Beeldscherm heeft kuren tijdens het opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Het opstarten van mijn pc is vandaag de dag een tijdrovende klus. Het probleem, dat zich sinds een aantal weken voordoet, luidt als volgt: mijn beeldscherm is aangesloten via een witte kabel aan mijn pc; deze zet ik eerst aan, waarna ik de pc aanzet. Het beeldscherm kleurt blauw (logo van fabrikant), waarna er 'no-signal' verschijnt, zodra de pc aan het opstarten is.

Ik heb het volgende geprobeerd om het probleem op te lossen:

- Stekkers van beeldschermkabel goed schoongemaakt; ook de stekkers van de pc en het beeldscherm.
- Een nieuwe kabel gekocht; bij beide kabels heb ik hetzelfde probleem.
- Andere monitor gebruikt; geen succes.

Kan iemand mij vertellen waar ik de oorzaak van dit probleem kan vinden en hoe deze is op te lossen? _/-\o_

Alvast bedankt! :)

Technische specs:

- Windows 10
- Philips 226V beeldscherm

[ Voor 5% gewijzigd door SpaOrange op 01-10-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, doet het scherm het uiteindelijk wel?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Windows 10 heeft "fast boot"; je PC gaat niet echt uit maar wordt in sleep mode gezet.
Als je 'm dan weer aanzet wordt het bios/uefi scherm overgeslagen en gaat-ie meteen in grafische mode.
En dan kennelijk in een resolutie die door je beeldscherm niet ondersteund wordt.

Als je de PC restart, krijg je dan wel het bios/uefi scherm te zien?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
Dit probleem is nog niet opgelost. Kan iemand mij adviseren waar dit probleem mogelijk door veroorzaakt wordt?

Huidige situatie: ik start de pc geregeld op, in de hoop dat er een connectie gemaakt kan worden met het beeldscherm. Soms duurt het wel een uur voordat deze verbinding gemaakt is.

[ Voor 45% gewijzigd door SpaOrange op 25-10-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:39

TommieW

Numa numa.

Dus als ik het goed lees, wordt het probleem niet verholpen met een ander beeldscherm. Je geeft niet veel informatie over je systeem, dus ik doe de volgende aannamens: je hebt een een "losse" PCI-e videokaart en je hebt ook een iGPU.

Probeer eerst eens op te starten in de BIOS (/EFI). Doet het scherm het dan (eventueel na een tijdje) wel? Als je hetzelfde probleem ook in de BIOS hebt, lijkt het niet een probleem te zijn met je Windows installatie.

Dan kan je proberen om even je videokaart er uit te halen, en je scherm aan te sluiten op je moederbord. Als je dan nog steeds het probleem hebt (met beide schermen, natuurlijk), dan zit het probleem dieper.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen welke informatie relevant is in deze. Het beeldscherm functioneert in zijn totaliteit niet; het standby lampje blijft branden terwijl BIOS/Windows opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 20:39

TommieW

Numa numa.

Oké. Maar je zegt dat het scherm uiteindelijk het wel doet, als Windows helemaal is opgestart. Start je PC op in de BIOS en laat hem even staan. Doet het scherm het uiteindelijk dan wel?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1