Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb even zitten zoeken online maar had graag jullie mening hierover gehad.
Ik heb momenteel windows 10 op mijn harddisk staan. (vanuit een upgrade van windows 8.1)

Onlangs heb ik een SSD gekocht die ik kan toevoegen in mijn laptop (twee slots). Ik zou graag een clean install van windows 10 willen uitvoeren op mijn nieuwe SSD, waarna ik mijn oude harddisk via usb kan aansluiten om al mijn files over te zetten.

Nu is mijn vraag: hoe moet ik te werk gaan zodat ik zeker een geldige serial key heb bij de installatie op mijn nieuwe SSD. Graag had ik gewoon de oude harddisk eruit gehaald en de nieuwe SSD er in gezet en dan een installatie via usb laten uitvoeren. Welke stappen moet ik zeker niet vergeten ? Ik heb een beetje bang dat ik mijn windows 10 licentie ga kwijt geraken indien ik een claen install maak op een nieuwe SSD.

Alvast bedankt!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je maakt je zorgen voor niets.
De activatie voor je laptop is opgeslagen op de servers van Microsoft. Je kan dus gewoon je ssd erinsteken en via je usb stick windows instaleren. Er wordt niet naar een key gevraagd (en die heb je ook niet, dus die kan je zo wie zo niet invullen).
Mocht er wel naar ene key gevraagd worden, dan probeer je de verkeerde versie van windows te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ondanks de juiste editite kan 't voorkomen dat er alsnog om een key wordt gevraagd. Die kan je gewoon overslaan (is een knopje voor, heel slecht zichbaar aan de linkerkant). Eenmaal geïnstalleerd en verbinding met het netwerk zou Windows zich automatisch moeten activeren. Is dat na een paar uur nog niet gedaan, dan kan je 't altijd handmatig doen.

Let ook goed op dat als je met UEFI werkt, en je wilt alles op de SSD hebben, je de HDD er tijdelijk uit haalt. Doe je dat niet, dan wordt de ESP van de HDD gebruikt en heb je later een systeem dat niet meer kan opstarten als de HDD wordt verwijdert of volledig gewist.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok super! bedankt voor de heldere antwoorden, ik ga het vanavond uitproberen :-)