Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] WE1826ac chinese mediatek router?

Pagina: 1
Acties:

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Bij ali en consorten zie ik een router langskomen die mijn interesse wekt. Maar as usual zijn de specificaties nogal duister, omdat in het ene tabelletje een ander getal staat als in de tekst verderop. Ik was benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Volgens mij wordt het ding aangedreven door dezelfde chip als de Xiaomi routers.

Waarom is hij leuk, denk ik?

- Beamforming ondersteuning
- OpenWRT ondersteuning
- Relatief goedkoop, rond de 50 euro
- Software ziet er uitgebreid uit

Ik mag niet linken naar het product denk ik, maar ben benieuwd of iemand het al onderzocht heeft :-)

Koffie met thee is minder lekker.

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:21
Link je mag wel volgens mij anders is het voor ons ook een beetje in het duister tasten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als jij een router wil met 4x 100Mbit LAN-poorten, is het vast een interessant ding. Ook de omschrijving van WiFi is wat "verneukeratief"; ze claimen maximaal 1266Mbps maar dat is 2.4GHz + 5GHz gecombineerd. Ook zitten er 4 antennes op; 2 voor 2.4GHz en 2 voor 5GHz. Zonder kennis van zaken, kan ik me zo voorstellen dat zowel het bereik als beamforming met maar 2 antennes wat suboptimaal werkt.

En hij is gewoon in de EU te koop middels een Poolse importeur; zonder verzendkosten op moment van schrijven 50 Euro en enkele centen.

[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 30-09-2015 12:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rolandow
Ja die 100 mbit hield mij ook af, ik heb de verkopers gevraagd of het echt 100 mbit is. Wat heb je aan een 1200 mbit wifi als je LAN en WAN maar 100 mbit zijn?

Als het wel gigabit is, dan doet het qua specs volgens mij niet veel onder voor de archer c7, of zie ik dat verkeerd?

Hier dan een linkje naar de router die ik bedoel.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rolandow schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:12:
Als het wel gigabit is, dan doet het qua specs volgens mij niet veel onder voor de archer c7, of zie ik dat verkeerd?
Het lijkt er ook op dat het zendvermogen van de Archer hoger ligt; helaas ben ik volledig niet thuis in dit soort kreten en kan dus niet 100% zekerheid geven. Het resultaat zou natuurlijk wel zijn dat de Archer makkelijker door muren/vloeren kan zenden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-11 23:21
Op zich best een goed ding lijkt me.
Je loopt wel het risico dat er nog import rechten betaald moeten.

• Rolandow
Als ik bij de specificaties kijk staat bij zendvermogen <20 dBm. Als ik 20 dBm converteer naar mW is dat precies 100 mW. Volgens mij is het zendvermogen dus gelijk.

Pagina: 1