Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:26
Hallo,

Zojuist Lenovo en Microsoft aan de lijn gehad over het volgende:
Mijn zwager heeft een pricewatch: Lenovo IdeaPad Z580-M81DFMH en die begint traag te worden.
Ik wil hem helpen door een SSD te installeren, maar ik meende dat het kan voorkomen dat bij nieuwe hardware de OEM-windowskey niet geaccepteerd wordt.
Ik heb eerst Microsoft gebeld en die zeiden dat als ik het "originele installatiemedium" van Lenovo heb, gewoon Win7 op de SSD kan installeren.
Bij Lenovo kan ik via www.lenovorecovery.com een nieuw "medium" bestellen, maar de dame van de helpdesk vertelde mij dat de kans bestaat dat de SSD niet geaccepteerd zou kunnen worden door de overige hardware. Ze had het over een "whitelist" waar in zou staan wat wel en niet kan, maar ze kon me de whitelist niet verstrekken... :?

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een SSD in de Lenovo Z580?

Ik hoor het graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom niet de huidige installatie upgraden naar Windows 10, dan de ISO die bij MS te downloaden is op een USB stick zetten en dan die als clean install op de SSD installeren?

Dat whitelist gebeuren gaat niet direct op voor een SSD, zoek maar eens online naar mensen die een SSD in je laptop hebben gezet. Zal vast geen probleem zijn. Waar wel een whitelist van is, is o.a. wifi adapters.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Hero of Time schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:06:
Waarom niet de huidige installatie upgraden naar Windows 10, dan de ISO die bij MS te downloaden is op een USB stick zetten en dan die als clean install op de SSD installeren?
De upgrade zorgde voor verschillende foutmeldingen: zo konden we niet meer bij Deze Computer komen en ook niet bij Configuratiescherm. Ook de trackpad deed het niet meer. We hebben toen de boel maar weer terug gezet.

Ik meende dat je met de key van Win7 niet de Win10 upgrade kon activeren :?
Anders is dat zeker een oplossing, dan hebben we ook niet te maken met een Windows.old bestandsmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Je heb een upgrade gedaan ik neem aan naar Windows 10.
Toen terug naar Windows 7.
Als dat zo is kan je nu een Clean installatie van Windows 10 doen zoals Hero of Time hierboven aangeeft.
USB stick maken en installeren.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die upgrade schoon installeren is alleen mogelijk als de upgrade ook daadwerkelijk internettoegang had. Aangezien na constatering van het niet functioneren van de trackpad een revert is uitgevoerd, vraag ik mij af wat er nog meer niet werkte en of Windows 10 dus daadwerkelijk de tijd heeft gehad om te activeren..

Je kan Windows 10 idd niet activeren met de key van een andere Windows versie. Waarom zou je dat wel moeten kunnen? Je kan 8.1 ook niet installeren met de key van 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Hero of Time schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:44:
Die upgrade schoon installeren is alleen mogelijk als de upgrade ook daadwerkelijk internettoegang had. Aangezien na constatering van het niet functioneren van de trackpad een revert is uitgevoerd, vraag ik mij af wat er nog meer niet werkte en of Windows 10 dus daadwerkelijk de tijd heeft gehad om te activeren..

Je kan Windows 10 idd niet activeren met de key van een andere Windows versie. Waarom zou je dat wel moeten kunnen? Je kan 8.1 ook niet installeren met de key van 7.
Ik ga gewoon de upgrade nog een keer uitvoeren. Als ik dan idd een usb-stick kan maken, ga ik de SSD installeren met een cleane install windows 10.
Krijg ik bij de upgrade een key voor win10 die ik kan opschrijven voor de clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BvZwolle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:54:
Ze had het over een "whitelist" waar in zou staan wat wel en niet kan, maar ze kon me de whitelist niet verstrekken... :?
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is die alleen van toepassing bij mini PCIe wifi, heb op een daarvoor bedoelde website de whitelist blokkade uit de BIOS laten slopen zodat ik het wifi-kaartje kon vervangen. :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
BvZwolle schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 17:45:
[...]

Krijg ik bij de upgrade een key voor win10 die ik kan opschrijven voor de clean install?
Nee, want Key is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:09
Voor mijn zusje heb ik ook een lenovo laptop een ssd gegeven en daarop windows 8.1 toentertijd schoon geinstalleerd. Omdat ik graag van alle lenovo software af wilde en dus echt een clean install wilde heb ik het voor mijzelf moeilijker gemaakt dan persee waarschijnlijk nodig is.

Er is wel software zoals partition master die je in principe instaat moeten stellen om de huidige partitie van de oude schijf te migreren naar de ssd. Als je echt een clean install wilt is het grootste probleem het vinden van de OEM installatie media. Met alle dvd's en tools van microsoft die in kon vinden was het voor mij niet mogelijk om windows OEM geïnstalleerd te krijgen omdat hij de key die uit het bios geladen word niet geaccepteerd werd voor die dvd's. Uiteindelijk heb ik via een studentenlicentie windows 8.1 professional of iets dergelijks geinstalleerd.

Ik heb nog wel de mappen met drivers en nuttige lenovo tools van de lenovopartitie gehaalt om direct te kunnen gebruiken in de nieuwe installatie, dus kijk daar nog wel even naar. Het is soms niet eenvoudig om direct de juiste drivers van de fabrikant weer te vinden voor o.a. je touchpad e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Als je echt een clean install wilt is het grootste probleem het vinden van de OEM installatie media. Met alle dvd's en tools van microsoft die in kon vinden was het voor mij niet mogelijk om windows OEM geïnstalleerd te krijgen omdat hij de key die uit het bios geladen word niet geaccepteerd werd voor die dvd's.
Ik kan via www.lenovorecovery.com voor €20,- een OEM medium kopen. Misschien is dat nog niet eens zo'n slecht idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind 't dat niet waard. Je hoort gewoon herstelmedia te krijgen. Wat verwachten ze nou bij Lenovo, dat als de harde schijf besluit om z'n kop door de platter te boren dat je 'm maar naar hun opstuurt voor reparatie die je zeer waarschijnlijk nog moet betalen ook (om nog maar te zwijgen over de verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Hero of Time schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:08:
Ik vind 't dat niet waard. Je hoort gewoon herstelmedia te krijgen. Wat verwachten ze nou bij Lenovo, dat als de harde schijf besluit om z'n kop door de platter te boren dat je 'm maar naar hun opstuurt voor reparatie die je zeer waarschijnlijk nog moet betalen ook (om nog maar te zwijgen over de verzendkosten).
Hoe moet ik anders aan een medium komen? Ik heb wel een (illegale) OEM win7 dvd liggen met alle win7 uitvoeringen daarop, maar volgens mij gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals Qaatloz zegt kan je de herstelpartitie overnemen voor een factory image restore van Windows. Die zou je nog kunnen gebruiken als je dat echt nodig vind. Maar €20,- neerleggen, voor iets meer heb je al, afhankelijk van je connecties, een nieuwe licentie.

Pagina: 1