Airplay systeempje maken (airplay device + versterker)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 16:59
In de woonkamer heb ik een denon receiver die airplay compatable is en een synology nas waar ik muziek vanaf stream naar de receiver.

Nu wil ik naar een multiroom oplossing (extra speakers in de slaapkamer, keuken en badkamer). Voor de badkamer zat ik te denken aan een kant en klaar systeem op een accu die ik boven op de kast zet (ivm waterproof en stopcontacten op onhandige plek voor speakers).

Voor de keuken en slaapkamer wil ik zelf een systeempje in elkaar zetten. Ik hen nog 2 kef eitjes en nog twee speaker van mijn oude "stereo-toren".

Ik zat te denken aan twee losse mini amps en twee losse DLNA AirPlay Qplay Music Radio Receiver.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke set up of met deze apparatuur? Suggesties en alternatieven welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 16:59
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdje geleden een Airport Express op marktplaats gekocht, een ouder model die eruit ziet als de adapter van de MacBook (Pro)'s.
Werkt prima, jack naar versterker met speakers of speakers met eigen voeding ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-07 22:18

n8n

Voor 25 vind je op marktplaats ook wel een AirPort express. Je kan daar zo’n Class D amp module opplakken, met een beetje solderen kan je de voeding wellicht koppelen aan de AirPort en dan heb je een plug and play ontvanger en versterker die in je hand past.

Edit, zon mini amp waar je naar linkt is zo’n module, een voeding en een potmeter in een doosje. Het volume regel je in principe via de bron en je bent ongeveer even duur uit. Zou wel properen alsnog de stroom vanaf 1 punt te laten komen, dan is het lekker mobiel.

[ Voor 36% gewijzigd door n8n op 11-10-2015 13:18 ]