Toon posts:

Soundbar of 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij mijn zoektocht naar een leuk setje, alvast bedankt voor het meedenken.

Ik zoek een?
Leuke audio set om op mijn tv (samsung) aan te sluiten.

Wat is je budget?
Iets tussen de € 200,- en € 350,- - Zolang de prijs / kwaliteitverhouding maar goed is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk om het geluid van de tv wat te verbeteren. En regelmatig een muziekje op te zetten.
Het hoeft niet perse surround sound te zijn, films kijken doe ik zelden. Ik vind het wel fijn om goed muziek te kunnen luisteren in de hele woonkamer. Ik zou er wel graag muziek naartoe kunnen stream vanaf mijn telefoon of laptop, bluetooth of een soortgelijke aansluiting.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb veel positieve dingen gelezen over de HTL5140B.
Ook de Philips HTB5580G of SAMSUNG HT-J5500 spreken mij wel aan.
Kabels wegwerken of al dan geen standaard is geen probleem voor me.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat ik me vooral afvraag is of ik nu beter voor een 5.1 set of soundbar kan gaan. Zoals gezegd wordt het vooral gebruikt om tv te kijken en een lekker muziekje te kunnen luisteren (al dan niet tijdens een feestje).
Ik ben niet echt merkgebonden en ook geen audiofeil, als het lekker klinkt is het al snel goed.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 13:40

ronaldm3

Apple Watch :)

Soundbar is niet de ideale oplossing.

Welke is dat wel?

Ik ben zojuist overgestapt op deze boxen:

http://www.mediamarkt.nl/...9,1287771.html?langId=-11

Deze kan je via bluetooth en/of wifi koppelen met je TV en overige apparaten.

Dus wil je af en toe ook je eigen muziek afspelen zonder gedoe.. dan is dit (denk ik) de juiste oplossing.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na nog eens flink wat research denk ik toch dat ik beter voor een 5.1 set kan kiezen.
Iemand ervaring met Onkyo? Ik hoor er veel positieve dingen over.
Ben na wat research nu enthousiast over de HT-S3705
http://www.bol.com/nl/p/o...t-zwart/9200000035656954/

Iemand hier ervaring mee en dan met name met muziek luisteren?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Muziek luisteren en satellietspeakertjes zijn in mijn ogen een no-go. Daar is de geluidskwaliteit nu eenmaal te slecht voor met zulk spul.

In mijn ogen kun je beter voor een 2.0 opstelling gaan met speakers die wat meer te bieden hebben. Kijk eens naar een leuk setje boekenplankspeakers. Die zullen die satellietjes helemaal weg spelen.

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48
Helemaal eens met D vd V, maar dan heb je wel een beetje meer budget nodig, denk ik. Je kunt ook eerst voor die Onkyo gaan en later (ff doorsparen) de 2 hoofdluidsprekers (stereo) vervangen door goede luidsprekers.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
De onkyo setjes zijn best wel leuk, voor het geld spelen ze volgens de reviews behoorlijk goed.
Ik zou echter wel door sparen voor een setje met een actieve subwoofer.
je hebt dan een leuke/goede versteker die je in de toekomst kunt gaan gebruiken voor betere/andere speakers.

Op deze wijze kun je gebruik blijven maken van de versterker en door de tijd de speakers (met name de front en center) vervangen voor betere.

[ Voor 23% gewijzigd door NL_Scratch op 30-09-2015 09:27 ]

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Heb deze versterker ook in de slaapkamer. Gekocht zonder boxen hierop een set Dali zensor 1 en als center
Een zensor vocal met als sub een Pioneer moet zeggen dat het geen verkeerde combinatie is. Versterker los is de sr-333 gekocht bij Correct voor €149.
Pagina: 1