Toon posts:

Macbook air osx 10.1. Foto's eraf halen, waar staan ze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MBA met osx10.1, en heb laatst mijn iPhone leeggehaald ivm vakantie, en de foto's op mijn MBA overgezet.

Deze foto's kan ik netjes bekijken in de "photo's"app, maar ik kan de bestanden niet vinden om op mijn externe HDD te kopieren. Dit wil ik graag doen als backup.

kan iemand mij helpen? ik heb het gegoogled maar daar vind ik ook geen duidelijkheid.

thx!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
waarom exporteer je niet gewoon vanuit Photos naar je ext hdd?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Kettrick

Rantmeister!

Of je maakt gewoon een Back-up met time machine ?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebruikersmap/Afbeeldingen/ -> rechter muisknop op Foto's-bibliotheek -> Toon pakketinhoud -> Masters

Daar staan de originelen.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
De Photos app verstopt de daadwerkelijke bestanden verspreid over je Photos.library bestand in Pictures en in Library/Application Support/????. Exporteer ze d.m.v. de photos app.

Verder, als je voortaan niet de photos app wil gebruiken en gewoon de files as-is automatisch wil importeren naar bijv. je pictures map, configureer het dan met Auto Importer door "Auto Importer" te kiezen links-onderin.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iuJzW4c.png

Persoonlijk mag ik de photos app niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2015 11:11 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• sypie
  • Niet online
Gamebuster schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:08:
De Photos app verstopt de daadwerkelijke bestanden in een of andere map in Library/Application Support.
Nope. Foto's maakt er, net als iPhoto destijds, een pakket van wat je terugziet als één bestand, terwijl het feitelijk een map is. De inhoud er van kun je prima bewerken (hoewel je het beheren van foto's beter in Foto's zelf kunt doen). Kopiëren is dus ook prima mogelijk, zo weet je zeker dat je dezelfde bestanden hebt als de originelen, wat bij exporteren niet altijd zo hoeft te zijn. Te denken valt aan afbeeldingen die bewerkt zijn in Foto's, deze worden dan bewerkt geëxporteerd.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
sypie schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:11:
[...]
Nope. Foto's maakt er, net als iPhoto destijds, een pakket van wat je terugziet als één bestand, terwijl het feitelijk een map is. De inhoud er van kun je prima bewerken (hoewel je het beheren van foto's beter in Foto's zelf kunt doen). Kopiëren is dus ook prima mogelijk, zo weet je zeker dat je dezelfde bestanden hebt als de originelen, wat bij exporteren niet altijd zo hoeft te zijn. Te denken valt aan afbeeldingen die bewerkt zijn in Foto's, deze worden dan bewerkt geëxporteerd.
Ik heb mijn bericht aangepast; Mijn vermoeden dat een deel wordt opgeslagen in ~/Library/Application Support/iLifeAssetManagement/* is omdat ik die map verwijderde en ik toen 20% van mijn photos kwijt was.

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 30-09-2015 11:15 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• sypie
  • Niet online
Dat ben ik niet met je eens maar ik laat me graag overtuigen met een bron of een schermafbeelding.

Standaard doet Photo's namelijk precies het zelfde als alle andere Apple media-programma's. Afbeeldingen, liedjes, filmpjes en dergelijke staan allemaal in de gebruikersmap onder Afbeeldingen, Films of Muziek. Daarvoor heeft Apple die mappen ook toegevoegd aan een gebruikersprofiel.

EDIT: ik heb op de betreffende locatie gekeken, de map die je noemt is bijzonder klein voor een fotoprogramma. Wat er wel in staat zijn een aantal mappen van gedeelde zaken, misschien zijn de foto's die bij jou weg waren gedeeld met of door jou.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/Photos.png

[ Voor 29% gewijzigd door sypie op 30-09-2015 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:08:
De Photos app verstopt de daadwerkelijke bestanden verspreid over je Photos.library bestand in Pictures en in Library/Application Support/????. Exporteer ze d.m.v. de photos app.

Verder, als je voortaan niet de photos app wil gebruiken en gewoon de files as-is automatisch wil importeren naar bijv. je pictures map, configureer het dan met Auto Importer door "Auto Importer" te kiezen links-onderin.

[afbeelding]

Persoonlijk mag ik de photos app niet.
het exporteren is gelukt, thx! :D

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:04
Een macbook air met os x 10.1? Niet os x 10.10?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Pagina: 1