Invoeren van een User Rating

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Is het geen aardig idee om op het GOT een user rating in te voeren, zoals je dat ook wel ziet op andere fora, met 1 t/m 5 sterretjes?

Iedereen zou dan elkaar kunnen beoordelen op basis van de kwaliteit van de reacties. Dat zorgt er dan voor dat mensen geen onzin reacties of flames geven denk ik. Verder weet je dan sneller wat voor vlees je in de kuip hebt bij een bepaalde posting.

Je zou dan zelfs kunnen overwegen mensen met een hoge rating (en genoeg stemmen) ook tot de SG en HK toe te laten zelfs als ze net genoeg Tech postings hebben.

Voordeel van dit systeem is dat het de mods in principe weinig tot geen werk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
no thx, ik zou VEEEEEEL te wenig positiefs krijgen door de adjes en modjes omdat ik altijd zit te discussieren en al even weinig door de users omdat ik wannabe-modje ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, leuk. 'Hmm, ik heb een hekel aan XXX, hij heeft me de vorige keer een verkeerd advies gegeven, laten we hem maar als 'eikel' raten'.

Nee, dank je stichtelijk zeg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:42

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 19 juni 2001 14:24 schreef Bigfoot72 het volgende:
Is het geen aardig idee om op het GOT een user rating in te voeren, zoals je dat ook wel ziet op andere fora, met 1 t/m 5 sterretjes?

Iedereen zou dan elkaar kunnen beoordelen op basis van de kwaliteit van de reacties. Dat zorgt er dan voor dat mensen geen onzin reacties of flames geven denk ik. Verder weet je dan sneller wat voor vlees je in de kuip hebt bij een bepaalde posting.

Je zou dan zelfs kunnen overwegen mensen met een hoge rating (en genoeg stemmen) ook tot de SG en HK toe te laten zelfs als ze net genoeg Tech postings hebben.

Voordeel van dit systeem is dat het de mods in principe weinig tot geen werk kost.
1 groot nadeel:

Vriendjespolitiek.

Jij kent klaasje, dus je geeft hem een hoge rating, pietje vind je een lul, dus die geef je een lage rating.

Het modsysteem op T.net zou in theorie heel goed moeten zijn, maar je broek zakt regelmatig van je billen als je daar rondsurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 19 juni 2001 14:24 schreef Bigfoot72 het volgende:
Nadeel is dat je iemand mateloos kunt naaien en ervoor kunt zorgen dat mensen als een soort 'paria' over dit forum moeten lopen. Probleem met het invoeren van rangen/statussen ed is dat er altijd mensen zijn die zo hoog mogelijk willen komen en dan wordt een hoge rating een doel op zich. Das imho fout, je moet gewoon posten wat je 'weet' en dan wordt je vanzelf gewaardeerd.
Users die veel weten worden vanzelf wel 'herkend'.

Ik denk niet dat er echt voordeel voor is. Ik ben echt bang voor situaties als "Jij hebt maar 1 ster dus ga ik je reply niet eens lezen want het zal wel niks zijn".

Of ben ik nu heel pessimistisch :) ?

edit:
Sneller typen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vind het absoluut geen goed idee. We zijn het er over eens dat sommige newbies nog een beetje moeten wennen aan het klimaat op GoT, maar verder vind ik dat iedereen een gelijkwaardige behandeling moet krijgen.

Iemand die zicht misdraagt krijgt een waarschuwing en op den duur misschien een ban. De rest van de mensen wil gewoon met plezier aan GoT meewerken, zonder dat er onderscheid wordt gemaakt tussen individuen.

Als iemand zich misdraagt op het forum, dan bouwt ie daar opvallend snel een slechte naam mee op, en daar wordt is dan vanzelf wel op afgerekend >:)

De maatschappij waarin we leven is al erg prestatie/status gericht, dus laten we het hier gewoon leuk en gezellig houden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben er ook geen voorstander van, de argumenten zijn eigenlijk allemaal al wel genoemd.

Je moet je hier gewoon kunnen laten zien, zonder op sterretjes beoordeelt te worden.

Je ziet nu mensen andere users wel eens afrekenen op hun aantal postings, alsof dat iets zou zeggen over hun kennis. |:(

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 19 juni 2001 14:41 schreef GaMeOvEr het volgende:
Je ziet nu mensen andere users wel eens afrekenen op hun aantal postings, alsof dat iets zou zeggen over hun kennis. |:(
Klopt, ik ken mensen met 6057 posts en die hebben echt nog steeds geen tot zeer weinig kennis op sommige gebieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zo, wat een negatieve reacties allemaal!

