Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding boven 550 watt, werkt opeens niet meer in pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zondagavond werkte mijn pc opeens niet meer, nadat ik hem tijdelijk aan de kant heb moeten zetten wegens een verbouwing.
Mijn vermoeden was de voeding.....

Een vriend heeft een even een lichtere voeding uitgeprobeerd (500 watt) en deze werkte, zelf heb ik 750 watt erin zitten. Hij heeft vervolgens een nieuwe voeding gekocht en deze ingebouwd (een voeding van 700 watt). Tot zijn verbazing wilde de pc niet opstarten. De pc is naar een winkel geweest en ze hebben hem nagekeken. Hier kwamen ze tot de conclusie dat de pc niet meer draait op een voeding boven de 550 watt, de reden is hen echter ook onduidelijk.
Volgens de winkel is een voeding van 750 watt in mijn pc overbodig, het is nu dus opgelost. Er zit nu een voeding van 500 watt in.

Mijn vraag nu op dit forum is: Hoe kan het in godsnaam dat de pc van de een op de andere dag niet meer functioneert op een voeding boven de 550 watt?

Verwijderd

Alleen het wattage zegt niks, er zijn zat voedingen van 500 watt die meer stroom kunnen leveren dan bepaalde 700 watt voedingen van bagger kwaliteit. Dus als je zou kunnen vertellen om welke voedingen het precies gaat zou het al makkelijker zijn om je vraag te beantwoorden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:11:
Hier kwamen ze tot de conclusie dat de pc niet meer draait op een voeding boven de 550 watt, de reden is hen echter ook onduidelijk.
Het probleem is dat ze duidelijk geen verstand van PC's hebben anders hadden ze niet zo'n domme uitspraak gedaan.

Maar bij voedingen draait het volledig om de kwaliteit en is een stickertje met daarop x aantal watt totaal niet interessant om te weten.

Dus noem eerst eens alle specificaties (merk en type) van zowel alle voedingen als jouw PC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic