Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mijn studie max. 600-650 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Shurikan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09-2017
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil hem gaan gebruiken voor mijn studie(Word, Chrome, Powerpoint, youtube, excel) en daarnaast ook voor films tijdens mijn wekelijkse treinreis naar Nederland(ik studeer in Belgë). Thuis wil ik ook wel eens een spelletjes kunnen doen zoals csgo of hearthstone.

Wat is je budget?
maximaal 600-650 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, iedere dag.

Mijn eisen?
het liefst een 1080p scherm, 15'' of 14''(voor films).
een ssd voor het snel opstarten van windows en van andere programma's.
graag een i5, maar een i3 kan ook.(ik twijfel alleen of een i3 wel prima een 1080p scherm kan runnen.)
qwerty toetsenbord(spreekt voor zich)
het liefst 8 gb ram(met 4 gb kom je al snel te kort)
HDMI-poort

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alles behalve Acer eigenlijk. Ik heb heel veel slechte dingen gehoord over de bouwkwaliteit van Acer en wil dus ook niet mijn laptop na 1,5 jaar terugsturen wegens een defect.

een paar laptops die ik heb gevonden:

http://www.laptopshop.be/...A1#product_specifications

Geen SSD...

http://www.dell.com/be/p/...d=inspiron-15-5558-laptop

geen ssd..

Alle tips zijn welkom!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 09:33

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Als je de BBG voor laptops erbijneemt, dan kom je direct op een hele goeie kandidaat voor je uit: pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527

Da's een prachtige laptop met 1080p scherm,15"6 inch, heeft een i5, 8GB ram en een HDMI poort. Het enige wat hij niet heeft is een SSD, maar da's de grootste ramp denk ik niet.
Voor games zoals Heartstone zal je hier wel mee verder kunnen, CSGO zal ook nog wel lukken, maar waarschijnlijk niet met alle settings op high. Maar voor deze prijsklasse moet je natuurlijk geen supergamemachine verwachten.

De andere laptops in de BBG vallen steeds tekort voor wat je wilt. Ik heb nog wel enkele anderen gevonden op basis van jouw voorkeuren, bekijk deze hier. Maar in feite denk ik dat de Lenovo de beste keuze voor je gaat zijn. Voor maar €650 wordt het echt moeilijk om én 8GB ram én full HD én een SSD te combineren..

• Shurikan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09-2017
Die lenovo is niet meer verkrijgbaar ben ik bang.. Verder vind ik de ssd wel belangrijker dan bijvoorbeeld het 1080p scherm, want een ssd maakt een laptop die toch vooral voor werk bedoelt is een enorm stuk sneller. Ik weet niet wat het kwaliteitsverschil is tussen een 1080p en een 768p scherm als het om een 15.6 inch scherm gaat, maar ik denk dat een vloeiend lopende laptop belangrijker is dan een laptop waar de films iets beter op uitzien.

Overigens zou ik graag nog wel willen blijven vasthouden aan mijn eisen, maar als dat te moeilijk is dan zie bovenstaande.

• koevje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:46
Waarom worden er hier op tweakers nooit (aldi) Medion laptops besproken? Het lijkt me zeker gezien de prijs/ kwaliteit verhoudingen voor velen een interresante optie...

• TepOneA
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10-2023
TS, ik denk dat je er beter voor kunt kiezen om een laptop te kopen en dat je vervolgens zelf de HDD vervangt met een SSD en eventueel 4GB er bij steekt. De HDD zou je dan eventueel weer kunnen doorverkopen of met je optische schijf kunnen vervangen voor massa opslag.

Voor je budget ga je geen laptop vinden die aan je eisen voldoet. Laptops waar een SSD in zitten beginnen vaak pas ergens boven de 900euro.

Als je een SSD van 120GB koopt (iets van 60euro, zo uit mijn hoofd) en de optische schijf met de HDD vervangt (10euro voor een HDD Caddy) en vervolgens nog eens 4GB bij koopt (40 euro ongeveer), komt er dus nog 110 euro bij de prijs van je laptop. Heb je wel een mooi beestje :)...

pricewatch: Asus X555LA-DM1677T
Dan zou je 40 euro over je budget heen komen. Deze optie kan helaas wel maar tot 8GB uitgebreid worden. IMHO niet heel futureproof.
BTW: behalve Acer zou ik ook HP en Packard Bell omzeilen. Die hebben een vergelijkbare naam als Acer :)...
koevje schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:36:
Waarom worden er hier op tweakers nooit (aldi) Medion laptops besproken? Het lijkt me zeker gezien de prijs/ kwaliteit verhoudingen voor velen een interresante optie...
Heb je een optie die aan TS's eisen voldoet?

[ Voor 32% gewijzigd door TepOneA op 01-10-2015 13:15 ]

Pagina: 1