Het is denk ik toch aan iedereen zelf om te bekijken of je mensen anders behandelt met een slechte of juist goede rating of niet.Ik zou dat in ieder geval normaal niet doen.

Het voordeel lijkt me toch groter: dat mensen geen onzin reacties meer geven, zoals om een slotje vragen, of gewoon inhoudsloze reacties plaatsen. Dat zijn dingen die nu niet door waarschuwingen of bans worden opgevangen, gewoon omdat dat een veel te zware straf er voor zou zijn.

En als mensen graag veel sterren willen hebben en dan veel behulpzame racties plaatsen, nou mooi dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mensen die veel nutteloos posten vallen wel degelijk door de mand hoor. Meneer insoft heeft onlangs zijn 'postingbeleid' om die redenen ook aangepast (wat ie prima doet btw hoor ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No way. Op tweakers.net is het helemaal fout gelopen en het gaat goed zo. De modjes hebben vrij snel in de gaten wie een foute user is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Op dinsdag 19 juni 2001 14:47 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
No way. Op tweakers.net is het helemaal fout gelopen en het gaat goed zo. De modjes hebben vrij snel in de gaten wie een foute user is.
Wat gebeurde er dan dat het uit de hand liep? (Die moderaties interesseren me nooit zo daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 10:42
Op dinsdag 19 juni 2001 14:41 schreef IceStorm het volgende:
Klopt, ik ken mensen met 6057 posts en die hebben echt nog steeds geen tot zeer weinig kennis op sommige gebieden :P
Ondertussen hebben 'ze' er al 6059 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 14:41 schreef GaMeOvEr het volgende:
Inderdaad. Wanneer verdwijnen die bespottelijke postcounts bij de modjes/ads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 15:42

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 19 juni 2001 15:08 schreef Onno het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag dat weg, enig nut zie _ik_ er niet in iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 19 juni 2001 15:11 schreef Jaymz het volgende:
Wat mij betreft mag dat weg, enig nut zie _ik_ er niet in iig.
Joh, gun HlpDsk nou ook wat plezier ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 14:46 schreef IceStorm het volgende:
Mensen die veel nutteloos posten vallen wel degelijk door de mand hoor. Meneer insoft heeft onlangs zijn 'postingbeleid' om die redenen ook aangepast (wat ie prima doet btw hoor ;) ).
Bedankt dit vind ik leuk om te lezen. Jaja meneer insoft leest alles nog wel alleen post anders. En ik denk ook dat inderdaad mensen door de mand vallen als ze onzin zitten te posten (en ik kan het weten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:18 schreef insoft het volgende:

[..]

Bedankt dit vind ik leuk om te lezen. Jaja meneer insoft leest alles nog wel alleen post anders. En ik denk ook dat inderdaad mensen door de mand vallen als ze onzin zitten te posten (en ik kan het weten.)
Ben jij dat op de foto btw? Want deze user heeft dezelfde of lijkt dat maar.
http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/19072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 14:27 schreef poohbeer het volgende:
no thx, ik zou VEEEEEEL te wenig positiefs krijgen door de adjes en modjes
/me Same for me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 15:08 schreef Onno het volgende:

[..]

Zodra HlpDsK stopt met zijn postverslaving? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een user heeft 10 punten.. bij elke negatieve usernote 1 er af en bij een positieve een punt erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Laatst online: 07-10-2022
Hum ik kwam op een ander forum een beter idee tegen.

In de tech-fora is het vaak een vraag van een persoon. Je zou die persoon het beste antwoord (= post) op zijn vraag kunnen laten aangeven. Op deze manier bevorder je het geven van een degelijk, kwalitatief en duidelijk antwoord.

Bovendien is er dus maar 1 rating per topic, waardoor er niet helemaal suf gerate hoeft te worden.

Eventueel zou je bij het post van je topic moeten kunnen aangeven of je zult beoordelen of niet (het is immers niet altijd een vraag).

Hiermee zorg je er ook voor dat er geen vriendjes politiek is. Aleen de vraagsteller mag immers het beste antwoord aanwijzen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 00:23 schreef mbravenboer het volgende:
Hum ik kwam op een ander forum een beter idee tegen.

