co-location

Pagina: 1
Acties:

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik ben opzoek naar een co-location ruimte voor een 19" 4U server die iets van 20GB/mnd geeft. Ik kwam uit op widexs dat die de goedkoopste zijn, klopt dat en zijn er mensen die me wat kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van die toko?

Verwijderd

Al op webhosters.nl gekeken?

Verwijderd

Widexs is idd erg goedkoop, luna.nl is geloof ik nog 25 piek goedkoper.

Alleen bij widexs is het een sauna binnen, veel te warme serverruimte :Z

Zoek even op webhosters.nl naar een co-locater die bij je wensen past, persoonlijk raad ik je 2fast (www.2fast.nl) aan; zij zijn erg snel en zeer klantvriendelijk !

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:09 schreef pimderks het volgende:
Widexs is idd erg goedkoop, luna.nl is geloof ik nog 25 piek goedkoper.
En een bereikbaarheid van niets, doen vaag over de verbindingen die ze hebben, hoge ping tijden, etc.
Alleen bij widexs is het een sauna binnen, veel te warme serverruimte :Z
Durf te wedden dat jij nog nooit bij WideXS geweest bent. Het valt allemaal wel mee, het is wel iets warmer als het zou moeten, maar het is nou ook weer geen sauna.
Zoek even op webhosters.nl naar een co-locater die bij je wensen past, persoonlijk raad ik je 2fast (www.2fast.nl) aan; zij zijn erg snel en zeer klantvriendelijk !
[/sponsored-by-msg]

Overigens roeled troeserver/peerke wel hoor :)

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Luna is goedkoper, maar een "reset" kost centjes... Bij WideXS volgens mij niet.

En inderdaad de serverruimte is ietsjes warmer (25-26 graden) echter wel constant.
Grafiekje

Maar ja, het komt uit de lengte of de breedte (m.a.w. WideXS is tamelijk "budget" co-location) als je alleen een IP range en 230V wilt hebben werkt het perfect.

Verwijderd

WideXS heeft ook erg dure prijzen voor als je over de limit gaat ! 40 piek per GB :(

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:28
Ok ik heb ff degenen die hier genoemd werden vergeleken voor een 4U server en dan kom ik uit op dat widexs=175 p/m, 2fast=300 en luna=150 maar daar staat niet bij voor welke hoogte servers dat geld |:(

Verwijderd

Anders gewoon een 2u kopen, extra kosten heb je er zo uit.

En wideXS is goedkoper maar als je meer data gaat verbruiken dan is het weer erg duur :(

• PanMan
  • Laatst online: 17:00

PanMan

Spun!

Qua extra dataverkeer is NXS (http://www.nxs.nl/ ) de goedkoopste, 50 piek per 10 Gb(!!). En verder zijn ze met 175 piek / 2 u en 225/4u ook niet echt duur.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

NXS heeft maar 10Mbit :D op de AMS-IX.

Verwijderd

En 2x 100Mbit transit:
Ons netwerk
Nxs Internet beschikt over een volledig onafhankelijk netwerk dat bestaat uit de volgende verbindingen:

- 10 Mbit AMS-IX (peers)
- 100 Mbit AboveNet (transit)
- 100 Mbit SupportNet (transit)
Hoewel 10Mbit niet veel is natuurlijk ;)

Verwijderd

10 Mbit is welliswaar niet zoveel, maar zolang ze niet meer nodig hebben waarom een duurdere (betere) verbinding nemen naar de AMS-IX?!

Verder hebben ze maar 7 hops om er te komen waarvan er 5 van mijn eigen isp zijn. En kwa ping tijd maakt het ook niet uit (beide rond de 18 ms).

Ik heb het hier over beide (ik deed ping / traceroutes naar NXS.nl en 2fast.nl

• PanMan
  • Laatst online: 17:00

PanMan

Spun!

Zolang die 10 Mbit niet minstens 50% vol zijn, heeft het toch geen nut om 100 te nemen? Je hebt echt niet snel pieken van 5Mbit. Als die 10Mbit te vol raakt word hij uiteraard uitgebreid.
Bovendien zijn de peers wel 100 Mbit.
voor verder vergelijking verwijs ik je graag naar http://www.webhosters.nl.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Pagina: 1