• swloo
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-08 14:16

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Ik heb een Amaryllo iCamPRO FHD Tracking Binnen IP Camera gekocht. Deze camera wordt aangesloten op een powered usb kabel. Nu wil ik deze camera op het plafond installeren en moet ik de kabel doortrekken. De usb kop past echter niet. Zijn er oplossing hiervoor?

So what

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-09 08:30
Ja hoor:
-Afknippen en opnieuw solderen (bij een verlengkabel uiteraard i.v.m garantie)
-Mini usb kabel trekken en verloopstukken gebruiken

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:59

SilencerNL

No remorse

Vanaf de andere kant doorvoeren? Volgens mij wordt hij aan de camera aangesloten met een mini of micro USB connector...

Don't dream your life, live your dreams!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
Afknippen en opnieuw solderen? Dat gaat volgens mij niet goedkomen... Ik zal eens kijken of de mini usb in de buis gaat passen... Ik krijg de cam pas over 2 weken wegens niet op voorraad... :(

So what

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Een IP camera die via USB gaat... USB heeft in principe geen IP, en kan maximaal 10 meter mits érg goede kabels. Ik heb hem even opgezocht en USB is eigenlijk alleen power. Geen data. Nogmaals echter; 10 meter is je limiet. Is een stopcontact in de buurt plaatsen met een standaard telefoonlader er aan; of een USB-stopcontact geen optie? De camera zelf is namelijk wifi. Overigens; wifi en beveiligingscamera's is in principe gewoon een slecht idee (alles wat nodig is om het te ontregelen is een babyfoon), maar dat is een ander verhaal waar je vast zelf al aan gedacht hebt.

Het gaat dus niet om data, maar om power.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

swloo schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 00:47:
Afknippen en opnieuw solderen? Dat gaat volgens mij niet goedkomen... Ik zal eens kijken of de mini usb in de buis gaat passen... Ik krijg de cam pas over 2 weken wegens niet op voorraad... :(
Waarom niet? Een USB kabel is zo ongeveer het simpelste wat er te solderen is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:46

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
En voor voeding heb je maar 2 draadjes uit de USB nodig, rood en zwart. De groene en witte zijn voor de data en die heb je in dit geval niet nodig.

Houd overigens wel rekening met de spanningsval over de kabel. Als je kabel erg lang is heb je kans dat er aan het einde geen 5V meer uitkomt, maar minder en dat je camera daar niet genoeg aan heeft.

[Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 01-10-2015 08:34]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Topicstarter
4 meter moet er worden overbrugd. ik heb nog geen usb kabel doorgeknipt, zal eens kijken als het zover is - thnx :)

So what

• isr
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 20:45
Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? ik heb ook zo'n klusje en USB kabel tbv voeding IR transmitter.....
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee