[noob] Mysql Workbench connectie met Openedge Progress

Pagina: 1
Acties:

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hi all,

helaas niet echt mijn probleem te vinden. Sowieso niet zeker of database issues in de forum horen, geen dedicated forum voor?

Ben op Mysql Workbench gestuit om zo wat eenvoudiger een database overview te krijgen. Krijg alleen de database niet verbonden.

In Excel werkt dit wel, dmv Microsoft Query. Krijg vervolgens alle tabellen en kan die in de query wizard naar wens aanpassen.

Graag geef ik toch Mysql Workbench een kans. Weet iemand hier hoe ik de gegevens van de Microsoft Query kan gebruiken om een connectie te maken in Workbench.

Alvast bedankt voor de hulp.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ten eerste: wat voor database probeer je naar te verbinden? Dat wordt mij niet helemaal duidelijk. Je hebt het over Openedge Progress, draait die een MySQL database? Hou er rekening mee dat je met MySQL Workbench naar een MySQL database moet verbinden.

Ten tweede: als dit inderdaad het geval is: wat lukt er niet? Timed de verbinding uit, krijg je een foutmelding? Graag wat meer informatie wat er precies niet lukt.

• Slechdt
  • Niet online
Hi EddoH,

Op de tweede vraag, alle vier de verbindingsopties in Mysql workbench, krijg ik een failed to connect. Waiting for initial communication package. Duidelijk dat er dus geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb op de server waar de database draait wel een OpenEdge explorer. Wellicht dat ik daar uit kan halen of er wel MySql op draait. Dan weet ik nu inderdaad niet zeker. Enig idee waar ik dat kan zien? Nu zelf hiervoor Googlen en uitproberen :)

edit: kan wel sql statements gebruiken, bijvoorbeeld SELECT Shipment.Shipmentlabel FROM.

Weet niet of dat het een mysql database maakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Slechdt op 30-09-2015 09:38 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik ben totaal niet bekend met OpenEdge explorer, dus nee ik weet niet of die een MySQL database gebruikt of waar je dat kan vinden.

Dat je SQL statements kan uitvoeren maakt het niet een MySQL database. Dat kan op vrijwel alle relationele databases (PostgreSQL, MSSQL, MySQL, SQLite).

Eigenlijk vermoed ik dat Openedge geen MySQL database draait en wat je dus probeert helemaal niet kan.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 19:16

Mike78

Always

Openedge heeft zijn eigen database en dit is geen MySQL database. Je kan er wel mee verbinden met een odbc verbinding. Daardoor werkt het wel vanuit Microsoft Query.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik bedenk me net dat wellicht MySQL workbench ook wel ODBC ondersteund. In dat geval moet je dus de correcte ODBC driver voor de Openedge database installeren en selecteren binnen MySQL workbench.

Snelle google: https://dev.mysql.com/doc...install-odbc-drivers.html

• Slechdt
  • Niet online
Dank voor de hulp. Ik ga de correcte drivers er bij zoeken. Die zullen waarschijnlijk al ergens present zijn, gezien ik weet dat een andere Applicatie inderdaad via ODBC of JDBC werkt.

Merk trouwens ook wel gelijk het belang van ie wat ICT kennis. Fijn dat ik ook deze behulpzame antwoorden krijg!! :)

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens mij is ODBC support in Mysql Workbench alleen beschikbaar voor importeren, niet voor gebruik, dat lijkt me ook raar gezien de functionaliteit..

Ik zou denken aan zoiets:
http://stackoverflow.com/...niversal-database-browser
Ziet er wel ok uit: http://www.sqldbx.com/screenShots.html

Overigens zou ik zelf weg willen blijven bij OpenEdge als ik dit zo zie: Wikipedia: OpenEdge Advanced Business Language

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Slechdt
  • Niet online
pedorus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:15:
Volgens mij is ODBC support in Mysql Workbench alleen beschikbaar voor importeren, niet voor gebruik, dat lijkt me ook raar gezien de functionaliteit..

Ik zou denken aan zoiets:
http://stackoverflow.com/...niversal-database-browser
Ziet er wel ok uit: http://www.sqldbx.com/screenShots.html

Overigens zou ik zelf weg willen blijven bij OpenEdge als ik dit zo zie: Wikipedia: OpenEdge Advanced Business Language
Ziet er inderdaad naar uit dat ik alleen kan importeren om het om te zetten naar Mysql. Helaas! sqldbx ziet er helaas wel wat minder uit dan Mysql Workbench.

De keus is niet aan mij of we OpenEdge gebruiken! Maar uit de wiki word het me niet duidelijk waarom je weg zou blijven bij OpenEdge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Slechdt schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:30:
Ziet er inderdaad naar uit dat ik alleen kan importeren om het om te zetten naar Mysql. Helaas! sqldbx ziet er helaas wel wat minder uit dan Mysql Workbench.
Het gaat om de effectiviteit. Mysql Workbench crashed mij veel te vaak, dus wellicht is het wel beter..
De keus is niet aan mij of we OpenEdge gebruiken! Maar uit de wiki word het me niet duidelijk waarom je weg zou blijven bij OpenEdge?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Slechdt
  • Niet online
Dank voor duidelijk uitleg. Ik weet inmiddels inderdaad dan looks niet belangrijkste factor zijn bij heel veel programma's. Zal dus ook zeker gaan kijken naar sqldbx!

Thanks all!
Pagina: 1