Laptop terug naar fabrieksinstellingen - Hoe Word behouden?

Pagina: 1
Acties:
  • 12.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 14:27
Goedemorgen.

Na 3 jaar wordt het HOOG tijd om mijn Dell Inspiron maar eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Laptop is mijn inziens nog meer dan goed, helaas te veel rotzooi binnengehaald en daardoor duurt alleen opstarten al vrij lang.

Mijn vraag is, hoe kan ik mijn Microsoft programma's behouden? Ik heb hier geen CD meer van. Is het mogelijk de gehele map van program files op een usb te zetten? Deze na de herinstallatie van míjn laptop terug te kopiëren en te zoeken naar een install file?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:12
Heb je wel gewoon de key van je Office installatie? Als je die hebt kun je namelijk gewoon via Microsoft de installer weer downloaden en dan installeren met je key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou zeker niet terug gaan naar fabrieksinstellingen, dan ga je terug naar de hele rommelboel van meer dan 3 jaar terug die Dell op zijn laptops plaatst.Die waren toen al niet zinnig, en nu al, helemaal niet meer.
Veel beter is om nu naar windows 10 te upgraden. Dan heb je weer een up-to-date systeem. Bovendien behoud je al je programmas. Twee vliegen in een klap dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Reepje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 10:54:
Ik zou zeker niet terug gaan naar fabrieksinstellingen, dan ga je terug naar de hele rommelboel van meer dan 3 jaar terug die Dell op zijn laptops plaatst.Die waren toen al niet zinnig, en nu al, helemaal niet meer.
Veel beter is om nu naar windows 10 te upgraden. Dan heb je weer een up-to-date systeem. Bovendien behoud je al je programmas. Twee vliegen in een klap dus.
Bedankt voor je reactie.

Hoe bedoel je terug naar de hele rommelboel? Die rommelboel van meer dan 3 jaar terug staan er nu toch ook nog op?

Upgraden naar Windows 10 is gratis? En behoud ik naast al mijn programma's al mijn bestanden? Ik heb slechts enkele bestanden die ik op een USB moet zetten (schoolwerk) en naast Word mag ALLES eraf. Opschonen kan ook, maar dacht dat terug naar fabrieksinstellingen stuk gemakkelijker zou zijn.

Over de key, ik durf het je echt niet meer te zeggen. Ik ben slecht in het bewaren van papiertjes en schijfjes. Heb nog wel een cd van de drivers. Ik weet ook echt niet meer of Word erop stond of ik deze toen der tijd zelfs van een ander heb gekregen.

EDIT: Schijfje met drivers er even bijgepakt.

Use this disc only to reinstall the software already installed on your computer.

Contents: drivers and utilities

[ Voor 6% gewijzigd door poekiepoes12 op 01-10-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 16:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Updaten naar Windows 10 is gratis. En je behoudt de geïnstalleerde programma's en bestanden.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
CAP-Team schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:30:
Updaten naar Windows 10 is gratis. En je behoudt de geïnstalleerde programma's en bestanden.
Dank voor je reactie.

Klinkt aantrekkelijk, maar eigenlijk schiet ik er niks mee op. Het gaat me er juist om dat ik van alle rotzooi af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zou de key op zoeken, back up maken van wat je wilt bewaren en dan opnieuw installeren. Dat werd hier boven ook al genoemd. Lijkt mij de mooiste oplossing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
poekiepoes12 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:35:
[...]

Dank voor je reactie.

Klinkt aantrekkelijk, maar eigenlijk schiet ik er niks mee op. Het gaat me er juist om dat ik van alle rotzooi af ben.
Soms vragen mensen tips, en soms is dat heel mooi dat ze dat doen. Want sommige mensen willen echt de moeilijkste oplossing met de slechtste resultaten en het meeste werk (jij dus).

