iPhone 5S Touch ID / Vingerafdrukscanner werkt niet (meer)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 14:17
Via het V&A heb ik een gebruikte 5S overgenomen, alles werkt prima, echter ik heb problemen met touch ID. De gebruiker zegt nooit touch ID te hebben gebruikt, dus weet ook niet of die het ooit heeft gedaan.

Het probleem: Als ik in instellingen naar Touch ID en toegangscode ga, vraagt ie eerst om mijn toegangscode. Die vul ik in en dan kom ik in het touch ID menu. Nu zou ik op 'voeg een vingerafdruk toe...' moeten drukken, maar dit lukt niet omdat het greyed out is. Als ik bovenaan de slider voor 'Gebruik touch-id voor iPhone-ontgrendeling' aan zet, kom ik heel kort in het Touch ID scherm waarin vermeldt wordt dat ik mijn vinger op de home knop moet houden, maar direct daarna volgt het scherm: "Mislukt De Touch-ID configuratie kan niet worden voltooid. Ga terug en probeer het opnieuw." Dit herhaalt zich als ik het vaker probeer.

De iPhone draait op iOS 9.0.

Heeft iemand enig idee wat er hier aan de hand is en of ik dit eventueel softwarematig (innstellingen en dergelijke) of hardwarematig kan repareren?

PC Specs

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Montu
Al geprobeerd; Uitloggen en inloggen bij itunes settings hielp niet. Wat betreft de 2e link: lijkt op een hardwareprobleem, als dat bij mij ook is heb ik pech. Namelijk geen garantie meer. Hij heeft wel dezelfde symptomen dus de kans zit er dik in.

PC Specs

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heeft de gebruiker ooit zijn lcd vervangen?
een Touch-ID sensor is gematcht met een moederbord.
als er een andere homebutton is opgezet is het te verklaren waarom deze niet meer werkt.

• Montu
frankym schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:09:
als er een andere homebutton is opgezet is het te verklaren waarom deze niet meer werkt.
De gebruiker zegt nooit het LCD of de homebutton te hebben vervangen. Wel is de USB connector een keer vervangen, omdat deze niet meer werkte. Misschien dat bij de reparatie daarvan iets geralateerd aan de sensor kapot is gegaan?

[ Voor 61% gewijzigd door Montu op 30-09-2015 10:56 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 09:06
Ga er maar vanuit dat het een hardware probleem is. Ik vind het verdacht dat de verkoper aangeeft nooit TouchID te gebruiken... Dat komt op mij over alsof hij zich probeert in te dekken dat hij geen melding heeft gemaakt dat het niet werkt.

Ik zou de verkoper hierop aanspreken en proberen je geld terug te krijgen, of een extra compensatie / korting afdingen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Montu
BackSlash schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:01:
Ga er maar vanuit dat het een hardware probleem is. Ik vind het verdacht dat de verkoper aangeeft nooit TouchID te gebruiken... Dat komt op mij over alsof hij zich probeert in te dekken dat hij geen melding heeft gemaakt dat het niet werkt.

Ik zou de verkoper hierop aanspreken en proberen je geld terug te krijgen, of een extra compensatie / korting afdingen.
De iPhone heb ik voor een hele nette prijs over kunnen nemen (125 euro voor de 64GB variant). Hij werd ook aangeboden als defect (maar had er wel bij gemeldt dat alles nog werk. Alles werkt inderdaad: behalve touch ID dus). Het voelt niet echt fair om er dan nog wat van proberen af te dingen.

PC Specs

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-05 11:09
De TouchID sensor is gekoppeld met het Logicboard. Als je een van de twee wisselt zal het niet meer werken.

Heeft er dus alle schijn van dat er ooit eens een reparatie is uitgevoerd.

• Montu
Domino schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:26:
De TouchID sensor is gekoppeld met het Logicboard. Als je een van de twee wisselt zal het niet meer werken.

Heeft er dus alle schijn van dat er ooit eens een reparatie is uitgevoerd.
Inderdaad, maar de verkoper zegt enkel de USB connector te hebben vervangen. Er kan natuurlijk iets kapot zijn gegaan tijden de raparatie daarvan. Ik heb aangegeven dat ongeacht de reden dat de sensor kapot is, ik de koop alsnog prima vind en geen geld terug hoef. Dus hij heeft geen reden gehad om over eventuele reparaties te zwijgen.

PC Specs

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-05 11:09
Jirachi schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:31:
[...]

Inderdaad, maar de verkoper zegt enkel de USB connector te hebben vervangen. Er kan natuurlijk iets kapot zijn gegaan tijden de raparatie daarvan. Ik heb aangegeven dat ongeacht de reden dat de sensor kapot is, ik de koop alsnog prima vind en geen geld terug hoef. Dus hij heeft geen reden gehad om over eventuele reparaties te zwijgen.
€125 is dan ook een prima prijs voor een 5s met zo een defect. Maar helaas ga je hier niks aan repareren.
Of je moet ermee naar Apple, maar daar zullen kosten aan verbonden zijn.

• Montu
Domino schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:06:
[...]

€125 is dan ook een prima prijs voor een 5s met zo een defect. Maar helaas ga je hier niks aan repareren.
Of je moet ermee naar Apple, maar daar zullen kosten aan verbonden zijn.
Oké, jammer maar hier kan ik prima mee leven, zeker voor die prijs. Bedankt voor het meedenken.

PC Specs

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:03
frankym schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:09:
Onlangs scherm laten vervangen van mijn iPhone 6 bij Apple. Touch ID moest wel opnieuw worden ingesteld maar werkte wel weer. Hoe heeft Apple touch ID opnieuw gekoppeld aan mijn moederboard.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 21:35
Homebutton hoeft niet vervangen te worden bij het vervangen van het scherm. Daarnaast neem ik aan dat Apple zelf wel een en ander op elkaar kan inleren :)

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
SquareOne schreef op woensdag 30 september 2015 @ 15:24:
[...]

Onlangs scherm laten vervangen van mijn iPhone 6 bij Apple. Touch ID moest wel opnieuw worden ingesteld maar werkte wel weer. Hoe heeft Apple touch ID opnieuw gekoppeld aan mijn moederboard.
Apple probeert illegale (namaak)gekopieerde touch-id sensors tegen te gaan, bij apple word er met orginele onderdelen gewerkt, en hun zullen hun er waarschijnlijk ook de sofware voor hebben om jou id-sensor weer te koppelen aan je moederbord.

bij het vervangen van je LCD hoeft btw niet je sensor vervangen te worden,ze kunnen deze ook overgezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Update: ik heb de batterij vervangen en ik hoopte dat de touch id ook zou werken na het loskoppelen en weer verbinden van de flex cable, geen succes helaas. De batterij laadde niet op, dus de iphone opnieuw opengemaakt en de batterijconnector opnieuw aangesloten. Werkt nu wel weer. Even voor de gein gekeken of touch id werkt, en dat werkt nu ook opeens! Geen idee waar dat aan gelegen heeft.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 806997

Ik heb exact hetzelfde, ik had ook gekocht van een ander. touch id nooit gebruikt zei hij maar deed het niet. meerdere tips van internet geprobeerd maar werkte niet. Werkt dit denk je ook bij andere iPhones? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Anoniem: 806997 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:06:
Ik heb exact hetzelfde, ik had ook gekocht van een ander. touch id nooit gebruikt zei hij maar deed het niet. meerdere tips van internet geprobeerd maar werkte niet. Werkt dit denk je ook bij andere iPhones? ;)
Het kan zomaar een contactje zijn dat niet helemaal goed zit bij de connector. Bij mij werkte het losmaken en weer vastmaken van de connector. Ik zou het in ieder geval zeker proberen. :) Zo'n vingerafrukscanner gaat niet zomaar kapot.

Als de knop echter een keer door de vorige eigenaar vervangen is, dan heb je helaas pech.. Het moederbord werkt namelijk alleen met de originele scanner. Succes!!

PC Specs

Pagina: 1