• Reinders239
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01 17:01
Ja je leest het goed, ik heb een micro-hdmi uitgang op mijn Asus T200 en heb geprobeerd om hieraan twee monitors te verbinden.

Ik had al een micro-hdmi naar DVI verloopstekker, die dan weer aan een DVI-kabel hing. Dat werkte prima.

Om mijn tweede monitor (met een VGA-ingang) ook te kunnen benutten, probeerde ik een splitter uit die naar zowel DVI als VGA omzet. De nieuwe configuratie werd dus als volgt; micro-hdmi naar DVI en van DVI weer naar DVI én VGA. Aan beide uitgangen hingen dan weer een DVI-kabel en VGA-kabel respectievelijk.

En dat werkt niet. Ik heb al contact gehad met de verkoper, die gooit het op signaalverlies, maar ik kan me amper voorstellen dat de 15 cm die ik aan de voorheen al 1,5 meter lange bekabeling heb toegevoegd kan veroorzaken dat ik van 100% kwaliteit naar helemaal niks ga. Aan voeding ligt het niet, de DVI-kabel loopt toevallig langs een geluidsbox die gaat zoemen als er stroom door de kabel loopt, en dat doet ie ook in de nieuwe configuratie.

Verder nog geprobeerd vanaf een desktop direct de splitter aan de twee kabels te hangen, alleen VGA kwam over. Wel betekent dat, dat de splitter niet stuk is, in ieder geval niet het VGA-gedeelte.

Weet iemand of dergelijk signaalverlies in dit geval de waarschijnlijke oorzaak is?
En heeft iemand advies, wat hier aan te doen? (De enige versterker die ik kon vinden was 90 euro, dat gaat hem niet worden.)

Alvast bedankt.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat voor soort splitter gebruik je? Daarnaast denk ik niet dat het mogelijk is om zowel DVI als VGA door de micro-hdmi aansluiting door te geven.

• Reinders239
http://www.allekabels.nl/...aar-dvi-vga-splitter.html

Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, als je van micro-hdmi naar DVI kan en ook van DVI naar DVI+VGA kan lijkt het me logischerwijs mogelijk om beide conversies te doen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

HDMI kan geen analoog signaal leveren. Als je dit toch voor elkaar wilt krijgen dan zal je met een actieve adapter het signaal moeten omzetten.

Indien je splitter actief is dan zou het eventueel kunnen, maar denk niet dat deze actief is aangezien een DVI uitgang soms wel analoog kan uitsturen en de splitter dit alleen maar opslitst.

Edit: ziet er dus uit als een passieve splitter.

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 29-09-2015 21:18 ]

• Reinders239
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:16:
HDMI kan geen analoog signaal leveren. Als je dit toch voor elkaar wilt krijgen dan zal je met een actieve adapter het signaal moeten omzetten.

Indien je splitter actief is dan zou het eventueel kunnen, maar denk niet dat deze actief is aangezien een DVI uitgang soms wel analoog kan uitsturen en de splitter dit alleen maar opslitst.

Edit: ziet er dus uit als een passieve splitter.
Ehm oke, ik ben denk ik een leek wat die hele kabelzooi betreft, maar als ik je goed begrijp kan ik er sowieso geen VGA-signaal uitkrijgen zonder er een adapter tussen te zetten. Dat gezegd hebbende, zou het DVI-signaal, ook nu, toch in ieder geval wel over moeten komen?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Reinders239 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:20:
[...]

Ehm oke, ik ben denk ik een leek wat die hele kabelzooi betreft, maar als ik je goed begrijp kan ik er sowieso geen VGA-signaal uitkrijgen zonder er een adapter tussen te zetten. Dat gezegd hebbende, zou het DVI-signaal, ook nu, toch in ieder geval wel over moeten komen?
Je zou zeggen van wel... er staat bij dat hij dual-link signaal door kan sturen.
Overigens is het 100% zeker dat hij passief is. Er staat bij de beschrijving dat hij DVI-I als input verwacht, dat is analoog + digitaal single link/dual link.
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Maar wat wil je met de splitter doen als je er toch geen analoog signaal uit kan krijgen?

Als je het binnen 8 dagen (of is het meer tegenwoordig) gekocht hebt dan zou ik het ding terugsturen :P.

• Reinders239
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:29:
[...]

Je zou zeggen van wel... er staat bij dat hij dual-link signaal door kan sturen.
Overigens is het 100% zeker dat hij passief is. Er staat bij de beschrijving dat hij DVI-I als input verwacht, dat is analoog + digitaal single link/dual link.
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Maar wat wil je met de splitter doen als je er toch geen analoog signaal uit kan krijgen?

Als je het binnen 8 dagen (of is het meer tegenwoordig) gekocht hebt dan zou ik het ding terugsturen :P.
Ja niks, het doet alleen de vraag rijzen of ie niet sowieso defect is, in ieder geval voor wat betreft het DVI-gedeelte dan. Maar inderdaad heb er dan helemaal niks aan, dus terugsturen dan maar. Wel jammer, moet ik weer iets anders verzinnen. In ieder geval bedankt voor je hulp!
Pagina: 1