Gehackt en een klein aantal btc gestolen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-07 09:41
Hey Tweakers,

Ook ik zit al een aantal jaar in het cryptowereldje met de nadruk op Bitcoin, gister voor het eerst eraan mogen geloven om gehackt te worden ( best griezelig trouwens ! )
Wat is er gebeurt? Er was enkele dagen terug een nieuwe coin online gekomen genaamd HIVE coin, ik las al geruchten over dat er een virus in zou zitten ondanks dat totalvirus oa aangaven dat het 100% schoon zou zijn.
Ik heb vervolgens een simpel test systeem online gegooid aangezien ik toch mijn voordeel van de twijfel wilde geven ( wel vaker wordt er van alles geschreeuwd maar blijkt het achteraf toch wel succesvol te zijn ).
Wat voor systeem?
Windows 10
spybot search & destroy
Avast antivirus
router met alle opties in de firewall aangevinkt ( ip/poort scanners etc etc )
multibit bitcoin wallet + encryptie incl 0.2 btc's

Ik vervolgens op dit systeem de hive wallet gedownload, bestaat uit alleen hive.exe. Totzover alles goed en normaal, je start de wallet en alles werkt, transactions konden heen en weer, het mine gedeelte in de wallet werkte ook en het stake (zie het als rente) werkte ook.
Ik denk oke ik wacht wel tot er iets vreemds gebeurt en ik ben met mijn vriendin tv gaan kijken, tot mijn verbazing schoot ongeveer 2 uur later het beeld aan ik denk hoppa daar gaan we....
Mijn vriendin stond met open ogen/mond te kijken van wtf gebeurt daar... Want wat gebeurde er?
www.bittrex.com werd binnen 2 sec geopend, ging direct naar mijn online wallets in deze verhandel site. Ik probeerde de site af te sluiten maar kon niks met mijn muis. Directe actie: stroom van de pc af.

Daarna: pc zonder utp kabel ( internet ) opgestart en van bittrex.com mijn wachtwoord gewijzigd op mijn telefoon via 4G.
Hele pc laten screenen naar virussen via zowel het anti virus programma van windows, als avast maar ook op spyware met spybot.
Alles clean, hm vreemd wat het is alles behalve clean.

via mijn telefoon naar het forum gegaan om te zien wat andere zeggen, wat blijkt er wordt een tool genaamd: tskmsgr.exe in je roaming/temp folder geplaatst wat dit alles veroorzaakt. Ook ik had deze erin zitten.

Via avira ( gedownload via 4G en vervolgens op mijn pc gezet) ook nog een trojan kunnen vinden.

Daarna een encryptie op de schijf gegooid en de pc een dag later ( deze ochtend ) opnieuw online gegooid om te zien wat er zou gebeuren.

Zojuist zo'n 1 a 2 uurtjes terug zag ik dat ik not een multibit wallet programma ( voor bitcoins ) erop had staan ik dacht oh eens kijken of ik hier nog iets in heb zitten.
STOND ( met de nadruk op stond ) 0.2 btc's in die gisteren ( op het moment van hacken ) verdwenen zijn en verzonden zijn naar:
https://blockexplorer.com...LxBfCrkQuEsYNiRm7DmxfdnTM
Wat blijkt, deze ''hacker'', waarom tussen haakjes weet ik niet.. Heeft inmiddels bijna 97bitcoins gestolen in de afgelopen maanden. Hij brengt zo te zien dus regelmatig nieuwe coins uit.

Dit hele verhaal ja het hoort in het gedeelte beveiliging en virussen maar ook in het crypto gedeelte.

Nu zijn er een aantal gasten die erachteraan willen gaan ( ja gezond geen gekke toestanden ) maar vragen om logs.

Waar kan ik eventuele logs vandaan halen? Ik heb in het modem/router gekeken maar gewoon letterlijk NIKS in te vinden.
Ook mijn antivirus heeft niks laten zien en is ook niks terug te vinden.
Aangezien hij van mij ''maar'' 0.2btc a 41 euro maar ondertussen in totaal met alle andere transacties bij elkaar minimaal zo'n 20.000 dollar gestolen heeft op deze enge manier.

