Cisco EPC 3928 (Ziggo) heeft verbindingsproblemen.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier al een poosje een Ziggo Cisco EPC 3928 modem van Ziggo staan en naar mijn idee begint die steeds meer af te takelen. Paar maand geleden viel het WiFi constant weg waardoor we een Wireless Acces Point moesten kopen, maar nu doet ook de bekabelde verbindingen het niet meer goed.

Het systeem wat ik had opgezet (en wel aardig werkte) was als volgt Cisco > Sweex Hub > Acces Point. Ik had mijn pc bekabeld op de Sweex Hub, want als ik de kabel in de Cisco modem doe dan kreeg ik de melding dat de kabel niet aangesloten was (rood kruis).

Maar de laatste tijd wanneer ik de PC opstart kan ik geen verbinding maken, dan krijg ik een geel uitroepteken. De Cisco modem resetten, adapter opnieuw opstarten heeft allemaal geen zin, vaak werkt het "opeens" na een poosje wachten of een aantal resets.

Zelfs als ik de enige ben (dus geen AP of Hub) die bekabeld verbonden was met de Cisco modem viel mijn bekabelde verbinding constant weg.

Naar mijn idee is er dus flink wat mis met de modem, maar ik kan niet echt een specifiek iets vinden waardoor ik met Ziggo contact kan opnemen. Wat zou een beetje goede koers van actie zijn?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

lier

MikroTik nerd

Andere kabel gebruiken om te testen. En een andere pc gebruiken om te testen. Een ander OS gebruiken om te testen (willekeurige liveCd die je vanaf een CD/DVD/USB kan booten).

Als je daarna je kabel, pc en OS hebt uitgesloten kan je contact opnemen met Ziggo.

offtopic:
Sweex hub...zeker weten dat het een hub is!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dat Cisco EPC 3928 apparaat lijkt een router te zijn, geen modem. Maar dat terzijde.

Ik zou eerder de oorzaak zoeken waarom je PC niet werkt rechtsteeks op de Cisco router aangezien dit zou moeten werken. Heb je dit geprobeerd met een "straight" RJ45 kabel ?

Afbeeldingslocatie: https://melco.zendesk.com/hc/en-us/article_attachments/201243669/ethernet.gif

Het zou met een crossed kabel wel kunnen gebeuren dat het niet werkt, maar meer kans is dat bv. niet alle poorten geactiveerd zijn. Heb je de PC geprobeerd op dezelfde poort als waar je Sweex hub op was aangesloten ?

Ik zou eerder in de richting van de Sweex hub kijken, dat is een merk waar je vraagt om problemen.
Als je een switch wilt die niet teveel mag kosten, kijk dan eerder naar TP-Link of Netgear: https://tweakers.net/cate...twerk-switches/producten/

• michaell958
  • Laatst online: 15-09 19:08
Hoi :)

Ik vraag me af of je modem al in de bridge functie staat. Zo ja dan is er een grote kans dat je sweex het storing factor is..

Ik raad ook aan om geen Sweex apparatuur te gebruiken aangezien ze niet veel geupdate worden.

Wat ik voorstel wat je eerst kan proberen. :)

Modem eerst in bridge modus laten zetten en als het kan rechtstreeks een paar dagen aansluiten op je huidige computer en kijken of je dan nog problemen hebt..

Ik heb mijn Cisco modem ook in bridge modus gezet en er een eigen router achter gehangen en dat loste echt enorm veel vage kuurtjes op ;)

Welke router ik je aan raad is de Asus RT-N56U Of als je meer uit wilt geven aan een router raad ik de Asus RT-AC87U aan ;)

Veel succes met het oplossen van je problemen.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb zojuist iets raars gevonden. Ik ben als enige met een kabel verbonden met de Cisco modem. Op alle 4 LAN aansluitingen begint de pc met de melding dat de kabel niet is aangesloten. Na ~18 seconden begint de pc verbinding te maken en bij 3 van de 4 poorten krijgt die 2 seconden een verbinding met een geel uitroepteken. Op de 3e poort heb ik een internetverbinding voor ongeveer 5 tot 10 seconden. Dan krijg ik weer de melding dat de kabel niet is aangesloten. Overigens deed het WiFI van de Cisco modem het wel gewoon.

Nu heb ik de PC via de Sweex hub (die op de Cisco modem zit aangesloten) verbonden en heb ik wel internet en klopt alles.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 30-09-2015 21:22 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Sweex. :F

Maar dat ter zijde, als je zelfs direct op het modem al issues hebt zou ik contact opnemen met Ziggo om dat ding te laten vervangen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Niet online
Wel nee, de modem is niet het probleem als een Sweex hub het "fixed". Als de modem defect is, dan gaat die hub het niet oplossen door iets beter te doen. Ofwel ligt het aan de bekabeling, ofwel is de Sweex hub geen hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 09:57
Gewoon Ziggo helpdesk bellen. Zij kunnen op afstand je modem/router uit lezen.
Problemen in het router gedeelte of problemen in het modem gedeelte, maar ook een kabel probleem tussen een PC en het router gedeelte kunnen ze beoordelen.
Wel vragen ze (verplicht volgens een standaard protocol) om eerst te testen met je PC direct aan de Cisco, Cisco opnieuw op starten, enz. zoals overal hier in het forum te vinden.
Pagina: 1