2 beeldschermen op 1 of juist 2 kaarten verdelen?

Pagina: 1
Acties:

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:07
Ik heb sinds kort een nieuwe PC waar twee videokaarten inzitten, waarvan 1 kaart meerdere aansluitingen heeft.
Ik maak gebruik van twee schermen, maar wat is nu beter? De twee schermen op 1 kaart aansluiten of 1 scherm per kaart aansluiten? Of maakt het helemaal geen verschil?

De PC gebruik ik voornamelijk voor Photoshop, Illustrator en Indesign. Gamen en videobewerking doe ik er niet mee.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
Wat voor kaarten zijn het? Staan ze in SLI/Crossfire?

Als je AMD kaarten hebt in CrossFire, dan moeten de monitoren op 1 kaart aangesloten zijn anders werkt CrossFire niet voor zover ik weet.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:39

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

En bedoel je niet je "Integrated graphics" van je CPU en je GPU? Want in dat geval gooi je gewoon alles op je GPU (ervan uitgaande dat deze beter is).

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-01 23:10
Zoals hierboven vermeldt staat, zou je iets meer informatie kunnen verstrekken over de kaarten?

If it ain't broke, don't fix it

Verwijderd

Crossfire wordt pas ingeschakeld bij 3D rendering of beelden. Hetgeen wat jij doet is gewoon 2D.

Als je 2 monitoren hebt dan kan je die prima op 1 kaart aansluiten. Het aansluiten op de tweede kaart voegt niets toe, ook al zou dat kunnen. Het kost je meer stroom om een tweede kaart actief te houden.