Het meest enge is nog altijd dat geen 1 programma dit ziet en het kan dus via van alles en nog wat in je pc sluipen, nu via een ''onschuldig'' wallet programma-tje maar dat kan ook makkelijk via ALLES toegebracht worden.

Les die ik geleerd heb? Geen vertrouwen meer hebben in nieuwe zaken op gebied van crypto, ik blijf nu netjes bij bitcoin steken en alle andere altcoins aju met die paraplu. Maar ik wil gewoonweg weten: kan ik me ertegen beveiligen? En hoe kom ik achter de logs / dader, de dader weet ik alleen het bitcoin adres van en zijn forum naam ( newbie uiteraard )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat een verhaal..., maar als het een echt goede virus/hack was, dan had jij nooit iets gezien of gemerkt en gaat er ook nooit iets in in je logs naar boven komen.

Als je dit soort vage executables gaat uit voeren op een ongecontroleerde 24/7 machine en deze beperkte kennis van security hebt, dan is het al een wonder dat je niet eerder gehackt bent of andere onzin te pakken hebt gehad.

Avast, anti spyware en een beetje pielen met een firewall gaat je echt niet veel helpen als jezelf van binnenuit programma's gaat starten en onbeheerd achter laat

[ Voor 17% gewijzigd door Breezers op 29-09-2015 20:34 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Breezers schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:29:
Wat een verhaal..., maar als het een echt goede virus/hack was, dan had jij nooit iets gezien of gemerkt en gaat er ook nooit iets in in je logs naar boven komen.

Als je dit soort vage executables gaat uit voeren op een ongecontroleerde 24/7 machine en deze beperkte kennis van security hebt, dan is het al een wonder dat je niet eerder gehackt bent of andere onzin te pakken hebt gehad.
Wat ik niet gemerkt heb is dat de coins uit mijn offline wallet gestolen zijn, dit is gebeurt zonder dat ik het in de gaten gehad heb, het enige wat ik uiteindelijk zag was dat mijn muis automatische reageerde en naar een website ging. Dat mijn bitcoin wallet gebruikt is en de encryptie uitgeschakeld is was niet zichtbaar. En ja, de bitcoin wallet had de encryptie+sleutel aanstaan, daar komt een normaal persoon niet in zonder eerst de sleutel in te voeren om de transactie te kunnen maken.

Hoezo een vage .exe? gewoon een wallet die gewoon volledig functioneert. Dat het uiteindelijk meer blijkt te doen dan wat het hoort te doen kan je dus niet weten, en inderdaad het blijft een risico.
Het is dus ook geen 24/7 machine waar het op getest is.. Gewoon een systeem die volledig up-to-date was met een officieel windows exemplaar, een antivirus, anti spyware en een router die dichtgegooid is ( althans, geen poorten open, firewall op het hoogst nivo en alles opties aangevinkt op gebied van beveiliging )
Helaas was dit test systeem dus beter beveiligd dan de gemiddelde computer.

De fout die de meeste maken is klakkeloos alles accepteren, toegang geven en random downloaden.. Echter is dat vaker zo onschuldig dat je nadat je een antivirus programma draait er een hele reeks opgedoekt wordt, deze is onvindbaar.

Maar jij weet dus ook niet hoe je dit kan voorkomen? Althans nooit meer van me leven een .exe downloaden, is wel balen want bijna alles op windows is .exe en je weet maar nooit.. Is dus helaas niet echt een optie, ik wil weten of je je hiertegen kan beveiligen? Uiteraard indien een anti xx programma vraagt of je het zeker weet en je klikt ja dan is dat al helemaal eigen schuld dikke bult, maar goed dat gebeurt dus allemaal niet.
En waar kan ik eventueel voor logs kijken?
Heb 2 vragen maar daar krijg ik helaas dan weer geen antwoord op:P

[ Voor 34% gewijzigd door LopendeVogel op 29-09-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
JeroenC schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:14:
Het meest enge is nog altijd dat geen 1 programma dit ziet en het kan dus via van alles en nog wat in je pc sluipen, nu via een ''onschuldig'' wallet programma-tje maar dat kan ook makkelijk via ALLES toegebracht worden.
Belangrijk is wel dat men het juist in een 'coin'-programma stopt omdat de kans groot is dat de downloaders daarvan ook bitcoins bezitten.

