Receiver waar aan te denken voor de toekomst

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik zoek een?
Receiver

Wat is je budget?
Ergens rond de €300-400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Audio van de pc/tv/chromecast/playstation naar de speakers te brengen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment heb ik 2 stevige magnat speakers staan.
Deze zullen in eerste instantie blijven, en ik zal alleen 2.0 outputten.
Maar 5.1 is wel een eis, rekening houdend met eventuele toekomstige upgrades.

Zijn er gericht op de toekomst, standaarden waar ik rekening mee moet houden?
Zo zijn er diverse HDMI standaarden en weet ik niet zo goed of je nou perse een receiver met HDMI 3.0 zou moeten aanschaffen

Ook is het misschien leuk als het mogelijk is, datde receiver zelf audiostreams met spotify oid kan opzetten. Al is dit niet een must. Aan gezien de chromecast dit ook prima kan oppakken.

Eigenlijk ben ik dus nog niet direct opzoek naar een antwoord op de vraag: welke receiver moet ik kopen. Maar welke criteria zou ik niet over het hoofd moeten zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Armageddon_2k op 30-09-2015 12:09 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met jouw budget zou ik gewoon iets kopen dat nu voldoet. Niemand kan in de toekomst kijken dus wat er exact nodig is weet geen mens :) Tegen de tijd dat het relevant voor je wordt is de boel afgeschreven. Zou je je budget x10 doen dan was het een ander verhaal geweest.

Hou er verder even rekening mee dat een chromecast op een TV aangesloten moet worden en dat dat dus niet gaat werken op een receiver. Wat wel kan is het geluid middels HDMI of optical van je TV naar je receiver lten lopen :)

Tot slot: een beetje receiver heeft tegenwoordig netwerkmogelijkheden (DLNA muziek streamen) en ook Spotify, al dan niet Spotify Connect.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 30-09-2015 17:17 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:16:

Hou er verder even rekening mee dat een chromecast op een TV aangesloten moet worden en dat dat dus niet gaat werken op een receiver.
Een Chromecast is toch gewoon een HDMI-bron welke ook direct op een AV-receiver aan kan worden gesloten?

Verder zoals gezegd is het lastig in de toekomst kijken. De tijd dat je tien jaar of meer deed met een receiver omdat de max DTS dan wel Dolby Digital via optisch/digitale coax is voorbij. De HDMI versies vliegen je om je oren en de HD Audio van 8(?) jaar geleden met toen sporadisch 7.1 kanalen is nu al voorbij gegaan door Atmos met tot wel elf kanalen. Niet dat je het moet hebben, maar toekomstvast zijn receivers niet meer. Het gaat nu meer de kant van de PC markt op qua vernieuwing. Wat niet slecht hoeft te zijn aangezien je daardoor de wat oudere modellen voor leuke prijzen kan kopen.

Richt je vooral op wat je wilt en op harde eisen. Dus de hoeveelheid aansluitingen, WiFi, Spotify Connect, et cetera. Ga niet letten op vermogen. Het is aantrekkelijk om voor de receiver te gaan met de 9 x 200 Watt-sticker, maar het zegt niets over de kwaliteit en vooral de realiteit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je zou nu wel alvast rekening kunnen houden met HDMI 2 en HDCP 2.2 als laatste stand van zaken van UHD, dan heb je de meeste kans dat je de boel kan blijven gebruikeb bij een upgrade van je TV.

liever de tong gebrand dan lauwe soep