Toon posts:

iPad 2 locked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een iPad 2 die de melding geeft 'iPad is geblokkeerd, verbind met iTunes'.

Verhaal:

Gebruiker krijgt de melding dat ze kan updaten naar iOS 9. Ze doet dit en na de update krijgt ze de vraag of ze een toegangscode wilt instellen, aangezien er momenteel geen is. Ze kiest voor ja en typt 2x '1712'. Ze krijgt de melding dat beide cijfers niet kloppen en ze krijgt nog een kans. Ze typt opnieuw 2x 1712 en de iPad start verder op. De dag nadien zet ze de iPad aan, typt 1712 maar de code klopt niet volgens de iPad. Meerdere malen geprobeerd maar moest dan 60 minuten wachten. Nu krijgt ze de melding hierboven.

Detail, ze heeft de iPad nog nooit aan een computer gehangen. Als ik deze nu open met iTunes zoals de melding weergeeft krijg je gewoon de melding dat je de toegangscode moet ingeven op de iPad, vicieuze cirkel dus..

Op de iPad staan enkele recente foto's die voor haar emotioneel héél belangrijk zijn. Als ik lees op google, documenten Apple etc.. is er maar 1 oplossing en dat is herstellen naar fabrieksinstellingen. Zijn er nog andere opties hogerop? Kan Apple bijvoorbeeld niet het geheugen uitlezen en deze overzetten op een nieuwe iPad? Moet zeker mogelijk zijn, of ze het doen is een andere vraag. Mag gerust wat kosten..

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb weinig verstand van het unlocken van iPad's e.d. Maar kan je de foto's niet uit iCloud halen. Er staat me iets van bij dat dit automatisch wordt gesynct.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18
En wat als ze hem nu aan de computer hangt?

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:57:
Ik heb weinig verstand van het unlocken van iPad's e.d. Maar kan je de foto's niet uit iCloud halen. Er staat me iets van bij dat dit automatisch wordt gesynct.
Geen iCloud account of sync gebeurd..
quote: Freezerator
En wat als ze hem nu aan de computer hangt?
Zoals ik hierboven zei: Als ik deze nu open met iTunes zoals de melding weergeeft krijg je gewoon de melding dat je de toegangscode moet ingeven op de iPad, vicieuze cirkel dus..

• rens-br

rens-br

[b][message=45004003,noline]Tha Render schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:02
Zoals ik hierboven zei: Als ik deze nu open met iTunes zoals de melding weergeeft krijg je gewoon de melding dat je de toegangscode moet ingeven op de iPad, vicieuze cirkel dus..
Er staat me ook nog iets van bij dat een iPad of iPhone aan de computer gewoon een mapje wordt in 'Deze Computer', zo heb ik in het verleden foto's van het apparaat kunnen halen. Zou je dit eens kunnen proberen?

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:03:
[...]

Er staat me ook nog iets van bij dat een iPad of iPhone aan de computer gewoon een mapje wordt in 'Deze Computer', zo heb ik in het verleden foto's van het apparaat kunnen halen. Zou je dit eens kunnen proberen?
Inderdaad goede tip en mijn hart begon even harde te slaan want hij verscheen in "deze computer" en daarin was een mapje 'Internal Storage' die aangeeft 5GB vrij van de 14GB maar eens je die map opent is het gewoon leeg.. Dus hij geeft blijkbaar geen toegang tot de bestanden zonder te unlocken.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:14:
[...]
Inderdaad goede tip en mijn hart begon even harde te slaan want hij verscheen in "deze computer" en daarin was een mapje 'Internal Storage' die aangeeft 5GB vrij van de 14GB maar eens je die map opent is het gewoon leeg.. Dus hij geeft blijkbaar geen toegang tot de bestanden zonder te unlocken.
Dan zal je hem daarvoor inderdaad moeten unlocken. Dit werkt op mijn telefoon ook zo, maar het viel te proberen!

Zit de iPad op ios9 of ios 9.0.1. Anders zou je dit ook nog kunnen proberen.

• Wes_210
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:35
Heb je toevallig Itunes al een keer opnieuw geinstalleerd op je PC??

Na de upgrade naar Windows 10 kreeg ik ook de Iphone/Ipad te zien met ruimte bezet en lege mappen.
Na Itunes opnieuw te hebben geinstalleerd kreeg ik wel de inhoud te zien.

Hoop dat het helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Had hem aan een Windows 7 PC gehangen zonder iTunes. Dan krijg in hem te zien in 'deze computer' maar is de map internal storage leeg. Als ik iTunes installeer op die computer, reboot, iPad aansluit, dan krijg je hem niet meer te zien in 'deze computer'.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net contact gehad met een data recovery bedrijf en na door te geven dat de iPad op iOS 9 draait kreeg ik meteen het antwoord dat data recovery niet mogelijk is.. Heb dan nog forensische software gevonden voor 1.500 EUR maar om data recovery te doen van een locked iPad 2 device moet die een jailbreak hebben en dat gaat nu natuurlijk ook niet meer..

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
je kan via www.icloud.com de foto's terughalen met je appel-account.
als het goed is zouden alle foto;s daar in moeten staan.

Probeer is via UFD mode ( aan de kabel+ itunes + aan/uit ---homebutton) je ipad te restoren.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:22:
Heb net contact gehad met een data recovery bedrijf en na door te geven dat de iPad op iOS 9 draait kreeg ik meteen het antwoord dat data recovery niet mogelijk is.. Heb dan nog forensische software gevonden voor 1.500 EUR maar om data recovery te doen van een locked iPad 2 device moet die een jailbreak hebben en dat gaat nu natuurlijk ook niet meer..
Heb je de tip al geprobeerd die ik 3 berichten eerder heb gegeven?
Zit de iPad op ios9 of ios 9.0.1? Anders zou je dit ook nog kunnen proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 01-10-2015 09:28 ]

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik denk niet dat het mogelijk is om hieruit te komen. Er is gewoon niet de goede code ingesteld. Mijn dochter heeft het ook een keer gehad, wilde 8888 instellen maar keek niet goed welke knoppen ze echt indrukte. Ik heb 'm later geraden (was 0000). Goed opletten als je een passcode instelt!

Aan iTunes hangen werkt alleen als de iPad al eerder gekoppeld is aan die iTunes. Je kunt nog proberen op iTunes in te loggen met hetzelfde Apple-ID als waarmee de iPad geactiveerd is, maar ik geef je niet veel kans. Foto's eraf halen via de Windows verkenner werkt alleen als de iPad unlocked is. En de data staat er versleuteld op, dus datarecovery geeft terecht aan dat ze geen schijn van kans hebben. Zo'n betaalde oplossing heb ik weinig vertrouwen in, grote kans dat het ze ook niet lukt (want het kan gewoon niet) en dat je je geld dan kwijt bent. De enige kans die je hebt is dat de iPad de foto's naar iCloud heeft gestuurd. Daar kun je op aanloggen met de betreffende Apple ID.

Natuurlijk kun je via DFU je iPad restoren, maar dan ben je de foto's netzogoed kwijt.

Trouwens, als die foto's _echt_ zo belangrijk waren, dan is er vast wel ergens anders een backup, toch? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 30-09-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:41:
[...]
Heb je de tip al geprobeerd die ik 3 tips eerder heb gegeven?
[...]
Ja die werkt enkel als je hij nog niet geblokkeerd is, dus als je de passcode nog kan ingeven en zo dus Siri nog kan oproepen, deze is gewoon geblokkeerd waardoor je niets kan doen.
frankym schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:17:
je kan via www.icloud.com de foto's terughalen met je appel-account.
als het goed is zouden alle foto;s daar in moeten staan.

Probeer is via UFD mode ( aan de kabel+ itunes + aan/uit ---homebutton) je ipad te restoren.
In het iCloud account staan geen foto's dus bij de instellingen van iCloud stond foto's syncen dus waarschijnlijk uit. UFD mode om te restoren wist alles dus momenteel nog even geen optie.
PhilipsFan schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:56:
Trouwens, als die foto's _echt_ zo belangrijk waren, dan is er vast wel ergens anders een backup, toch? >:)
Het betreft een ouder koppel van rond de 60 jaar, vandaar dat de iPad dus nog nooit aan een computer gehangen heeft of backups waren ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:26:
[...]
Ja die werkt enkel als je hij nog niet geblokkeerd is, dus als je de passcode nog kan ingeven en zo dus Siri nog kan oproepen, deze is gewoon geblokkeerd waardoor je niets kan doen.
Ah dat verklaard! Helaas zijn nu mijn ideën op. Dus veel succes nog verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Na een format blijft data natuurlijk nog wel ff staan he, dus je zou zoiets kunnen proberen: https://nl.ifixit.com/Ans...after+Apple+Factory+Reset

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Als je de iPad nooit aan de computer hebt gehangen én nooit iCloud hebt geactiveerd, dan heb je simpelweg GEEN backup. Gezien je nu een codeslot hebt waar je niet ut komt, is er niet veel te doen.

Je kan de iPad herstellen via DFU mode. Je raakt echter alles kwijt. Je hebt geen iCloud backup ingesteld en niet geüpdated via een computer (dan had iTunes namelijk gevraagd on een backup te maken vóór de update). Je kan met geen mogelijkheid de codeslot er af halen, dus veel opties blijven niet over.

Code blijven raden tot je erin komt, kan veel tijd in beslag nemen
of je iPad via DFU mode herstellen, maar dan ben je alles kwijt.

Zulke zaken kunnen makkelijk voorkomen worden, maar zijn moeilijk op te lossen als je de voorzorgsmaatregelen niet hebt genomen. Je komt hier helaas dus niet vanaf.

Indien de gegevens erg belangrijk zijn, is het enige wat je kan doen: steeds codes herhalen en hopen dat je de juiste code combinatie hebt (iets wat dus waarschijnlijk lijkt op de code die ze dachten ingesteld te hebbeb). Dit kan erg lang duren gezien er steeds een cooldown komt die alsmaar langer duurt.

(Echt, iCloud is een must op je iPad/iPhone, zeker wanneer je geen computer erbij gebruikt. Het kost letterlijk 1 minuut om in te stellen zodra je de iPad/iPhone aanzet voor het eerst. Ze bieden het zelfs aan, je moet zelfs moeite doen om die stap over te slaan)

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 02-10-2015 17:37 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Pagina: 1