Beste tweakers,
Ik heb gister (met veel moeite) voor het eerst een pc gebouwd. Maar hij maakt nu een ontzettende herrie. Ik moet nu serieus zonder muziek mijn koptelefoon opzetten, anders krijg ik gewoon letterlijk oorpijn. En dat op idle.
Ik weet niet goed waar het aan ligt. De kast die ik gebruik is de Sharkoon MS120 (mATX formaat).
De fans:
Fans en hun moederbord connecties:
Powerfan: 3pin 92mm Fractal Design Silent (lol) R3 cafe fan + 7v resistor
Cpu 1: 4pin Stock intel
Cpu 2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
Case1: 3pin Sharkoon 120mm R2 Silent
Case2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
De fan-setup:
Intake voorkant: Cpu 2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
Intake voorkant: Case2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
Intake onderkant / tegen vga (MSI R9 280x): Case1: 3pin Sharkoon 120mm R2 Silent
Uitlaat (achterin, boven): Powerfan: 3pin 92mm Fractal Design Silent (lol) R3 cafe fan + 7v resistor
Met mijn moederbord (ASRock B85m pro4) kan ik via de UEFI-tools de toeren omlaag halen van CPU2 en Case2, naar 300 rpm of lager zelfs.
Maar Casefan 1 blijft vol blazen tegen de vga met 1200rpm, wat ik ook instel. How2fix?
Ik heb gister (met veel moeite) voor het eerst een pc gebouwd. Maar hij maakt nu een ontzettende herrie. Ik moet nu serieus zonder muziek mijn koptelefoon opzetten, anders krijg ik gewoon letterlijk oorpijn. En dat op idle.
Ik weet niet goed waar het aan ligt. De kast die ik gebruik is de Sharkoon MS120 (mATX formaat).
De fans:
Fans en hun moederbord connecties:
Powerfan: 3pin 92mm Fractal Design Silent (lol) R3 cafe fan + 7v resistor
Cpu 1: 4pin Stock intel
Cpu 2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
Case1: 3pin Sharkoon 120mm R2 Silent
Case2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
De fan-setup:
Intake voorkant: Cpu 2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
Intake voorkant: Case2: 3pin Sharkoon 120mm case fan ('Silent eagle')
Intake onderkant / tegen vga (MSI R9 280x): Case1: 3pin Sharkoon 120mm R2 Silent
Uitlaat (achterin, boven): Powerfan: 3pin 92mm Fractal Design Silent (lol) R3 cafe fan + 7v resistor
Met mijn moederbord (ASRock B85m pro4) kan ik via de UEFI-tools de toeren omlaag halen van CPU2 en Case2, naar 300 rpm of lager zelfs.
Maar Casefan 1 blijft vol blazen tegen de vga met 1200rpm, wat ik ook instel. How2fix?