Netgear K7000 Nighthawk - BRIDGE MODUS?

Pagina: 1
Acties:

• Koning0313
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-03-2024
Goedemiddag,

Gisteren heb ik geprobeert om onze nieuwe router in te stellen. Dit is niet gelukt.

We hebben een Thomson modem van upc/ziggo. Nu wilde ik deze op bridge modus zetten en vervolgens de router voor het gehele huis als enige wifi te laten functioneren.

Ik zette de modem op bridge mode en sloot de router er op aan. Vervolgens mijn laptop gepakt om te kijken of die het deed. dat werkte, MAAR wanneer ik een 2de apparaat probeer, krijg ik alleen verbinding met de wifi maar kan ik niet internetten! (ipad, telefoon en andere laptop geprobeert).

Ook is het zo dat op de eerste laptop ik niet altijd verbinding heb (80% van de tijd).

Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe.

Ik hoor het graag!

Mvg Michiel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:58
als je je modem in bridge hebt staan betekent dit dus ook dat de routerfunctie/DHCP is uitgeschakeld, deze moet je dus mogelijk in je netgear nog aanzetten, anders kun je maar met 1 apparaat tegelijk naar buiten(op internet).

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Koning0313
Hmm zal ik straks eens na gaan kijken. Dacht dat ik dat ook had gedaan. Ik laat het hier nog even horen zodra ik het heb nagekeken. thanks

• Koning0313
trouwens.. een vriend van me die de ICT opleiding heeft afgerond vertelde mij dat de modem ook DHCP moet hebben? klopt dit?

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:58
Als je bedoelt dat je modem een DHCP functie heeft klopt dit, echter door het modem in bridge te zetten worden deze functies uitgeschakeld.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Koning0313
De modem heeft geen DHCP.. maar dit zou niet uit moeten maken als ik hem op bridge zet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Koning0313 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:19:
De modem heeft geen DHCP.. maar dit zou niet uit moeten maken als ik hem op bridge zet toch?
Vrij simpel. Met het modem op bridge plug je de UTP kabel in de WAN-aansluiting van de Netgear. De Netgear dient een IP-adres te krijgen van het modem, en alle overige apparaten krijgen middels DHCP van de Netgear een IP-adres, waarmee men simultaan kan internetten.

Met de modem op bridge en 1 device aan het internet klinkt als een directe verbinding zonder NAT/firewall, niet veilig dus :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Koning0313
Top.. en waar moet de UTP kabel in de modem? sorry ben echt noob. xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Koning0313 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:53:
Top.. en waar moet de UTP kabel in de modem? sorry ben echt noob. xD
Geen idee of dat uitmaakt, maar probeer eens poort 1 :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• Koning0313
thanks mate! laat het vanavond even weten. moet vast goed komen ;)
Pagina: 1