Als ik naar sommige NUCs kijk, dan bemerk ik dat er alleen "802.11ac" wlan wordt vermeld.
Bijvoorbeeld de Intel NUC5CPYH (pricewatch), met Wireless-AC 3165.
Nu wil ik voor de helderheid weten of er een verschil is tussen deze twee benamingen.
Wat mij ook in verwarring bracht is dat volgens mij, ac hoofdzakelijk werkt op de 5 GHz band, en b/g/n op de 2,4 GHz band. Hierdoor zou je moeilijk kunnen aannemen dat het dan wel backwards compatible zal zijn
Wikipedia: IEEE 802.11
Ik heb zelf eerst de manuals doorgelezen, gegoogled en mijn vraag gesteld op Super User, maar een simpele ja of nee kon er blijkbaar niet vanaf. Het werd zelfs gedownvoted, terwijl ik voldoende eigen inzet getoond had!
Bijvoorbeeld de Intel NUC5CPYH (pricewatch), met Wireless-AC 3165.
- Kan het dan wel of niet het 802.11b/g/n wlan signaal ontvangen
- Is een ac wifi module/receiver dus backwards compatible met een b/g/n signaal?
Nu wil ik voor de helderheid weten of er een verschil is tussen deze twee benamingen.
Wat mij ook in verwarring bracht is dat volgens mij, ac hoofdzakelijk werkt op de 5 GHz band, en b/g/n op de 2,4 GHz band. Hierdoor zou je moeilijk kunnen aannemen dat het dan wel backwards compatible zal zijn

Wikipedia: IEEE 802.11
Ik heb zelf eerst de manuals doorgelezen, gegoogled en mijn vraag gesteld op Super User, maar een simpele ja of nee kon er blijkbaar niet vanaf. Het werd zelfs gedownvoted, terwijl ik voldoende eigen inzet getoond had!
[ Voor 16% gewijzigd door Ketho op 30-09-2015 17:36 . Reden: voortaan eerst mijn post afmaken alvorens het te versturen ]