Toon posts:

Mobo probleem of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een half jaar na mijn pc in elkaar te hebben gezet kreeg ik problemen met het gebruik van mijn toetsenbord en muis. Wanneer ik herhaaldelijk meerdere toetsen indruk of mijn muis gebruik blijft deze 'hangen'. De toets blijft dus niet fysiek hangen maar mijn pc blijft de toets registreren tot ik hem opnieuw indruk. Mijn muis blijft bijvoorbeeld naar rechts gaan tot ik een paar keer klik of beweeg. Of de W toets blijft ingedrukt en mijn character blijft naar voren lopen tot ik W weer indruk. (Dit gebeurd overigens in ieder spel dat ik speel, niet alleen van steam maar ook uplay etc.)

Wat ik al heb geprobeerd;
Muis vervangen voor een andere, (keyboard niet, heb geen andere en asus verzekerde mij dat dit niet het probleem was...?). Ik heb alle sticky en filter keys uitgezet. Heb de BIOS van mijn mobo geüpdatet, ASUS zei dat dit het probleem zou verhelpen maar deed het niet. Heb ook de muis en keyboard in de dedicated muis/keyboard usb ports gedaan op mijn mobo want las op google dat er problemen zijn met de USB3.0 drivers maar dit lost ook niks op. Er veroorzaakt ook niets kortsluiting en alles zit correct aangesloten.

Dit is wat er nu in mijn pc zit;
motherboard: ASUS H97-PRO
processor: Intel Core i5
graphics: Radeon R9 280
mouse: Logitech G500
keyboard: Apple wired USB keyboard

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Kan inmiddels al een paar weken niet meer gamen, huilie dus.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:59:
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Je hebt in ieder geval zelf al en hoop actie ondernomen d:)b

Na je post gelezen te hebben, lijkt het erop dat alle hardware is uitgesloten. Ik zou dus verwachten dat het een software probleem is.
  • Heb je dit probleem ook als je de muis en toetsenbord in een andere computer stopt?
  • Heb je de Logitech Gaming Software geïnstalleerd?
  • Heb je Windows al een keer opnieuw geïnstalleerd?

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 30-09-2015 11:47 . Reden: Logische volgorde stappen gemaakt ]

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
TL;DR: Wat de poster hierboven zegt. ;)

In eerste instantie dacht ik dat het kon komen door een draadloze ontvanger die te ver weg stond o.i.d. maar als ik het goed heb zijn je muis en toetsenbord beiden bedraad.

Dat probleem met de muis herken ik in zekere mate wel. Bij mijn G700 krijg ik dat ook eens in het jaar en dat kan ik oplossen door de batterij eruit te halen en een minuut lang de knoppen snel in te klikken. Dat schijnt statische elektriciteit te ontladen. Misschien dat je zoiets ook kan doen met jouw muis, maar als ik je goed begrijp heb je de problemen ook met andere muizen. Bij het toetsenbord snap ik niet goed waarom de toets doooooooooooooooor blijft gaan totdat je deze opnieuw indrukt.

Je hebt volgens mij wel uitgesloten dat het aan de muis en het toetsenbord ligt (sorry voor mijn hardware adviezen dan) en dan zal je toch aan zaken moeten denken zoals de poster hierboven aangeeft. Laat een virusscanner/malwarebytes/windows defender eens goed draaien om te zien of dat wat oplevert en daarna kun je overbodige software en drivers verwijderen om conflicten uit te sluiten. Als dat allemaal niet baat dan adviseer ik je om Windows opnieuw te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door SN4K3 op 30-09-2015 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 30 september 2015 @ 10:54:
[...]

Je hebt in ieder geval zelf al en hoop actie ondernomen d:)b

Na je post gelezen te hebben, lijkt het erop dat alle hardware is uitgesloten. Ik zou dus verwachten dat het een software probleem is.
  • Heb je dit probleem ook als je de muis en toetsenbord in een andere computer stopt?
  • Heb je de Logitech Gaming Software geïnstalleerd?
  • Heb je Windows al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Bedankt voor je antwoord!
Ik heb de muis+toetsenbord combo in een andere computer gestopt, echter was dit een iMac dus ik weet niet of dat volledig te vergelijken is.

Ik heb Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd, ik zit er over te denken om gewoon een legale versie van windows 7 of 8 te kopen op g2play ofzo, ik heb namelijk wel vaker wat gekke dingen met mijn huidige installatie.

De Logitech Gaming Software heb ik niet geïnstalleerd, raad je aan om dit wel te doen?

Virusscanner heb ik er trouwens ook al overheen gehaald en daar kwam niks uit. Nu gebruik ik ook eigenlijk niets anders dan skype en steam op die PC dus dat lijkt me ook niet het geval.

Ik check vanavond ook voor de zekerheid nog even hoe het gaat met een windows certified keyboard die ik even kan lenen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 14:34:
[...]
Ik heb Windows nog niet opnieuw geïnstalleerd, ik zit er over te denken om gewoon een legale versie van windows 7 of 8 te kopen op g2play ofzo, ik heb namelijk wel vaker wat gekke dingen met mijn huidige installatie.
Legale Windows is sowieso wel aan te raden. ;)
De Logitech Gaming Software heb ik niet geïnstalleerd, raad je aan om dit wel te doen?
Het is mogelijk dat samen met die software drivers meekomen voor je tobo + muis. Dus het is wel aan te raden. (Helpt het niet kan je het er ook zo weer afgooien ;) )
Ik check vanavond ook voor de zekerheid nog even hoe het gaat met een windows certified keyboard die ik even kan lenen.
Ik ben benieuwd! Als deze ook problemen geeft, zal het toch echt software zijn.

Nog even voor de zekerheid, je hebt geen problemen met andere USB appartuur ofwel?

Verwijderd

Topicstarter
Rens, enige andere USB apparatuur die ik heb geprobeerd is een Wacom Bamboo Tablet, maar met alleen de tablet gaat het goed. Ik heb nog niet geprobeerd om op hetzelfde moment ook mijn toetsenbord te gebruiken, het is tot nu toe altijd de combinatie keyboard+muis die het veroorzaakt.

Ik zal nog even wat USB opladers en USB sticks etc erin steken vanavond om te checken of dat goed gaat, dankje voor de tip!
Pagina: 1