In de tech-fora is het vaak een vraag van een persoon. Je zou die persoon het beste antwoord (= post) op zijn vraag kunnen laten aangeven. Op deze manier bevorder je het geven van een degelijk, kwalitatief en duidelijk antwoord.

Bovendien is er dus maar 1 rating per topic, waardoor er niet helemaal suf gerate hoeft te worden.

Eventueel zou je bij het post van je topic moeten kunnen aangeven of je zult beoordelen of niet (het is immers niet altijd een vraag).

Hiermee zorg je er ook voor dat er geen vriendjes politiek is. Aleen de vraagsteller mag immers het beste antwoord aanwijzen.
Ja, en als mijn vriendjes nou eens op mijn posts reageren?

Maar verder is dit wel een retestrak idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 23:55 schreef sproggle het volgende:
Gewoon een user heeft 10 punten.. bij elke negatieve usernote 1 er af en bij een positieve een punt erbij :+
Dat klopt niet, want dan was jij al 2,6 keer gebanned >:)

(voor de duidelijkheid: dat was dus niet serieus)

Maar zo simpel gaat dat niet, er wordt goed overlegd (evt dmv usernotes) voordat je een ban of officiele waarschuwing krijgt...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 00:23 schreef mbravenboer het volgende:
In de tech-fora is het vaak een vraag van een persoon. Je zou die persoon het beste antwoord (= post) op zijn vraag kunnen laten aangeven.

*knip*
Op zich leuk (correctie: voor een user-rate-systeem leuk, maar user-rate-systemen zijn niet leuk), ware het niet dat je vaak niet duidelijk één antwoord hebt, laat staan dat je eentje kunt aanwijzen die 'de beste' is. Eerst een half antwoord, weer een vraag aan de vragensteller, die licht weer toe, weer antwoord, enz enz. Zijn de eerste reacties dan minder inzichtvol of minder belangrijk dan de laatste, ook al wordt een definitief antwoord pas op 't eind gegeven? Neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou je eens een linkje willen posten? Ben dit namelijk nog nooit tegen gekomen.
Ik vind het eigenlijk een ronduit slecht idee. Waarom? Omdat het gewoon niet hoort :)
Op een forum hoor je gewoon je best te doen om anderen te helpen, en hoop je dat anderen dat ook bij jou doen, maar om mensen te gaan beoordelen... Nee, de dag dat dat ingevoerd wordt kon wel eens mijn laatste dag hier worden* :)

* of is dit nu extra motivatie :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hiero heb je je Link (8>

Waarom roept iedereen hier dat het zo`n slecht idee is? Op tweakers.net is het de gewoonste zaak van de wereld dat raten.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 20 juni 2001 10:37 schreef bombadil het volgende:
Op tweakers.net is het de gewoonste zaak van de wereld dat raten.
Vindt ik niet helemaal hetzelfde principe. Daar is het 'gestructureerd' (met dank aan Jaymz en zijn mannen).
En een forum HOORT niet gerate te worden. Dan neem je de hele kracht van een forum weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 28-09 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 20 juni 2001 10:44 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Vindt ik niet helemaal hetzelfde principe. Daar is het 'gestructureerd' (met dank aan Jaymz en zijn mannen).
En een forum HOORT niet gerate te worden. Dan neem je de hele kracht van een forum weg.
Daar ben ik het mee eens.
Dan zou ik eerder voorstellen een "opgelost ja/nee" aanduiding bij een topic, ook handig voor als iemand toevallig eens _wel_ de search heeft gebruikt, en 300 resultaten heeft, waarbij 290 verwijzen naar de search/een ander topic (in dat laatste geval kom je nog weleens bij een goed topic uit). Als je dan in 1 oogopslag kan zien of het probleem/vraag opgelost is (moet uiteraard wel de oplossing in dat topic vermeld staan), zie je in 1 keer of het sowieso nuttig is dat topic te openen. Zoiets dus...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 20 juni 2001 10:44 schreef IceStorm het volgende:
Ben ik met je eens...Want zeker bij discussie krijg je dan een stammenstrijd. En mensen met een impopulaire mening over iets worden dan weggewerkt. Niet omdat ze de mening niet kunnen onderbouwen, maar omdat het toevallig even niet in de waan van de dag past.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1