deze Lenovo is uitgerust met whitelist wat betreft nieuwe componenten en dat ze dus niet weten welke netwerkkaart er in kan.

Lenovo gemaild en zij geven aan dat ze de whitelist niet mogen delen en alleen ondersteuning bieden op de originele component. Kortom, wil ik 5Ghz moet ik maar een nieuwe laptop kopen.

Heeft iemand een idee welke netwerkkaart ik kan kopen die op de whitelist staan en waarvoor dus geen bios tweak nodig is? Budget is € 30,- voor de kaart maximaal.

Alvast bedankt O-)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
En lenovo kan er niet tegen "de jacktop" er een 5ghz in stoppen?

en wat heb je zelf al gevonden? denk dat er weinig tweakers zijn die de whitelist wel kennen. je kan uiteraard ook gewoon hopen dat hij werkt. zoniet binnen 14 dagen terug sturen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Zoek een Lenovo met 5GHz en dat specifieke partnumber. Koop die op eBay, klaar :)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:42

Cassettebandje

SA-C90 TDK

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoek even op Z50 bios mod, weet niet of dit hier toegestaan is. Zijn mensen die voor je de bios aanpassen en de whitelist aanpassen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Quantor schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:05:
Zoek even op Z50 bios mod, weet niet of dit hier toegestaan is. Zijn mensen die voor je de bios aanpassen en de whitelist aanpassen.
Geloof dat het melden wel mag. Maar het linken naar download locatie geloof ik niet.

• Octobersveryown
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
Maar met Bios mod verlies ik mijn garantie toch?

Als ik op het forum van Springuin kijk zou ik de FRU 04x6019 moeten kopen

Link naar aliexpress

Beetje jammer dat hij alleen in China te koop zijn.

*Update* Lenovo mailt mij dat nieuwe hardware die wel op de whitelist staan momenteel niet worden geaccepteerd in de laptop? En dat Windows in de meeste gevallen mijn licentie blokkeert omdat deze aan mijn Hardware-id gekoppeld is?

Dit lijkt mij allemaal maar marketing gelul toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Octobersveryown op 01-10-2015 18:47 ]

Pagina: 1