Welke iPhone 6 aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 23:41

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje wil ik een iPhone aan gaan schaffen, maar ik heb een aantal vragen.
Altijd heb ik met een Windows Phone gewerkt maar toch mis ik iets, het werkt prima maar het kleine aanbod aan apps is toch een dingetje.

De reden dat ik een iPhone wil is omdat gigantisch veel apps toch voor iOS worden geschreven. Ik wil Adobe Apps gaan gebruiken maar dit is niet mogelijk met Windows Phone. Voor mijn opleiding heb ik een MBP en die agenda wil ik gaan synchroniseren, dat zijn eigenlijk de grootste redenen.

Maar, welke? Ik zit te twijfelen tussen de iPhone 6 16 en 64GB. Hoeveel heb ik nodig?
De dingen die ik er mee wil gaan doen zijn dit:
- Whatsappen
- Social media (Facebook, Twitter, Skype etc.)
- Foto's / video's maken
- OneDrive Cloud

De OneDrive cloud, synct die alles naar de iPhone zelf of is het echt cloud werken? Als het puur cloudwerken is kan ik de foto's en video's die ik maak meteen naar de cloud sturen waardoor ik ze van de telefoon zelf kan verwijderen. En hoe groot is een gemiddelde foto die gemaakt is met een iPhone 6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Heb een 16Gb iPhone 5 maar de 6S die ik aan ga schaffen zal een 64Gb worden, de reden is dat de 16 heel snel vol raakt. Het begint met social media, je gaat filmen en foto's maken en voor dat je het weet is de 16Gb vol, dan is een 64Gb de juiste keus.

De OneDrive cloud is gewoon een net als op je Windows Phone een online opslag, veranderd niet veel aan als op je oude toestel.

Verwijderd

Kwa ruimte: Ik kan ongeveer 15/20 minuten film hebben op mijn 16gb iPhone 5. Alleen ik zet het altijd netjes op mijn laptop en ruim daarna mijn telefoon op. Dus 16gb kan je makkelijk beheren, alleen als je wat luier bent is 64gb wel handiger. Omdat de iPhone 6s 4k kan filmen zal ik dus ook een 64gb telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Dan denk ik dat ik voor een iPhone 6 ga met 64GB. Ik neem aan dat dit nog steeds een high-end smartphone is. Als ik er een tweede hands ga halen, zijn er dan dingen waaraan je kan herkennen of het een echte of neppe iPhone is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
De 64GB is een goede keus, 16 is gewoon behelpen. Als je een tweedehandse koopt neem er een met een aankoopbon/factuur er bij. Vaak staat daar een serienummer/imei op, die ook weer op de doos staat en ook weer terug te vinden is in de software van de iPhone. Als dit alles overeenkomt kan je hem veilig kopen. Let ook op of de telefoon geen iCloud lock heeft, dus gewoon jouw sim erin bij de aankoop en dan instellen met jouw Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ga je voor de 6, of de 6s? Ik zou met oog op de toekomst altijd voor de 6s gaan. Dat is de meerprijs meer dan waard, ook bij eventueel doorverkoop na 2 of 3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Serienummer kun je evt ook checken via http://selfsolve.apple.com

16GB vs 64GB is naar je eigen smaak. Ik heb bijvoorbeeld genoeg aan 16GB omdat ik alles toch qua muziek stream via Spotify en foto/video's gaan rechtstreeks ri. iCloud. Heb nu nog ruim 3GB over op mn 16GB iPhone 6. Maar als je voor de 6s gaat, dan is een 64GB wel aan te raden, vooral als je 4K wil gaan filmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Ik vind de 6S echt absurd duur. Maar ik twijfel toch.
Misschien ga ik gewoon voor de 6 plus als ik die voor een 'leuke' prijs kan vinden.

Lastig lastig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Gister heb ik een iPhone 64GB Space Grey gekocht voor een mooie prijs. Mooi toestel is het. :)

Even een andere vraag.
Waarom zegt Apple zelf dat ze 1 jaar garantie bieden?
De wet zegt dat er minimaal 2 jaar garantie geboden moet worden. Dit volg ik niet helemaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Is gewoon 1 jaar garantie en het tweede jaar wordt uit coulance gedaan, dit gaat via de verkopende partij.

Apple biedt als bedrijf dus 1 jaar garantie, het tweede jaar haal je bij de verkopende partij.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Voor dat tweede jaar via de verkopende partij, heb je dan wel 't aankoopbewijs nodig, je hebt van particulier gekocht, begrijp ik? Dan hoop ik, dat je de bon erbij hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 13:19
Remko.me schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:48:
Is gewoon 1 jaar garantie en het tweede jaar wordt uit coulance gedaan, dit gaat via de verkopende partij.

Apple biedt als bedrijf dus 1 jaar garantie, het tweede jaar haal je bij de verkopende partij.
Is dat eigenlijk niet gewoon tegen de wet? Volgens mij kan je wettelijk gezien een 2de jaar eisen bij Apple zelf.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Lothiriel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:52:
[...]
Is dat eigenlijk niet gewoon tegen de wet? Volgens mij kan je wettelijk gezien een 2de jaar eisen bij Apple zelf.
Niet per se.

We kennen hier geen vaste 2 jaar, maar als je dat even negeert.

De wettelijke garantie (en de bepalingen daarvoor) komt altijd vanuit de verkoper niet vanuit de fabrikant.

Oftewel enkel als jij hem direct bij Apple koopt kan de je je 2e jaar eisen, als jij hem ergens anders gekocht hebt moet je bij die leverancier zijn om je 2e jaar te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Oh dus het is wel gewoon 2 jaar, hoe dan ook. Apple staat niet boven de wet, alhoewel ze dat wel denken.
En ja ik heb expres een iPhone gekocht waarvan de originele doos en bon aanwezig zijn.

Nog iets anders, klopt het dat je bij Hollandsnieuwe (Vodafone) maximaal een 3G verbinding hebt in mijn regio? In Roosendaal.

Verder is het wel een lekkere telefoon, werkt gewoon allemaal soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 14:44

Veritas

concedo nulli

Boost9898 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:40:
Gister heb ik een iPhone 64GB Space Grey gekocht voor een mooie prijs. Mooi toestel is het. :)

Even een andere vraag.
Waarom zegt Apple zelf dat ze 1 jaar garantie bieden?
De wet zegt dat er minimaal 2 jaar garantie geboden moet worden. Dit volg ik niet helemaal...
Wat vond je een mooie prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:31
iCloud Photo Library met 50GB opslag voor €1 per maand is ook een redelijk alternatief. Heb nu al mijn foto's op mijn telefoon staan, desondanks nemen al mijn foto's slechts 300MB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Veritas schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:04:
[...]
Wat vond je een mooie prijs?
€550 voor eigenlijk een nieuwe iPhone met 64GB, garantie, originele bon en doos. Geen gebruikssporen aanwezig. 😁
MarcoC schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:11:
iCloud Photo Library met 50GB opslag voor €1 per maand is ook een redelijk alternatief. Heb nu al mijn foto's op mijn telefoon staan, desondanks nemen al mijn foto's slechts 300MB in.
Oh oké, nu heb ik mijn camer album gelinkt aan OneDrive met m'n MBP en PC. Moet wel lukken met 130GB denk ik.
Pagina: 1