Net als men Steam accounts jat door spelletjes te trojanen; bij bepaalde categorien software loop je simpelweg extra risico.
kan ik me ertegen beveiligen?
Ontzettende dooddoener: geen dubieuze software openen. Je gaf zelf al aan dat je had gelezen dat het mogelijk niet helemaal kies is; dat was je fout. Je kunt je systeem helemaal up-to-date hebben, maar met het dubbelklikken op een executable geef je een willekeurige derde zelf de mogelijkheid om code op jouw computer uit te voeren.
En hoe kom ik achter de logs / dader, de dader weet ik alleen het bitcoin adres van en zijn forum naam ( newbie uiteraard )
Daarvoor zul je ten eerste moeten weten wat voor malware er werd gebruikt. Een 'fatsoenlijke' tool/crimineel zal natuurlijk zo min mogelijk logging achterlaten. Je hebt sowieso een aanknopingspunt, want als je de malware uitvoert zal hij zich op de een-of-andere manier moeten 'melden' bij de crimineel zodat hij de controle over je PC kan overnemen.

Maargoed, dat weet die crimineel ook, dus die zal dat niet vanaf z'n thuislijntje doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Laatst online: 16-03-2021
Je geeft zelf aan dat je gehackt bent, maar je weet niet waar je logs staan, je weet niet waar je naar moet gaan zoeken, maar je weet wel dat je goed beveiligd bent en alles wat je doet onschuldig is.

Dit geeft gewoon aan dat je te weinig weet van security en ga je dit niet oplossen of voorkomen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Thralas schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:50:
[...]

Belangrijk is wel dat men het juist in een 'coin'-programma stopt omdat de kans groot is dat de downloaders daarvan ook bitcoins bezitten.

Net als men Steam accounts jat door spelletjes te trojanen; bij bepaalde categorien software loop je simpelweg extra risico.

[...]

Ontzettende dooddoener: geen dubieuze software openen. Je gaf zelf al aan dat je had gelezen dat het mogelijk niet helemaal kies is; dat was je fout. Je kunt je systeem helemaal up-to-date hebben, maar met het dubbelklikken op een executable geef je een willekeurige derde zelf de mogelijkheid om code op jouw computer uit te voeren.

[...]

Daarvoor zul je ten eerste moeten weten wat voor malware er werd gebruikt. Een 'fatsoenlijke' tool/crimineel zal natuurlijk zo min mogelijk logging achterlaten. Je hebt sowieso een aanknopingspunt, want als je de malware uitvoert zal hij zich op de een-of-andere manier moeten 'melden' bij de crimineel zodat hij de controle over je PC kan overnemen.

Maargoed, dat weet die crimineel ook, dus die zal dat niet vanaf z'n thuislijntje doen ;)
Ja precies, een virus als dit kan overal in zitten. In je nvidia drivers in dit in dat ( uiteraard de kans is kleiner bij zo'n groot bedrijf, maar het kan overal in zitten ).

