• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 18:29
Hallo,

Vroeger had ik altijd een draadloze muis die ik na het gebruik in een dock deed zodat hij altijd opgeladen was. Na een aantal jaren met een bedrade muis te hebben gewerkt wil ik weer terug naar een draadloze muis. Dus ik zocht naar een muis met oplaadbare batterijen, Er stonden (zover ik heb gezien) maar 3 muizen bij met een dock namelijk:

pricewatch: Steelseries World of Warcraft Wireless MMO Gaming Mouse
pricewatch: Steelseries Sensei Wireless Gaming Mouse
pricewatch: Razer Mamba

Deze muizen zijn ieder meer dan 120€

Heb ik fout gezocht ?
Of is het tegenwoordig 'speciaal' om een muis met een dock te hebben. Ik weet dat er veel muizen zijn die je met een usb kabel kan opladen maar ik wil echt een muis met een dock zodat ik hem er altijd in kan zetten en hij dus altijd opgeladen is. (Ik weet dat er muizen zijn die met een usb kabel kunnen worden opgeladen, maar ik zou een muis veel eerder standaard in een dock zetten dan dat ik hem aan een kabel leg) Graag dus alleen reacties over muizen met een dock.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb ooit eens een muis gehad met accu en dock (kon accu niet vervangen..) dus als hij leeg was moest ik hem in het dock zetten en dan een andere muis gebruiken om verder te spelen. Nee bedankt ik zou niet eens meer weten welk merk het was.

Heb nu een Logitech G700s en dat is gewoon genieten, popupje 'oh zit op 25%' kabeltje er in en weer verder... Geen gezeur.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:39

Croga

The Unreasonable Man

prutser001 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:54:
Ik heb ooit eens een muis gehad met accu en dock (kon accu niet vervangen..) dus als hij leeg was moest ik hem in het dock zetten en dan een andere muis gebruiken om verder te spelen. Nee bedankt ik zou niet eens meer weten welk merk het was.

Heb nu een Logitech G700s en dat is gewoon genieten, popupje 'oh zit op 25%' kabeltje er in en weer verder... Geen gezeur.
Of nog sterker: Batterij vervangen en verder.... Want ook dat kan niet met de meeste dock-muizen. Dat betekend dus ook dat zo'n dock-muis een beperkte levensduur heeft; de accu die er in zit degradeert tot het punt dat je niet eens meer een spelletje er mee kunt spelen zonder hem terug in het dock te moeten zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
Croga schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 00:03:
[...]

Of nog sterker: Batterij vervangen en verder.... Want ook dat kan niet met de meeste dock-muizen. Dat betekend dus ook dat zo'n dock-muis een beperkte levensduur heeft; de accu die er in zit degradeert tot het punt dat je niet eens meer een spelletje er mee kunt spelen zonder hem terug in het dock te moeten zetten.....
De muis die we eerst hadden zat altijd in het dock na gebruik en ging vol opgeladen makkelijk een week mee. De accu was na 3 jaar kapot (ging nog maar een dag mee) toen hebben we hem vervangen. Het voordeel is dus in mijn ogen dat je hem nooit aan een kabel hoeft te leggen omdat hij altijd opgeladen is (of je moet hem een week niet in de oplader doen).

Denk dat het te duur is om te maken aangezien de artikelen die het hebben allemaal boven de 120€ zitten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
prutser001 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:54:

Dus dan werk je nog met een kabel (als hij op een kwart zit), dit wil ik juist voorkomen door een dock, dan is hij juist altijd opgeladen (mits je hem minstens een keer in de week erin plaats). Dat de acculevensduur minder is omdat hij altijd in een dock gaat maakt met niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, ik weet niet of het voor alle draadloze muizen geldt, maar de twee logitechs die ik heb houden het maanden vol op een setje AA batterijen. Stop er een setje oplaadbare batterijen in van een type dat niet uit zichzelf leegloopt (eneloop, recyko, readycharge) en je hebt er nauwelijks omkijken naar. Ik kan me de laatste keer opladen niet eens meer herinneren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

^^

Met Orion dus... Ook ik heb een Logitech draadloze muis, ik werk alleen met goede "normale" batterijen, gebruik nu Duracels, deze gaan maanden mee, Het hangt een beetje af van je muis, maar 1 a 1.5 jaar moet met gemak kunnen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:13
dock lijkt mij inderdaad zeer overbodig, tenzij je geen batterijen kunt krijgen oid op de plaats waar je dat ding wilt gebruiken. Heb een draadloze muis+toetsenbord, in de muis zitten 2 AA-batterijen. GEbruik dat ding minimaal 40u/week en hij kan ongeveer 6 tot 9 maanden op twee batterijen.

