Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hulp gevraagd bij maken custom joystick voor vliegen

Pagina: 1
Acties:

• Denniedarko
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi allemaal,

Ik heb een Thrustmaster Hotas T maar deze speelt eigenlijk niet heel erg fijn.
Het zijn 2 losse delen voor de joystick en de throtle. Deze zitten als alles aneen zit veels te dicht bij elkaar.
en los zijn het 2 lelijke lompe stukken met kabels er tussen en is het echt geen gezicht.
Wat dan ook weer mijn spel plezier belemmerd.

Wat ik graag wil is een custom case maken waarin deze zaken netjes weggewerkt zitten.
Als extra zou ik op een makkelijke manier een aantal aan uit knoppen en misschien wat drukknoppen extra willen toevoegen.
Het liefste via USB zodat ik geen al te ingewikkelde electronica hoef te doen (ik ben hier namelijk niet zo goed in)

Kunnen jullie mij wat ideeen geven waar ik naar zou kunnen kijken?
Ik heb ook gezien dat er een hackerspace in Den Haag zit waar ik eens kan gaan kijken https://revspace.nl/Main_Page.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Dennis

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Denniedarko schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:19:
Het liefste via USB zodat ik geen al te ingewikkelde electronica hoef te doen
:F USB heeft niet het makkelijkste communicatieprotocol, dus met iets minder dan een microcontroller kom je nergens. punt.
Dus zonder de nodige basiskennis én programmeervaardigheden zou je toch uit moeten wijken naar het hergebruiken van printplaat van je Thrustmaster en/of universele bordjes als de U-HID / i-pac / mini-pac gebruiken.
Ik heb ook gezien dat er een hackerspace in Den Haag
Da's een mooie plek om een soldeerworkshop te volgen en aan je hout/kunststof/metaalbewerkingsskills te werken. Want dat ga je héél hard nodig hebben om een dergelijk project te laten slagen!

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

• Denniedarko
kELAL,

Bedankt voor je reactie mijn bedoeling is dat ik mijn volledige joystick ontmantel en de electrische delen en stick hergebruik.

De bedoeling is om bijvoorbeeld een los USB keypad via een HUB te connecten en dan de joystick USB ook in de HUB te steken zodat alles met 1 kabel geconnect kan worden.

Ik heb vandaag al contact gehad om te gaan kijken naar de Hackerspace good idee.

Met vriendelijke groet,

Dennis Hamers

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Je kunt eens kijken op de site van Leo Bodnar, die houdt zich ook bezig met zelfbouw besturingen voor allerlei sims en biedt onder andere een kant-en-klaar 12-bit Joystick -> USB bordje aan. Dan hoef je zelf geen hardware te ontwikkelen / programmeren, maar kun je gewoon de knoppen e.d. die je hebt op dat bordje aansluiten en gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door real[B]art op 02-10-2015 12:20 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Denniedarko
Real[B]art,

Thanks voor je reactie ik denk dat ik daar wel wat mee kan UHID heeft een zelfde soort bordjes.
Ik vraag me af of ik deze misschien kan combineren met mijn bestaande print van mijn Thrustmaster joystick om 1 meer uitgebreide te maken.

We gaan het zien wordt vervolgt.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 19:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou je zeker aanraden naar Revspace te komen. Robv komt daar en die is met een vergelijkbaar project bezig (wel veel uitgebreider). Ik kom er ook trouwens ;)
Pagina: 1