Maak ik kans om aangifte te doen? Althans niet zo'n aangifte dat ze zeggen bedankt en tot nooit, maar dat er ook iets gedaan wordt.. Het gaat mij niet zozeer om die 40-50 euro maar om de tientallen duizenden euro's die hij al gestolen heeft ( enige wat ik kan achterhalen is 1 adres waar het heen gegaan is, maar hij zal er vast en zeker meer hebben ). Het gaat hier dus niet om een klein crimineeltje maar om een groot crimineeltje :D

Ik kan dus helaas niks doen? Gewoonweg nooit meer een .exe installeren tenzij het bedrijf zo bekend is dat die geen schade willen oplopen? ( bedoel dit niet lullig, maar hier komt het dus op neer :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Breezers schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:54:
Je geeft zelf aan dat je gehackt bent, maar je weet niet waar je logs staan, je weet niet waar je naar moet gaan zoeken, maar je weet wel dat je goed beveiligd bent en alles wat je doet onschuldig is.

Dit geeft gewoon aan dat je te weinig weet van security en ga je dit niet oplossen of voorkomen.
Ik weet ook te weinig van security, maar jij weet ook volgens mij niet veel meer anders had je wel 1 hintje kunnen geven toch? Ik heb geen opleiding genoten op gebied van security. Ik zeg niet dat ik goed beveiligd ben, maar waar ik wel een beetje van begin te balen, jij geeft commentaar als een malle maar komt niet met informatieve informatie. Het enige wat je doet is mij neerhalen en doen alsof ik een leek ben (klopt ook hoor, ik probeer het op dit gebied zover ik kan zo goed mogelijk te doen) en eigenlijk helemaal geen topic had moeten beginnen, maar hier wordt niemand beter van toch?

Misschien weet je wel of er een andere website is waar je informatie kan ophalen en elkaar kan helpen waar nodig? Een aantal jaar terug was je op tweakers.net aan het juiste adres namelijk.

Indien het gewoonweg onmogelijk is ( dus ook voor jou, want als jij het wel beter weet dan had je vast en zeker wel iets in de groep gegooid ) dan is het enige antwoord op mijn vragen dus: geen .exe meer installeren wanneer het niet van een groot / bekent bedrijf is die geen schade op dit gebied kan permitteren.
Uiteraard wist ik dit dus al (meeste fouten worden veroorzaakt door de mens zelf, in dit geval dus door mij.. maar let op: ik deed dit wel met opzet en dus ook op een 2e ( test) computer en dus niet op mijn main pc). Maar goed dit virus is zo sneaky dat ik hoopte dat er iets zou zijn wat dit soort zaken wel opmerkt. Maar daar is dus niks voor als ik jou zo ''hoor''?

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 29-09-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
JeroenC schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:55:
Maak ik kans om aangifte te doen? Althans niet zo'n aangifte dat ze zeggen bedankt en tot nooit, maar dat er ook iets gedaan wordt..
Aangifte is tegenwoordig via het internet te doen, al blijft dat lastig als je geen fatsoenlijke identifier hebt (behalve het bitcoinadres, zolang hij deze blijft gebruiken).

In principe zou ik zeggen 'altijd aagifte doen', maar realistisch gezien is de kans vrij klein dat de zaak ooit dermate interessant wordt qua omvang dat het ook op het juiste bureau terechtkomt.
Het gaat mij niet zozeer om die 40-50 euro maar om de tientallen duizenden euro's die hij al gestolen heeft ( enige wat ik kan achterhalen is 1 adres waar het heen gegaan is, maar hij zal er vast en zeker meer hebben ). Het gaat hier dus niet om een klein crimineeltje maar om een groot crimineeltje :D
De malware is een andere lead. Er moet ergens contact worden gemaakt met een domein/IP, maar ook hier is er weer een reeele kans dat dit gehackt//gekocht met bitcoins is.
Ik kan dus helaas niks doen? Gewoonweg nooit meer een .exe installeren tenzij het bedrijf zo bekend is dat die geen schade willen oplopen? ( bedoel dit niet lullig, maar hier komt het dus op neer :( )
Ongeveer ja. Cru, maar dat is de realiteit. Bij twijfel niet klikken/downloaden, je systeem up-to-date houden en vooral niet denken dat een virusscanner je altijd uit de brand haalt (daar ben je inmiddels ook achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Thralas schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:21:
[...]