Het zijn geen telefoons die je na anderhalve dag moet opladen he ;-)

de reden dat er bijna geen muizen met dock te vinden zijn lijkt me dus vooral dat het weinig meerwaarde biedt. Oplaadbare batterijen + lader heb je voor E 10 tot 15, je koopt er een muis van 20-50 euro bij en je bent klaar.

Waarom wil je per se een muis met dock? Je geeft aan dit graag te willen, maar zonder de reden is het moeilijk meedenken

[ Voor 14% gewijzigd door Fr33z op 01-10-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
Fr33z schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:46:
dock lijkt mij inderdaad zeer overbodig, tenzij je geen batterijen kunt krijgen oid op de plaats waar je dat ding wilt gebruiken. Heb een draadloze muis+toetsenbord, in de muis zitten 2 AA-batterijen. GEbruik dat ding minimaal 40u/week en hij kan ongeveer 6 tot 9 maanden op twee batterijen.

Het zijn geen telefoons die je na anderhalve dag moet opladen he ;-)

de reden dat er bijna geen muizen met dock te vinden zijn lijkt me dus vooral dat het weinig meerwaarde biedt. Oplaadbare batterijen + lader heb je voor E 10 tot 15, je koopt er een muis van 20-50 euro bij en je bent klaar.

Waarom wil je per se een muis met dock? Je geeft aan dit graag te willen, maar zonder de reden is het moeilijk meedenken
Zodat de muis altijd opgeladen is, je gebruikt hem en plaatst hem na gebruik in de dock, laten we voor het gemak er van uit gaan dat ik dit altijd doe net als bij de vorige. Als je het vergeet maakt het niet zoveel uit dan doe je het de volgende dag. Het voordeel is dus dat je nooit de batterijen hoeft te verwisselen (oeps geen batterijen in huis dus moet naar de winkel om te kunnen werken). En je hebt geen kabels (behalve bij het dock die ik weg kan werken) op je bureau.

Aangezien er van de 3 muizen die ik gevonden had 2 in de top 25 van de draadloze muizen staat en de derde in de top 50 (van 1000+ resultaten) ga ik ervan uit dat ik niet de enige ben die graag een dock heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door SBTweaker op 01-10-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:13
oke,als dat de reden is dan is het antwoord op je vraag eenvoudig:
nee je hebt niet verkeerd gezocht, dit is blijkbaar een niche-markt waar de producten niet goedkoop zijn.

Dit omdat de meeste users liever kiezen voor een 'gewone' draadloze muis icm met oplaadbare batterijen die je kunt verwisselen (voor bovengenoemde redenen, waaronder goedkoper, je kunt batterijen op voorraad hebben en dus in 1x weer door mocht de muis leeg zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door Fr33z op 01-10-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
Fr33z schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:03:

Dit omdat de meeste users liever kiezen voor een 'gewone' draadloze muis icm met oplaadbare batterijen die je kunt verwisselen
Dit is aan de populariteit van de artikelen dus totaal niet te zien. Er is eerder weinig aanbod dan weinig vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:57

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonnyL
  • Laatst online: 09-07 14:54
Ikzelf heb een aantal jaar een Logitech MX Revolution gehad wat ik echt een top ding vond, maar helaas zijn de nieuwere versies daarvan ook zonder dock. Mijn broer heeft de nieuwere versie met kabel maar ik (en hijzelf ook) vind het echt een gemis. Het is misschien gemakzucht, maar het is gewoon heerlijk om je muis ff simpel op zo'n dock te zetten als je een tijdje afk gaat. Ik kan me dan ook volledig in de topicstarter vinden en hoewel veel mensen het ermee oneens zijn; het is een persoonlijke kwestie zoals altijd met randapparatuur.
Zelf heb ik nu ongeveer een jaar de Razer Mamba 4G waar ik tevreden over ben, alleen is de software wel heel erg buggy als je pech hebt. Zo gaat mijn sensitivity bijvoorbeeld automatisch naar ~1 DPI als ik één van de knoppen daarvoor aanraak terwijl het in de software nog wel lijkt te kloppen en het ook niet nauwkeurig meer in te stellen is. Echter, dit heb ik pas sinds een Windows reinstall en hiervoor een aantal kleine foutjes. Op zich wel een aanrader als je zelf een beetje handig bent. Volgende week komt de 5G binnen dus ik kan eventueel nog kijken of die dan op mijn pc dezelfde problemen nog heeft (aangezien ze toch dezelfde software gebruiken).
Pagina: 1