Gigabyte R9 280X geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• JayDawg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:17
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden mijn computer gebouwd en hij heeft altijd redelijk goed gewerkt. Ik had soms wat artifacts in GTA V en eens in de paar maanden werd het beeld weleens helemaal groen of grijs als ik een video aan het kijken was. Dat gebeurde gelukkig bijna nooit en verder werkte hij prima.

Laatste tijd is het een paar keer gebeurd dat als mijn scherm op standby ging, het daarna even duurde voordat ik weer beeld kreeg, als ik mijn muis weer bewoog. Vreemd, maar geen ramp. Helaas lijkt mijn videokaart er nu helemaal mee opgehouden te zijn. Mijn scherm blijft "geen input" zeggen, ook na meerdere keren opnieuw opstarten en een andere HDMI kabel (en andere HDMI poort op mijn scherm) te proberen. Als ik de kabel in de HDMI poort van mijn moederbord stop, werkt dat wel gewoon met de onboard graphics.

Heeft iemand enig idee of er nog hoop is, of is mijn kaart gewoon kapot ? De fans draaien nog wel. Ik heb verder niets overgeclocked of rare dingen gedaan. Ik heb recentelijk wel geupgrade naar Windows 10, maar daarna heeft hij nog wel een tijdje gewoon gewerkt.

Dit is mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 227,95€ 227,95
1ASRock B85 Pro4€ 65,95€ 65,95
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Zalman Z9 U3€ 62,30€ 62,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,38€ 12,38
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,43

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Alle drivers opnieuw geïnstalleerd?? En anders; welke versie driver heb je??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Ik denk dat de kaart het normaal gesproken zonder drivers het ook wel moet doen.. Dit is waarschijnlijk een hardware falen.. Alleen hang mij er niet aan op.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• JayDawg
Ik heb de laatste versie via AMD Catalyst. Hij is er ineens mee opgehouden, niet nadat ik nieuwe drivers heb geinstalleerd oid.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het hoeft niet de videokaart te zijn, als je moederbord, werkgeheugen, CPU of voeding stuk is dan kun je ook gewoon een niet startende PC hebben. De videokaart is alleen wel het meest logische onderdeel, videokaart testen in een ander systeem is het makkelijkst om te controleren op een defect.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Je hebt ook een IGP: dus je videokaart eruit halen, monitor op je moederbord aansluiten en kijken wat er dan gebeurd.

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ardjee schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:22:
Je hebt ook een IGP: dus je videokaart eruit halen, monitor op je moederbord aansluiten en kijken wat er dan gebeurd.
Als ik de kabel in de HDMI poort van mijn moederbord stop, werkt dat wel gewoon met de onboard graphics
Daarnaast, draaien de fans van je gpu wel of niet als je m opstart?

Are you a one or a zero

• JayDawg
Zoals in de eerste post vermeld, krijg ik wel beeld als ik mijn monitor op mijn moederbord aansluit en de 3 fans op mijn gpu draaien gewoon

• JayDawg
Ik heb net een hele tijd zitten rommelen met de drivers en AMD Catalyst. Op een gegeven moment had ik wel signaal via de videokaart, maar dan zonder drivers (resolutie was max 1024x768). Toen de drivers weer geinstalleerd en op het moment dat hij klaar was met installeren gaf hij weer geen signaal.

Ik heb drivers van de Gigabyte website, van de CD die er origineel bij zat en de nieuwste beta versie van Catalyst van de AMD site, maar ik krijg met allemaal geen beeld. Bij Device Manager staat er een geel driehoekje bij de videokaart.

Bij Device status staat:

This device cannot find enough free resources that it can use (code 12).
If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

[ Voor 15% gewijzigd door JayDawg op 07-10-2015 20:51 ]

• JayDawg
Ik heb nog een keer met de drivers zitten rommelen, op een gegeven moment deed hij het ineens weer. 2 dagen later gaf hij echter weer geen signaal, terwijl ik verder niets had gedaan.

Hij lijkt dus niet echt kapot te zijn, de computer gebruikt gewoon liever de onboard graphics lijkt het..

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als je garantie hebt, zou ik serieus overwegen om hem terug te sturen.

Te koop....

• JayDawg
Heb een RMA aanvraag ingediend bij 4Launch. Staat wel in de voorwaarden dat als zij vinden dat hij het wel doet dat ik 10 euro plus 7 verzendkosten moet betalen en als zij hem doorsturen naar de fabrikant en die vindt dat hij het wel doet dat het me 50 euro kost... ben benieuwd
Pagina: 1