Toon posts:

MySQL Database importeren in Excel 2010 met Powerpivot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil via Powerpivot een MySQL database importeren.

Alles gaat goed tot het importeren van de tabellen in Powerpivot.

Als ik de verbinding open krijg ik 2 opties:
1. Selecteren in een lijst met tabellen en weergaven om de te importeren gegevens te kiezen

Als ik hier 1 tabel selecteer krijg ik de melding:

OLE DB- of ODBC-fout: [MySQL][ODBC 5.3(w) Driver][mysqld-5.1.73]You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[od_casus].*
FROM [od_casus]' at line 1; 37000.

Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van de tabel od_casus.

De huidige bewerking is geannuleerd, omdat een andere bewerking in de transactie is mislukt.

Ik heb ergens gelezen dat dat ermee te maken heeft dat MySQL niet met brackets [ ] werkt. Vervolgens heb ik een query geschreven...

2. Een query schrijven

Ik hou het even simpel: SELECT * FROM od_casus;

dan krijg ik de melding:

Er is een onbekende fout opgetreden bij het converteren naar het gegevenstype van kolom casus_info in tabel '477707c4-1912-4973-8046-a5e68d2d2f90'.

De huidige bewerking is geannuleerd, omdat een andere bewerking in de transactie is mislukt.

Heb werk ik met:
- Excel 2010 met Powerpivot
- MySQL ODBC 5.3 Unicode Driver

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen...

Alvast bedankt!

Grt Jasper

PS Was een beetje lastig om te bepalen in welk forum deze vraag thuishoort, dus als hij naar CSA moet worden verplaatst dan merk ik het wel :)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tsja, wat is het type van de kolom casus_info? En heb je die kolom nodig, of kun je de juiste kolommen selecteren en kijken of het dan werkt?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Hoe simpel kan het zijn :)