Aangifte is tegenwoordig via het internet te doen, al blijft dat lastig als je geen fatsoenlijke identifier hebt (behalve het bitcoinadres, zolang hij deze blijft gebruiken).

In principe zou ik zeggen 'altijd aagifte doen', maar realistisch gezien is de kans vrij klein dat de zaak ooit dermate interessant wordt qua omvang dat het ook op het juiste bureau terechtkomt.

[...]

De malware is een andere lead. Er moet ergens contact worden gemaakt met een domein/IP, maar ook hier is er weer een reeele kans dat dit gehackt//gekocht met bitcoins is.

[...]

Ongeveer ja. Cru, maar dat is de realiteit. Bij twijfel niet klikken/downloaden, je systeem up-to-date houden en vooral niet denken dat een virusscanner je altijd uit de brand haalt (daar ben je inmiddels ook achter).
Thanks voor je reactie, de aangifte ga ik morgen wel even online doen, niet geschoten is altijd mis.

Ja precies als je nagaat dat het witte huis al ''gehackt'' kan worden door iets verkeerds op je pc te zetten, dan wordt het voor mij helemaal moeilijk :D Niet dat ik zo interessant ben, maar inderdaad wel een grote kans op bitcoin gebruiker. Doe dit bij mij en nog 1000 anders en tel het maar uit wat hij elke paar maanden verdiend. Sinds de 27e zijn er ongeveer 15-20 transacties naar hem toe gegaan zoals je in mijn link kan zien. Ditzelfde is 2-3 maanden terug ook gebeurt en daarvoor ook. Inmiddels zijn er al 97bitcoins totaal ontvangen door het criminelen adres.

Ik vind het gewoon vreemd dat er geen particuliere programma's zijn die wel een melding geven indien er iets raars gebeurt. Er was gewoonweg een soort van remote control verbinding met mijn (nogmaals: test) pc zonder dat er een belletje ging rinkelen.
Maar goed ook encryptie schijnt dus totaal niet te boeien, ik dacht dat de encryptie van de wallet wel iets deed, maar deze is gewoonweg disabled waardoor een sleutel dus helemaal niet nodig is :D Vraag me niet hoe want op internet is er 0.0 over te vinden ( multibit bitcoin wallet ) maar het is in deze situatie wel gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:18
Avast is een prima huis-tuin&keuken scanner maar Spybot S&D slaat nog geen deuk in een pakje boter.
Voor een extra scan raad ik dan iig MalwarebytesAntimalware/MBAM en/of Hitmanpro3 aan.
Maar verder, met moedwillig een vage exe installeren helpen meestal geen tig scanners, firewalls etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Baserk op 29-09-2015 23:11 . Reden: Beter lezen ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Apart, als ik mijn Firewall op de modem op het hoogste niveau knal. Krijg ik niet eens fatsoenlijk meer webpagina's geladen.
Downloaden is ook niet meer mogelijk omdat alle onbekende connecties direct afgebroken worden.

Gebruik je daarnaast een betaalde versie van Avast? De gratis versie heeft niet eens een firewall (functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 10:13
Het meest interessante aan het verhaal is hoe die bitcoins uit de geencrypte wallet zijn gekomen.
Was je niet al in de wallet ingelogd? Of de multibit versie die je gebruikt heeft een security issue :(

Het probleem van firewalls is dat ze vaak geen verbindingen tegenhouden die van binnenuit komen (dat vinden gebruikers zo irritant). En toen jij de exe starte zal er wel een verbinding naar buiten zijn opgezet, dat doen applicaties wel vaker en is dus niet zo vreemd en vervolgens kan de aanvaller met de pc doen wat jij ook kan.

En dat de exe een gewoon werkende wallet was dat is ook niet vreemd. Er zijn zat tools om malware te verwerken in normale exe's. Daarom staat er bij veel sites ook md5 hashes bij om te controleren of er niet met de .exe is gerommeld.

