Toon posts:

Bestaan er verlengkabels voor tussen monitor en PC

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een 19" monitor gekocht waar ik nu, door gebrek aan s-video op mijn TV ook o.a. films (DVD, Divx) op kijk. Nu staat de monitor op n plek die ik vanaf mijn bank niet kan zien. Ik wil nu dus mijn monitor verplaatsen wanneer ik n film wil gaan kijken

Mijn vraag:
Bestaan er verlengkabels voor tussen monitor en PC?

Zoja, zit hier een maximale lengte aan?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja verlengkabels zat ervoor....
maxlengte weet ik niet, maar denk dat je na een meter of 3 toch wel wat minder kwaliteit krijgt.

Verwijderd

Op m'n werk gebruik ik kabels van 15 meter. Dan begint het beeld wel wazig te worden.

Als je het echt perfect wilt zul je voor coax verlengkabels moeten gaan kijken.

Als je geld over hebt zou ik eens gaan kijken bij http://www.blackbox.com.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Als je een verlengkabel voor je monitor koopt, bezuinig dan niet.
Anders krijg je bij 1,5 meter al bagger beeld.

And The Only One

• blender
  • Niet online
Of je kwaliteitsverlies krijgt hangt af van je videokaart, je monitor en de kwaliteit van de kabels die je gebruikt. Heb zelf een Trust Precision Viewer 17" en als ik de kabel van 80cm ofzo verleng met een metertje dan wordt het beeld al merkbaar minder...

Gewoon uitproberen dus lijkt mij...

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:45

RKD

ik heb een simpel kabeltje van de vobis :r maar het werkt bij mij perfect dus geen beeldverlies oid

iRacing Profiel

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je trouwens ook geen composiet op je vidcard en tv??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 14:41 schreef KillerAce_NL het volgende:
Heb je trouwens ook geen composiet op je vidcard en tv??
Ik heb laatst mijn geforce (met s-video out) op mijn tv aangesloten via een scart-blokje waar dan wel s-video in kon. (verloopstuk scart/s-video)

Mijn beeld was toen nagenoeg zwart/wit (???)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:03 schreef DrJ het volgende:

[..]

Ik heb laatst mijn geforce (met s-video out) op mijn tv aangesloten via een scart-blokje waar dan wel s-video in kon. (verloopstuk scart/s-video)

Mijn beeld was toen nagenoeg zwart/wit (???)
Dat is weer een heel ander probleem... :) Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je tv die geen S-video ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 15:09 schreef Courage het volgende:

[..]

Dat is weer een heel ander probleem... :) Ligt hoogstwaarschijnlijk aan je tv die geen S-video ondersteund.
Is hier geen andere oplossing voor te bedenken?

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:24 schreef DrJ het volgende:

[..]

Is hier geen andere oplossing voor te bedenken?
Je moet de kabel echt goed aan drukken. Dat wil vaak helpen. Heb ik ook zo vaak gehad. Die aansluitingen en kabels zijn erg gevoelig. Je hebt al zwart/wit beeld als er een klein breukje in zit.
Het kan ook zijn dat je een verkeerd kanaal hebt. Bij mijn tv heb ik ext 1 zwart/wit En ext 2 is gewoon kleur.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, ga het zeker proberen.

Maar als ik het goed begrijp kan een TV zonder s-video in niet aangesloten worden op n PC? :(

Of zijn er soms kaarten die coax ondersteunen (ik noem maar wat)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47
Bij mijn geforce MX is standaard een S-VHS => composiet kabeltje. Deze kabel verleng je met een coax met 2 tulpluggen en sluit je aan op de video-in die op sommige tv's te vinden is. Anders via een verloopkastje op je scart.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move, dit heeft niks met Audio te maken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een 3 meter lange verlengkabel gekocht. En kwalteitsverschil is niet merkbaar :) (mooi dus)

Maar mijn (PC via) tv heb ik nog steeds niet aan de praat. Blijft zwart/wit beeld geven :(

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
off topic
(zwart wit beeld kan ook veroorzaakt worden doordat de kleurdecoder op NTSC staat ipv PAL)

loading...

Pagina: 1