Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC gebouwd, wat moet ik bewaren?

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-11 15:44
Beste mensen,

Ik heb voor het eerst een pc gebouwd uit losse componenten die ik heb besteld. Dus ik heb hier nu een reusachtige stapel van karton en plastic :P. Wat raden jullie mij aan te bewaren / wat mag weg?

Trouwens, ik heb alleen garantie bewijzen voor de psu en cpu kunnen vinden. Bij mijn ssd, mobo etc was er geen Warranty-papiertje. Is dit een fout? Of is het tegenwoordig gebruikelijk dat er geen apart papiertje is voor de hardware ? (Heeft de webshop misschien mijn mobo geflashed en is het garantiebewijs eruit gevallen?)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

Ik raad je aan om als alles werkt en je niks meer wilt ruilen de losse papieren die relevant zijn in de moederbord doos te doen. Deze doos is vaak groot genoeg om alles nog in te bewaren. Garantie vereist niet per se dat je alle toebehoren nog hebt, dus als je zeker weet dat je deze onderdelen wil houden (je hebt 14 dagen retourrecht vaak).

De warranty gaat vaak op serienummer, en vanuit de verkoper krijg je vaak los een factuur, danwel digitaal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Al die warranty-papieren zijn in NL irrelevant. Hier is garantie wettelijk geregeld en loopt via leverancier. Enige wat je nodig hebt is aankoopbewijs (bon), wat bij online bestellingen digitaal is.

Oslik blyat! Oslik!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Alle verpakkingen en pakmaterialen 14 dagen laten liggen, daarna alles wat je niet nodig hebt (bijv afdekplaatjes behuizing wel bewaren, of extra kabels van een (semi) modulaire voeding etc) de prullenbak in mikken. GPU doos o.i.d. kan nog wel eens prettig zijn, want als je die moet RMA'en trek je vaak niet zo even een geschikte doos van de plank, maar 'technisch' gezien hoef je echt niets anders dan de bon te bewaren zoals hier boven al aangegeven.

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-11 18:24
Ik probeer gewoon alles te bewaren. Ram en SSD/HDD doos doe ik de doos van het moederbord.
Als ik de doos van de case bewaar, doe ik daar alles in. Als er dan toch ooit eens iets kapot zou gaan, dan kan ik het gewoon de juiste doos terug sturen.