Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TR_40
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik zoek een?
een compacte smartphone van ongeveer 4 tot 4.5inch met scherpe camera

Wat is je budget?
prijsaakt niet uit als het maar een goede camera heeft.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
foto's te maken van natuur en omgeving.

Wat heb je zelf al gevonden?
Z3 compact maar ondersteund jammmer genoeg geen HD

Welke vragen heb je hier nog over?
heb gehoord dat megapixels niet veel uitmaakt , waar moet ik dan opletten?.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
High-end telefoons zijn tegenwoordig groter, bij 4 tot 4.5 inch kom je in de budgetklasse terecht, de camera is dan bijna altijd slechter, dan bij de topmodellen van hetzelfde merk. Uitzonderingen zijn idd de Z3 compact en de Nokia Lumia 1020. Maar de laatste is bijna verdwenen, bij de paar webshops, die 'm nog hebben is hij eigenlijk te duur voor een ouder model, misschien is tweedehands een optie, want hij heeft echt wel een uitstekende camera (eigen ervaring)!

Welke telefoon heb je nu, als vergelijkingsmateriaal, zeg maar?

En waarom geen echte compactcamera? Er zijn tegenwoordig al heel kleine modellen, die prima foto's maken, voor veel minder geld, dan een high-end smartphone.

[ Voor 5% gewijzigd door Marly op 01-10-2015 02:49 . Reden: aanvullende vraag ]

• TR_40
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04-2021
Marly schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 02:44:
High-end telefoons zijn tegenwoordig groter, bij 4 tot 4.5 inch kom je in de budgetklasse terecht, de camera is dan bijna altijd slechter, dan bij de topmodellen van hetzelfde merk. Uitzonderingen zijn idd de Z3 compact en de Nokia Lumia 1020. Maar de laatste is bijna verdwenen, bij de paar webshops, die 'm nog hebben is hij eigenlijk te duur voor een ouder model, misschien is tweedehands een optie, want hij heeft echt wel een uitstekende camera (eigen ervaring)!

Welke telefoon heb je nu, als vergelijkingsmateriaal, zeg maar?

En waarom geen echte compactcamera? Er zijn tegenwoordig al heel kleine modellen, die prima foto's maken, voor veel minder geld, dan een high-end smartphone.
Ik heb een Oneplus. Een snelle smartphone maar camera valt echt tegen. Binnenkort komt de Xperia Z5 compact. Wat vind je daarvan? Maar voor die prijs kan ik een iPhone 6 kopen :(

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:15
TR_40 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 20:57:
Wat heb je zelf al gevonden?
Z3 compact maar ondersteund jammmer genoeg geen HD
Wat bedoel je hier precies mee? Een z3 compact kan filmen in 4k. Hoe groot de foto's zijn weet ik zo niet, maar wel een stuk groter dan 1080 pixels.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Iets meer eigen inzet mag wel, zelfs in MAA. Is de camera en het schermformaat echt het enige criterium? Dan kan je in de pricewatch zo een aantal toestellen er uit filteren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters