Toon posts:

Geluidskaart advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb nog een oude headset die ik voor mijn xbox 360 heb gekocht maar die maakt verbinding via een s/pdif optical verbinding(toslink).

Dit is de Turtle Beach x41 met 7.1 geluid.

Nu heb ik ondanks een nieuwe MOBO: msi b85-g43 gaming. Hoewel de MOBO wel 8 kanalen heeft, is dit niet via optical.

Dus ik ben rond gaan kijken, en er zijn wel een hele hoop geluidskaarten maar missen ze vaak; Dolby Digital, Dolby Pro Logic IIx, en Dolby Headphone Surround Sound dat mijn headset nodig heeft.

Moet ik een 8 kanaals geluidskaart te kopen om via optical(dat toch digital is?) DD en PL2 geluid te krijgen?

Omdat er via optical maar 6 kanalen kan worden verzonden moet een 5.1 geluidskaart ook toch kunnen ipv van een 7.1 geluidskaart?

Zijn goedkope externe geluidskaarten met optical out even goed als dure interne geluidskaarten?

Wat voor een geluidskaart zou het beste zijn? Internal/external via usb/HDMI splitten naar beeld en geluid

Welke raad je dan aan of zou je zelf nemen?

Wat is je budget?
50 euro'ish

Met vriendelijke groet,
Pieter Willems :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:28
Ik kan het mis hrbbrn maar optical geeft digitaal het geluid door. En doet er helemaal niets mee. In je headset ontvanger zit een DAC die het geluid van digitaal naar analoog. Dus een goedkope zou net zo goed als een dure moeten klinken in your geval.

En de meeste hebben een softwarematige 7.1 geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 30-09-2015 07:31 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
De goedkoopste met digitale audio uitgang moet volstaan: pricewatch: Asus Xonar DGX. Zoals loki504 al zegt, digitaal geluid wordt niet verwerkt door een geluidskaart, dat gebeurt helemaal op je headset.

Beetje balen dat MSI zelfs geen onboard header heeft voorzien voor optische audio, vroeger zat dat zelfs op heel basic moederborden.

EDIT: Als het niet in de kast moet, deze heeft het ook al pricewatch: LogiLink 7.1 Dolby USB Sound Box, maar zit je wel met een extern USB kastje.

[ Voor 22% gewijzigd door MacPoedel op 30-09-2015 15:30 ]