Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Samsung SM951 NVMe 2.0 M.2 SSD

Wat is je budget?
€200

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI en Samsung

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wil deze SSD in combinatie met mijn MSI Gaming 7 gebruiken, maar ik merk op dat het M.2 slot maar 1GB/s aan kan, heeft dit dan wel nut?

[ Voor 5% gewijzigd door Juice. op 01-10-2015 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Juice. schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 05:16:
...maar ik merk op dat het M.2 slot maar 1GB/s aan kan, heeft dit dan wel nut?
- M.2 port supports M.2 SATA 6Gb/s module
- M.2 port supports M.2 PCIe module up to 10Gb/s speed**
- M.2 port supports 4.2cm/ 6cm/ 8cm length module
Iemand heeft niet goed zijn huiswerk gedaan alvorens het topic te openen? Simpel omgerekend lopen M.2-modules dus op 750MB/s of 1.25GB/s op dit betreffende mainboard.

Nog simpeler gezegd; de Samsung die je linkt is gewaardeerd op maximaal 2.1GB/s lezen. Puur op de cijfertjes lijkt het me niet zinvol om daar dus geld in te steken als je weet dat je dus "maar" 33% of 55% snelheid eruit gaat halen (theoretisch).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je sequentiële zal niet max zijn. Of het impact heeft op de random 4k geen idee. Deze zitten onder wat je bus aan kan.

Je zou kunnen kijken voor een extra pcie insteek kaart. Maar die zijn in Nederland niet echt makkelijk te vinden

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
brid schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:17:
Je sequentiële zal niet max zijn. Of het impact heeft op de random 4k geen idee. Deze zitten onder wat je bus aan kan.

Je zou kunnen kijken voor een extra pcie insteek kaart. Maar die zijn in Nederland niet echt makkelijk te vinden
Oke zal eens rond gaan kijken, thanks :)
MAX3400 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:00:
[...]

[...]

Iemand heeft niet goed zijn huiswerk gedaan alvorens het topic te openen? Simpel omgerekend lopen M.2-modules dus op 750MB/s of 1.25GB/s op dit betreffende mainboard.

Nog simpeler gezegd; de Samsung die je linkt is gewaardeerd op maximaal 2.1GB/s lezen. Puur op de cijfertjes lijkt het me niet zinvol om daar dus geld in te steken als je weet dat je dus "maar" 33% of 55% snelheid eruit gaat halen (theoretisch).
Ik heb wel gekekenvan hoe of wat, en weet zelf ook dat de SSD een hogere snelheid heeft maar ik vroeg mij enkel af of het dus wel nut had. Ik heb nu een antwoord op mijn vraag.