Geachte Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Sedert geruime tijd gebruik ik de het volgende systeem voor al mijn doeleinden:
E8400
4GB DDR2
P5Q-E
ATI HD4870
Ik gebruik het veel voor office gebruik, maar gamen komt er ook wel van. Eigenlijk is er niets mis met dit systeem, maar het is inmiddels een oud beestje geworden, Ik wil binnenkort The Witcher 3, GTA V en Fallout 4 fraai kunnen spelen, wat denk ik teveel gevraagd is voor dit beestje. Het is dus denk ik tijd voor vervanging.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag rond de €1.000 uitgeven, meer of minder mag ook. Het gaat mij erom dat ik vijf jaar met een systeem kan doen, zoals het voornoemde systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn huidige voeding mee omdat ik een jaar of twee geleden deze heb aangeschaft,
Dit is een OCZ modXstream pro 600w. Verder behoud ik al mijn randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een gehele PC, exclusief voeding en OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel processor is niet te vermijden, maar ik wil wel graag een AMD videokaart. Ik voel mij meer thuis met de drivers van AMD/ATI en heb betere ervaringen met AMD/ATI.
Verder wil ik eigenlijk alleen maar moederborden van Asus, een voorkeur die ik niet helemaal kan plaatsen. Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau is belangrijk voor mij, daarom ga ik ook voor de fractal design R5.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, ik heb ook bewust gekozen voor een processor met gelockte multiplier en een normaal H170 bord.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk zoek ik tips en suggesties voor de prijs. Ik zit nu over de €1.000 en wil eigenlijk dit iets naar beneden krijgen. Verder hoor ik natuurlijk graag of alle componenten met elkaar werken en wat beter/sneller kan.
Dank voor uw reacties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Sedert geruime tijd gebruik ik de het volgende systeem voor al mijn doeleinden:
E8400
4GB DDR2
P5Q-E
ATI HD4870
Ik gebruik het veel voor office gebruik, maar gamen komt er ook wel van. Eigenlijk is er niets mis met dit systeem, maar het is inmiddels een oud beestje geworden, Ik wil binnenkort The Witcher 3, GTA V en Fallout 4 fraai kunnen spelen, wat denk ik teveel gevraagd is voor dit beestje. Het is dus denk ik tijd voor vervanging.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag rond de €1.000 uitgeven, meer of minder mag ook. Het gaat mij erom dat ik vijf jaar met een systeem kan doen, zoals het voornoemde systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn huidige voeding mee omdat ik een jaar of twee geleden deze heb aangeschaft,
Dit is een OCZ modXstream pro 600w. Verder behoud ik al mijn randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een gehele PC, exclusief voeding en OS.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel processor is niet te vermijden, maar ik wil wel graag een AMD videokaart. Ik voel mij meer thuis met de drivers van AMD/ATI en heb betere ervaringen met AMD/ATI.
Verder wil ik eigenlijk alleen maar moederborden van Asus, een voorkeur die ik niet helemaal kan plaatsen. Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau is belangrijk voor mij, daarom ga ik ook voor de fractal design R5.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, ik heb ook bewust gekozen voor een processor met gelockte multiplier en een normaal H170 bord.
Wat verwacht je van ons?[i]
Eigenlijk zoek ik tips en suggesties voor de prijs. Ik zit nu over de €1.000 en wil eigenlijk dit iets naar beneden krijgen. Verder hoor ik natuurlijk graag of alle componenten met elkaar werken en wat beter/sneller kan.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 233,80 | € 233,80 |
| 1 | Asus H170 PRO GAMING | € 129,49 | € 129,49 |
| 1 | Sapphire NITRO R9 390 8G D5 | € 350,- | € 350,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Samsung Writemaster SH-224FB Zwart | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,74 | € 93,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.077,88 | |
Dank voor uw reacties!