Internet Explorer 11 app op tablet met Windows 10

Pagina: 1
Acties:

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Thuis ook maar de Asus Vivotab tablet gemigreerd naar Windows 10 waarbij Edge de standaardbrowser-app is geworden.

De vrouw des huizes wordt gek van die Edge browser dus vroeg me af of je op een of andere manier de internet explorer 11 app terug er kan opzetten? De internet explorer 11 desktop variant staat er wel nog op, maar die touch-vriendelijke versie precies niet meer, en die bureaublad versie is ook weer niet handig voor een tablet.

Iemand raad?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit gaat op voor de preview versie, maar werkt misschien ook in de final versie:
Twitter user @adamUCF was the first to create such a script, so the first step is to download his file and change its extension to .ps1.

Once you do that, simply right-click the renamed file and open it with PowerShell, which should then launch Internet Explorer in the Modern UI, just like it was the case on Windows 8.

As Neowin writes, keep in mind that Internet Explorer must be the default browser on your Windows 10 Preview device.
Het is verstandig om eerst een backup en restore point te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In Windows 10 is Internetexplorer IE11 nog gewoon aanwezig. Ik zag dit bericht nu pas, anders had ik er al eerder op gereageerd. Bij mij stond hij zelfs gewoon op het bureaublad, maar als dat bij jou niet het geval is, hij staat ook onder Start in de lijst Alle apps. Je kan die snelkoppeling gewoon naar de taakbalk slepen en daarna kun je desgewenst op de oude manier IE11 tot standaard browser bombarderen. Althans als jullie er geen ruzie over zullen hebben :) .
Mijn vrouw heeft ook een lichte voorkeur voor IE11, kwestie van smaak, want ik was er vanaf het allereerste moment na een uurtje helemaal mee vertrouwd. Bij ons is het ook geen probleem, want wij hebben ieder onze eigen computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 22:22
Techneut schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 19:56:
In Windows 10 is Internetexplorer IE11 nog gewoon aanwezig. Ik zag dit bericht nu pas, anders had ik er al eerder op gereageerd. Bij mij stond hij zelfs gewoon op het bureaublad, maar als dat bij jou niet het geval is, hij staat ook onder Start in de lijst Alle apps. Je kan die snelkoppeling gewoon naar de taakbalk slepen en daarna kun je desgewenst op de oude manier IE11 tot standaard browser bombarderen. Althans als jullie er geen ruzie over zullen hebben :) .
Mijn vrouw heeft ook een lichte voorkeur voor IE11, kwestie van smaak, want ik was er vanaf het allereerste moment na een uurtje helemaal mee vertrouwd. Bij ons is het ook geen probleem, want wij hebben ieder onze eigen computer.
Volgens mij bedoelt de TS de (Metro)App van IE11... En die bestaat inderdaad niet meer in W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die indruk krijg ik helemaal niet Carnoustie. TS vertelt namelijk dat zijn vrouw helemaal gek wordt van Edge en terug verlangt naar IE11. Dat kan ik niet anders verstaan dan dat hij het programma als zodanig bedoelde. Welnu, dat is er zoals ik aangaf gewoon, en nog heel eenvoudig ook.. Die (Metro)App die jij noemt mag er dan weiswaar niet zijn, je kunt hem als je dat zo erg op prijs stelt moeiteloos maken in het startmenu van Windows 10, want ook Windows 10 heeft in bescheiden mate die tegeltjes en je kan er net zoveel bij maken als je maar wilt. Voorop gesteld dát je dit wilt, ik moet er zelf niet aan denken.
Ik weet niet waardoor jij de indruk krijgt dat hij enkel die snelkoppeling (want meer is dat tegeltje wat je aanhaalt niet) zou bedoelen, want hij rept daar met geen woord over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31

Umbrah

The Incredible MapMan

@Techneut: Hij noemt de touch vriendelijke variant toch vrij duidelijk in zijn TS als wens. De desktop variant had hij al gevonden.

Hoewel je in het start menu dingen kan pinnen als tegels (elke app), is het daarmee nog geen 'touch app'. Als je Windows 10 in Tablet Mode zet (waar je vanuit kan gaan dat het zo is op die vivo tab...), krijg je het Windows 8-stijl Start Menu weer terug, en "legacy" desktop apps gaat hij proberen te renderen als full-screen app. Soms gaat dat beter dan anders, maar IE11 wordt bijvoorbeeld niet automagisch een touch app. De Touch versie van IE11 had een paar heel handige swipes (previous/next page; tabs van beneden, URL balk beneden); die er in de tablet mode van Edge nog niet in zitten. Ik kan me voorstellen dat het een gemis is; Edge lijkt, zelfs in touch mode, haast net de Android/iOS browsers en die zijn niet 100% touch friendly!. Tot de volgende releases zullen we het er helaas mee moeten doen...

Edge is nog niet perfect, maar wel een behoorlijke stap vooruit; waar wordt je vrouw precies gek van? Ik vrees dat de touch variant IE11 definitief weg is. Je zou de pre-releases kunnen gaan bekijken; overigens... wie weet zit daar wat tussen.

[ Voor 65% gewijzigd door Umbrah op 04-10-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
ze vindt inderdaad die swipe functionaliteit (vooruit / achteruit) een gemis in Edge. Ook het toestenbord op de vivotab smart komt vb net op het invulveld terecht als je google gebruikt --> je ziet dus gewoonweg niet wat je intypt (handig :-( .
Dan had ze ook nog opmerking over tabbladen die dat spel opent en op den duur staan er dan hele lading, waar je dan geen idee meer van hebt wat waar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Leffunk schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:06:
ze vindt inderdaad die swipe functionaliteit (vooruit / achteruit) een gemis in Edge. Ook het toestenbord op de vivotab smart komt vb net op het invulveld terecht als je google gebruikt --> je ziet dus gewoonweg niet wat je intypt (handig :-( .
Dan had ze ook nog opmerking over tabbladen die dat spel opent en op den duur staan er dan hele lading, waar je dan geen idee meer van hebt wat waar staat.
Is het al gelukt met mijn tip?

Overigens heb je het google invulveld in het midden zitten. Maar je kan ook op de plek waar normaal de adresbalk zit drukken en dan verschijnt de adresbalk en kun je typen / zoeken. Dat swypen mis ik ook echt heel erg. Was een super fijne functie die Android en iOS best over mogen nemen.
Pagina: 1