Dat je virusscanner dit niet oppikt is waarschijnlijk omdat je virussen kan kopen die nog niet gebruikt zijn en dus niet door virusscanners gezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
SiErRa schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:51:
Dat je virusscanner dit niet oppikt is waarschijnlijk omdat je virussen kan kopen die nog niet gebruikt zijn en dus niet door virusscanners gezien worden.
De beste manier om de nog onbekende virussen te blokkeren is een software restriction policy op de appdata en localappdata. Daarmee houd je de meeste nog onbekende virussen tegen, omdat die zich altijd proberen te nestelen in deze folders omdat UAC daar niet vereist is.

Helaas blokkeer je daarmee ook slecht geschreven software (Dropbox en Spotify).
JeroenC schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:14:
via mijn telefoon naar het forum gegaan om te zien wat andere zeggen, wat blijkt er wordt een tool genaamd: tskmsgr.exe in je roaming/temp folder geplaatst wat dit alles veroorzaakt. Ook ik had deze erin zitten.
Software Restriction policies dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
1. 'Het anti virus programma van windows'
2. Avast
3. Avira

Als ik je even raad mag geven, deïnstalleer Avast of Avira, en 'Het anti-virus programma van windows'.
Ik neem aan dat je met nummer één MSE bedoeld?

MSE is de slechtste Anti-Virus die je je maar kan inbeelden, ze halen zelfs hun certificaat van anti-virus niet eens.
Buiten dat, is het geen goed idee om meer als één anti-virus op je PC te laten draaien, deze gaan namelijk in conflict komen met elkaar.

Van de drie die je geïnstalleerd had, zou ik persoonlijk Avast OF Avira pakken. Avira blijkt in 2015 beter te zijn dan Avast.

En Spybot Search & Destroy is ook geen goed idee, je kan beter als Anti-Malware (niet hetzelfde als Anti-Virus) MalwareBytes Anti-Malware pakken.

Met Avast OF Avira en MBAM op je systeem, ben je al een beetje beter beschermd dan met MSE.

En VirusTotal is goed om te kijken of een bestand al dan niet veilig is, alleen is het HELEMAAL geen 100% garantie. Wat je best kan doen met een verdacht bestand is het verzenden via je Anti-Virus naar het beveiligingsbedrijf van jouw Anti-Virus. Zij controleren het bestand, vinden ze iets verdacht distribueren ze dat meestal naar andere AV-bedrijven, en dan pas is VirusTotal nuttig, omdat de 'threat' algemeen bekend is. VirusTotal werkt ook via distribueren, maar is dus geen oplossing voor het checken van nieuwe bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mag ik zeggen dat ik 't eigenlijk wel grappig vind?

Bit Coins .... Waren die dingen er niet om mensen te beschermen tegen "online" verlies én dus diefstal te voorkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-10-2015 21:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:09:

Bit Coins .... Waren die dingen er niet om mensen te beschermen tegen "online" verlies én dus diefstal te voorkomen?
Nee, naar mijn weten was Bitcoin uitgevonden zodat mensen niet meer hoefden te vertrouwen op andere financiële instituten en derde partijen wanneer het aankomt op online transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
wimmel_1 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:09:

Nee daar waren die dingen inderdaad niet voor.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LED-Maniak schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:23:
[...]

Nee daar waren die dingen inderdaad niet voor.
Gemiste kans, dus :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
was het een "schone pc installatie of nieuwe virtuele pc" waar je de nieuwe coin software op hebt geinstalleerd?
Ik weet niet direct hoe multibit werkt, maar als het vergelijkbaar is met Electrum dan lijkt het me inderdaad mogelijk dat je offline wallet gehacked kan worden d.m.v. brute force... klein (niet geoptimaliseerd, geen GPU) testje met python en Electrum geeft me bijvoorbeeld al 10.000 opties (geprobeerde passwords) per uur (voor diegene die geen 2FA gebruikt) :)

[ Voor 5% gewijzigd door efan op 10-10-2015 21:39 ]

Pagina: 1