Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DJ laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• tw34kfr34k
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-11-2023
Wat ga je met je laptop doen? Voornamelijk DJ-en met Virtual DJ

Wat is je budget? Zo goedkoop mogelijk,tussen €500-1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja,maar hij zal meestal op netstroom aangesloten zijn.
Toch vind ik accuduur redelijk belangrijk moest ik hem onderweg willen gebruiken.

Een aantal vereisten: verlichte toetsen,minimaal 1TB interne opslag,processor en RAM moet zwaar genoeg zijn om 4 .FLAC audiobestanden tegelijk te draaien in Virtual dj.
Ik prefereer een AMD processor maar dit is geen vereiste.

Alvast bedankt voor jullie waardevolle advies!
Robin.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Beetje meer info is wel handig...

Draai je met een controller, en stuurt die het geluid uit, of gebruik je de koptelefoonuitgang van de laptop?

Hoe groot moet je scherm zijn?

Zoeken in de pricewatch op i5 en 1tb geeft deze resultaten, take a pick....

http://tweakers.net/categ...Vb9X2XzKX45uzdnpUxXcynlAA

Sorry, je prefereerd AMD... :)
http://tweakers.net/categ...JVaq_VA95w7E57S7PQeHuvf8A

Toetsen verlichten is wel een special en daar is niet op te filteren.
Maar waarom niet gewoon een USB lampje gebruiken om op je toetsenbord te schijnen?

[ Voor 79% gewijzigd door albino71 op 30-09-2015 22:56 ]

Te koop....

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Om alle problemen voor te zijn kan ik je het beste een tweede hands Macbook aanraden. Windows samen met asio4all en andere drivers werkt toch zo ontzettend onbetrouwbaar, iets wat je tijdens een live set niet wil uitproberen.

Vanwaar .flac? Dit zorgt nou niet bepaald voor een betere kwaliteit aan het eind van het verhaal gezien de DJ software het toch downsampled naar 44.1Khz.
Het zorgt echter wel voor een veel hogere load voor je laptop gezien het live moet converteren en dan ook nog FX moet toepassen waar nodig.

• tw34kfr34k
Ik gebruik een Denon DJ MC6000MK2 controller die het geluid uitstuurt en een Novation Mininova synthesizer.
Ik denk niet dat ik een Apple laptop wil,helemaal geen ervaring mee ik gebruik al mijn hele leven windows.
Asio4all werkt goed op mijn Desktop pc.het opstarten kan soms moeilijk doen maar even in de settings sleutelen en ik krijg het wel aan de praat.Eenmaal bezig heb ik nog nooit problemen gehad.

Een lampje is een mogelijkheid,maar ik zou toch liever gwn lighted buttons hebben.
Ik moet al een laptop en controller meezeulen,een lampje hoeft er echt niet bij.
Maar ik overweeg het zeker,moest ik alleen daarvoor een veel duurdere laptop moeten kopen neem ik het lampje er wel bij.

Hoe het downsamplen werkt heb ik geen idee van maar ik hoor toch degelijk een merkbaar verschil tussen Flac en mp3s op een hoog volume
Ik ga natuurlijk niet exclusief Flacs draaien,maar wil wel dat de laptop het aankan.
Mn jaren oude desktop pc heeft hier geen problemen mee dus ik veronderstel dat een nieuwe laptop dat ook niet heeft.

Schermgrootte had ik nog niet echt bij stilgestaan.hoe groter hoe beter uiteraard zolang het in mijn budget past.

[ Voor 5% gewijzigd door tw34kfr34k op 30-09-2015 23:44 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
ASUS N551J serie hebben allemaal verlichte toetsenborden en voldoen aan de door jou gestelde eisen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:37
Overigens snap ik de "accu" vereiste niet. Ik mag hopen dat de laptop aangesloten wordt op een versterker/mengpaneel die ook stroom nodig heeft. DJ'en met laptop luidsprekers ga jij echt niet doen ;).

Overigens kon mijn AMD 1.6 Ghz singlecore (laptop van 8 jaar geleden) al 2 flac bestandjes afspelen in virtual DJ.... Performance wise ga jij geen problemen hebben met een hederdaagse processor.

• tw34kfr34k
Ik ben er nog niet aan uit welke ik zou nemen.
Heeft de Asus N751JX serie ook luminated buttons?
Pagina: 1