• namir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-03-2021
Graag zou ik advies willen vragen voor onderstaand probleem.

Het is voor mij niet mogelijk om met mijn ps4 verbinding te maken met vrienden die ook ziggo abonnee zijn. Dit is getest met 3 verschillende ziggo gebruikers. Met alle niet ziggo gebruikers kan ik probleemloos verbinden.

Ziggo helpdesk zegt niets te kunnen doen voor mij. De medewerker die ik aan de lijn had haalde volgende punten aan. Playstation/gaming is niet ondersteund. Ook wilde ze mij niet doorverbinden met collega's die me hierbij mogelijk wel zouden kunnen helpen, met als argument dat zij geen informatie prijs kunnen geven die mogelijk een beveiligings risico met zich mee zouden kunnen brengen.

Ik maak thuis gebruik van een oudere upc modem/router. Met mogelijkheden om de router in bridge modus te zetten om zodoende een andere router erachter te kunnen plaatsen. Ik zou graag willen weten of dit een mogelijke oplossing zou kunnen zijn voordat ik overga op de aanschaf van een router. Eventueel advies over merk/type router?

Wat ik al heb geprobeerd. Playstation ingesteld als DMZ in de router. Hierdoor ben ik van NAT 3 naar NAT 2 gegaan, maar heeft verder geen effect gehad op bevenstaand issue.

mijn ip : 95.96.201.xxx
ip van vriend : 83.82.199.xxx

[OPGELOST] Ziggo router in bridge mode gezet. UTP kabel direct in PS4, geen issues meer.

[ Voor 3% gewijzigd door namir op 06-10-2015 20:02 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Staat de PS4 bij je vriend ook op NAT 2?

Last.fm | Code Talks

• namir
Afvalzak schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:56:
Staat de PS4 bij je vriend ook op NAT 2?
Ja, zoujuist laten bevestigen. En even ter aanvulling, wij kunnen elkaar niet pingen wat er op duidt dat wij geen peer to peer verbinding met elkaa rop kunnen zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door namir op 30-09-2015 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

namir schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:58:
[...]

Ja, zoujuist laten bevestigen. En even ter aanvulling, wij kunnen elkaar niet pingen wat er op duidt dat wij geen peer to peer verbinding met elkaa rop kunnen zetten.
Hoet niet per se. Als er geen apparaat achter de modem staat die op ping reageert of de firewall dropt de pakketten van ping, dan kan er geen antwoord op komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dmz en portforwarding werken niet samen ?

Heb je TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480 en UDP: 3478-3479 open staan en geforward ?

Edit: zo te lezen hier is het een probleem dat al langer bestaat :

https://community.ziggo.n...problemen-519/index2.html

[ Voor 41% gewijzigd door Breezers op 30-09-2015 21:34 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Zet DMZ aub uit, tenzij jij weet wat je doet (en dat lijkt niet het geval te zijn) is dat erg onveilig om te doen.

Portforward alle poorten die nodig zijn fatsoenlijk en dit probleem zou niet voor mogen komen. Dat je elkaar niet kan pingen is vrij logisch, veel routers blokkeren dat namelijk standaard.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namir
[OPGELOST] Ziggo router in bridge mode gezet. UTP kabel direct in PS4, geen issues meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uhuh, dus je PS4 open en bloot aan het internet hangen is de oplossing :X

Zet daar alsjeblieft een router tussen. Als je die ook niet goed geconfigureerd krijgt ligt het probleem duidelijk aan de instellingen die je doet. Beter dan een known insecure device direct aan internet hangen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ik heb een probleem. Mijn ouders zijn gescheiden en door de weeks speel ik fifa bij mn moeder en in het weekend altijd bij mn vader. Nou is het probleem dat als ik bij mn moeder fifa ultimate team speel zegt fifa altijd aan het eind van elke wedstrijd dat fifa geen verbinding kan maken en dat ik weer terug ga naar het fifa hoofd menu. Elk weekend dat ik bij mn vader speel heb ik er nog nooit last van gehad. Weet iemand waar het aan ligt en kan iemand me helpen aub? Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Olcay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:52:
Hallo iedereen, ik heb een probleem. Mijn ouders zijn gescheiden en door de weeks speel ik fifa bij mn moeder en in het weekend altijd bij mn vader. Nou is het probleem dat als ik bij mn moeder fifa ultimate team speel zegt fifa altijd aan het eind van elke wedstrijd dat fifa geen verbinding kan maken en dat ik weer terug ga naar het fifa hoofd menu. Elk weekend dat ik bij mn vader speel heb ik er nog nooit last van gehad. Weet iemand waar het aan ligt en kan iemand me helpen aub? Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Olcay
Hoi en welkom op GoT,
Je schopt nu een wat ouder topic omhoog, maar ik zie niet echt een relatie tussen je probleem en het topic ?
Als ik even vlug naar je account kijk, zit je ook niet eens bij ziggo?

Graag even een eigen topic starten met daarin een duidelijk uitleg van je probleem, wat je al geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt. Zie ook NT Beleid

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel momenteel FIFA 16, mijn Nat type staat op 2.
Ik speel alleen online seizoenen, probleem is dat ik alle wedstrijden uit speel.
Heeft dit ook te maken met de router instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie mijn reply boven je post ;)

Je schopt nu een wat ouder topic omhoog, maar ik zie niet echt een relatie tussen je vraag en het topic ? Sterker nog, het is mij niet duidelijk wat er voor probleem us aan het uitspelen van je spel? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1