• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht waarop ik een aantal spelletjes wil gaan spelen. Ik heb ergens onder een dikke laag stof ook nog een PS3 liggen, maar de controllers zijn nog wel duidelijk vindbaar. Ik heb ooit ergens gelezen dat je deze (originele) PS3 Sixaxis controllers ook op je PC kunt gebruiken, maar dat dit het een en ander vergt om dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb een tijdje rondgezocht op het forum, maar heb vooralsnog geen topic kunnen vinden dat hier over gaat. Vandaar dit topic.

Ik heb het een en ander al opgezocht op internet, maar dit blijkt vaak nogal risicovol (MotionInJoy) omdat dit programma elke keer weer verbinding moet maken met het internet en vervolgens zelfstandig het een en ander binnen gaat hengelen. Mijn vraag is dus of iemand hier een betere manier voor weet, zodat ik mijn Ps3 controller nog eens nuttig kan maken voordat deze zal eroderen in de loop der tijd.

Met vriendelijke groet,
Bram :)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Zelf gebruik ik SCP-driver, hier een tutorial; http://emulation-general.wikia.com/wiki/SCP_Driver_Package

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-09 15:21
Ik heb zelf ooit MotioninJoy gebruikt en dit werkte prima, maar in windows 8.1 kreeg ik wat driver probleempjes (maar wel opgelost destijds).

http://www.wikihow.com/Use-a-PS3-Controller-on-a-PC
Bovenstaand een beschrijving. Redelijk simpel (stap 4 hoeft geloof ik niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:06

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Topicstarter
Sorry voor het late antwoord, maar bedankt guys. Het is na heel wat gekloot gelukt haha. Moest uiteindelijk de opstart-opties van m'n pc aanpassen (zodat hij externe drivers toe liet). Achja, het werkt.

Thx guys!

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik wil ook 2 controllers aansluiten op mijn nieuwe PC. Ik heb nu windows 10 en zag bij SCP driver geen windows 10 optie. Dus is het mogelijk om je ps3 controller aan te sluiten op windows 10?