Dan is het mooi dat je hier gedegen advies krijgt.
Wel jammer dat sommigen mensen het toch niet willen snappen en gewoon hun eigen ding willen doen, eigenlijk willen ze alleen dat iemand zegt "ja goed plan wat je wil, doe maar"' (dat ben jij )

Maar nu ik het zo bekijk, doe maar wat je eigenlijk wilde doen. Want als je doet wat hier wordt aangeraden en er zit iets niet mee, dan is je reactie, zie je wel, die sufferds, had ik maar niet geluisterd.
Zo zitten sommige mensen nu eenmaal in elkaar :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Reepje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Soms vragen mensen tips, en soms is dat heel mooi dat ze dat doen. Want sommige mensen willen echt de moeilijkste oplossing met de slechtste resultaten en het meeste werk (jij dus).

Dan is het mooi dat je hier gedegen advies krijgt.
Wel jammer dat sommigen mensen het toch niet willen snappen en gewoon hun eigen ding willen doen, eigenlijk willen ze alleen dat iemand zegt "ja goed plan wat je wil, doe maar"' (dat ben jij )

Maar nu ik het zo bekijk, doe maar wat je eigenlijk wilde doen. Want als je doet wat hier wordt aangeraden en er zit iets niet mee, dan is je reactie, zie je wel, die sufferds, had ik maar niet geluisterd.
Zo zitten sommige mensen nu eenmaal in elkaar :X .
Oh wauw. Ben ik de druppel die de emmer doet overlopen?

Ik bedankt vriendelijk voor alle comments, dat ten eerste. Ten tweede trek ik niet mijn eigen plan, maar vraag om hulp aan de hand van dit topic omdat ik niet voldoende kennis heb.

Ik snap alleen niet wat ik opschiet met een upgrade naar Windows 10. Misschien had ik het niet neer moeten zetten als een statement maar als een vraag. Excuus dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 07:48
Program files kopieren gaat het niet worden. Upgrade naar win10 op een instabiel systeem lijkt mij ook niet ideaal.

Kijk eerst eens wat je opties zijn. Heb je recovery cds? Heb je een dell image? Heb je software media? Heb je keys? En dan voor zover mogelijk voor een clean install gaat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 12:01
Als je ook de Dell rommel kwijt wilt, kun je het beste een kale Windows installatie doen van de versie die je hebt. Die bestanden zijn ergens op internet te vinden (heb even niet de link bij de hand).
Activeren kan dan gewoon met de code die op de sticker staat. Voor de nieuwste Office kan dit ook gewoon, maar weet even niet of dat ook voor jouw versie kan (dat zou je even moeten uitzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 15:50
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

Kan je hiermee niet je licentie van je office terug vinden? Dan heb je de licentie. Over welke versie gaat het? Want als het een sterk verouderde versie is vind je misschien de installatiebestanden niet gemakkelijk terug.

Wat de beste optie is: Zoek je key + installatiebestanden office, upgrade naar Windows 10 en doe dan een "restore PC" in Windows 10 die dan zelf een verse installatie zal maken van Windows 10 zonder dat je hoeft te klooien met CDs of DVDs of met installaties die al 3 jaar oud zijn.

Daarna kan je gewoon je office herinstalleren en activeren en kan je er weer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:01

FCC

Met productkey 644 kan je de keys van Windows en Office achterhalen. Als je deze hebt kan je de installatiesoftware bij Microsoft downloaden en alles opnieuw installeren. (En als je wil daarna upgraden naar Windows 10.) Let bij het downloaden van productkey 64 wel op dat je geen overbodige rommel meehaalt. Dus goed op eventuele vinkjes letten ;)

* FCC = spuit 11...

[ Voor 3% gewijzigd door FCC op 01-10-2015 12:53 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:49

MsG

Forumzwerver

Als je de Microsoft Tool gebruikt voor de upgrade naar 10 kan je ook meteen over en zeggen dat je kaal wil beginnen. Dat is de kortste klap.

Media Creation Tool heet het.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:01

FCC

MsG schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:53:
Als je de Microsoft Tool gebruikt voor de upgrade naar 10 kan je ook meteen over en zeggen dat je kaal wil beginnen. Dat is de kortste klap.

Media Creation Tool heet het.
Maar dan raakt TS Office kwijt en die moet juist bewaard blijven.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:49

MsG

Forumzwerver

Code uitlezen in het huidige systeem en opnieuw installeren. Want hij wil verder juist de huidige troep weg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:46

D4NG3R

kiwi

:)

Code uitlezen met software, Windows schoon herinstalleren of schoon upgraden naar 10 en dan weer opnieuw installeren. Meer is er niet aan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
D4NG3R schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:09:
Code uitlezen met software, Windows schoon herinstalleren of schoon upgraden naar 10 en dan weer opnieuw installeren. Meer is er niet aan.
Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties.

- Ik heb mijn serial code terug.
- WIndows 10 is geïnstalleerd.

Echter wanneer ik alles wil verwijderen krijg ik de melding of ik dit zeker weet i.v.m. mogelijk ongedaan maken van de update.

Is dit dan toch niet mogelijk of kan ik dit omzeilen?
Anders heb ik net 3 uur voor niks zitten wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:46

D4NG3R

kiwi

:)

Tijdens het upgraden word gevraagd wat je wou doen. Alles verwijderen, persoonlijke mappen behouden of alles behouden. Dus ja, je hebt 3u voor niks gewacht. :p

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
D4NG3R schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:20:
Tijdens het upgraden word gevraagd wat je wou doen. Alles verwijderen, persoonlijke mappen behouden of alles behouden. Dus ja, je hebt 3u voor niks gewacht. :p
Never mind, ben toch doorgegaan en Windows 10 is behouden gebleven.
Echter big problem...

Mijn serial heb ik achterhaald... Echter wanneer ik via Microsoft Word probeer te downloaden (volgens mij de juiste versie) wordt direct gevraagd om de serial op te geven. Deze is echter niet juist.

Hoe is dit mogelijk? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verkeerde channel? Als je key een OEM key is en je hebt een MSDN ISO (bijvoorbeeld) dan zal de key niet werken.

Heb je die Office gekocht bij Dell toen je je laptop bestelde? Zo ja, dan is het waarschijnlijk een OEM key. Als je Office zelf los ergens gekocht hebt is het waarschijnlijk een Retail key. Maar dan zou je waarschijnlijk ook een DVD ergens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1223462

hallo,
ik heb gisteren mijn laptop moeten resetten want ik had een paar problemen waardoor ik niks meer kon doen.
maar vandaag wou ik word gebruiken en zag ik dat het er niet meer op stond net zoals exel, powerpoint en foxit reader. ik heb dit nodig voor het school dus help mij alstublieft. help!!! :-( :-( :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Anoniem: 1223462 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:20:
hallo,
ik heb gisteren mijn laptop moeten resetten want ik had een paar problemen waardoor ik niks meer kon doen.
maar vandaag wou ik word gebruiken en zag ik dat het er niet meer op stond net zoals exel, powerpoint en foxit reader. ik heb dit nodig voor het school dus help mij alstublieft. help!!! :-( :-( :-(
Holy grafdelving batman, maak even een eigen topic met wat meer informatie aan in plaats van 4 jaar oude topics te kapen voor een ander probleem :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 16:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Anoniem: 1223462 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:20:
hallo,
Idd beetje onnodige kick, maar ik zou adviseren koop een student versie van Office 365 en je kunt er weer tegenaan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom @Anoniem: 1223462 :)
Goed gezocht, maar de situatie uit 2015 zal niet 100% overeenkomen met de jouwe. Het topic omhoog halen is dan niet zo handig omdat men in zal gaan op de topicstart en niet jouw reactie. We weten ook niet welke Windows je hebt, welke Office versie, etc dus kunnen amper helpen. Ik sluit dit topic dus.

Heel terecht om eerst te zoeken, maar je wilt dan een eigen topic starten met meer concrete info over de eigen situatie, en daar bij de topicstart in gaan op kennis / vragen / reacties die je elders tegen kwam. Open gerust alsnog een eigen topic.

Inhoudelijk: als je de licentiecode nog hebt van de ooit gekochte Office, kan je bij Microsoft een installer downloaden. Via www.office.com/setup meen ik. Maar dan moet je natuurlijk nog wel de licentiecode hebben of ergens achterhalen. Anders wordt het een nieuwe licentie kopen.. waarbij een studentenvereniging kopen bij bijv Surfspot inderdaad voor de hand ligt. Foxit is gratis te downloaden bij de fabrikant zelf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.